Hrabia Monte Christo

Hrabia Monte Christo The Count of Monte Cristo

7.7 /10
1,867 ocen
2002 131 min Wydany

Francja początków XIX wieku. Przyjaciele i rywale, Edmond Dantes (Jim Caviezel) i Fernand Mondego (Guy Pearce), są zakochani w Mercedes Iguanadzie (Dagmara Domińczyk), którą uczucie skłania ku Edmondowi. W czasie jednej z morskich podróży trafiają na wyspę, na której jest więziony Napoleon Bonaparte. Ten wręcza Edmondowi list, prosząc o dostarczenie go zaufanej osobie. Pozornie niewinna przysługa staje się pretekstem do oskarżenia młodego mężczyzny o zdradę stanu i zesłania do ciężkiego więzienia w zamku If. Fernand wkrótce po pojmaniu przyjaciela zostaje mężem Mercedes.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jim Caviezel
Jim Caviezel

Edmond Dantes

Guy Pearce
Guy Pearce

Fernand Mondego

Richard Harris
Richard Harris

Abbé Faria

James Frain
James Frain

J.F. Villefort

Dagmara Dominczyk
Dagmara Dominczyk

Mercedes Iguanada

Michael Wincott
Michael Wincott

Armand Dorleac

JB Blanc
JB Blanc

Luigi Vampa

Henry Cavill
Henry Cavill

Albert Mondego

Helen McCrory
Helen McCrory

Valentina Villefort

Albie Woodington
Albie Woodington

Philippe Danglars

Alex Norton
Alex Norton

Napoleon Bonaparte

Freddie Jones
Freddie Jones

Colonel Villefort

Guy Carleton
Guy Carleton

Mansion Owner

Barry Cassin
Barry Cassin

Old Man Dantes

Briana Corrigan
Briana Corrigan

Casino Prostitute

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Kevin Reynolds
Scenariusz Scenariusz Jay Wolpert
Producent Producent Gary Barber , Roger Birnbaum , Jonathan Glickman
Operator zdjęć Operator zdjęć Andrew Dunn
Montażysta Montażysta Stephen Semel
Powieść Powieść Alexandre Dumas
Choreograf walk Choreograf walk William Hobbs
Obsada Obsada Priscilla John , Marcia Ross
Koproducent Koproducent Morgan O'Sullivan , Derek Evans , Rebekah Rudd
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Chris Brigham
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Tom Rand
Scenografia Scenografia Mark Geraghty
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Chris Brigham
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Robert Huberman
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Karen Richards
Logo Firma
Spyglass Entertainment US
Epsilon Motion Pictures CH
World 2000 Entertainment IE
Count of Monte Cristo Ltd.
Touchstone Pictures US
Język
English
Español
Italiano
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
15. 03. 2019
80%

Fantastyczna historia podana w całkiem świetnej adaptacji. Czasem, gdy Hollywood brakuje nowych pomysłów na pełne przygód historie, sięga po pisarza "Trzech muszkieterów", "Człowieka w żelaznej masce…

Fantastyczna historia podana w całkiem świetnej adaptacji. Czasem, gdy Hollywood brakuje nowych pomysłów na pełne przygód historie, sięga po pisarza "Trzech muszkieterów", "Człowieka w żelaznej masce" i "Hrabiego Monte Christo", Alexandra Dumasa ojca. Co oczywiście nie jest niczym złym, o ile adaptacja jest wykonywana z troską i rozważnością - co nie zawsze było przypadkiem. Dlatego gdy ogłoszono, że reżyser Waterworldu, Kevin Reynolds, ma zrealizować najnowszą wersję "Hrabiego Monte Christo", wielu obawiało się najgorszego. Film kosztujący około 35 milionów dolarów, spisał się całkiem dobrze na światowym rynku, zarabiając około 76 milionów dolarów. Choć daleki od bycia klapą, szybko zniknął i prawie w ogóle nie był wspominany w 2003 roku. Na szczęście film zyskał na popularności po premierach na wynajem i teraz jest trwale ugruntowany jako bardzo lubiany gatunek.

CinemaSerf
CinemaSerf
08. 06. 2022
60%

Jim Caviezel jest wystarczający, nie lepszy, jako niesłusznie oskarżony "Edmond", który zostaje uwikłany w napoleońską intrygę, która skazuje go na odległe więzienne wyspy, z których nikt nie ucieka…

Jim Caviezel jest wystarczający, nie lepszy, jako niesłusznie oskarżony "Edmond", który zostaje uwikłany w napoleońską intrygę, która skazuje go na odległe więzienne wyspy, z których nikt nie ucieka żywy. Jego sytuacja wydaje się beznadziejna, dopóki nie otrzymuje nieoczekiwanego gościa - starszego Abbe Farii (Richard Harris), który próbował wydostać się tunelami, ale trochę źle skręcił! Obydwaj stają się bliskimi przyjaciółmi, a jego pożegnalnymi prezentami dla młodszego mężczyzny są tajemnice ogromnego skarbu - i jego trumna - które mogą umożliwić mu zemstę na „Fernandzie” (Guy Pearce); „Villefort” (James Frain) i „Mauricu” (Christophe Adams), których machinacje skradły mu wielki kawałek życia i kosztowały go miłość „Mercedes” (Dagmara Dominczyk). Jego zemsta jest sprytnie zorganizowana, postanawia pozwolić każdemu z tych ludzi obrócić się przeciwko sobie - wykorzystując ich własną chciwość i nieufność do zniszczenia drugiego. Alexandre Dumas napisał świetną historię, pełną intrygi - jednak ta adaptacja jakoś nie rusza z kopyta. Za dużo z wstępu jest skrócone (albo w ogóle go nie ma) i to sprawia, że reszta historii jest słabsza i mniej angażująca. Produkcja jest wystarczająca, kostiumy i wygląd filmu są dobre, ale tempo i występy są bardziej o kasie niż o charakteryzacji. Byłem do nich obojętny - nawet do naiwnego młodego „Alberta” (Henry Cavill), którego postać jest właściwie dość kluczowa w książce, pomagająca przypomnieć „Edmondowi” o człowieczeństwie, które kiedyś miał przed uwięzieniem. Istnieją znacznie lepsze wersje tej historii - zwłaszcza ta z Robertem Donatem z 1934 roku, i polecam ją zamiast tej, w każdym przypadku.

GenerationofSwine
GenerationofSwine
12. 01. 2023
10%

No, to nie jest jedna jakość... ale wolę podejście kciuka w górę albo w dół. Jeśli film bawi, kciuk w górę, jeśli nie, kciuk w dół. Wydaje mi się to prostsze niż dyskutowanie o 4, 5, 6, cokolwiek.

No, to nie jest jedna jakość... ale wolę podejście kciuka w górę albo w dół. Jeśli film bawi, kciuk w górę, jeśli nie, kciuk w dół. Wydaje mi się to prostsze niż dyskutowanie o 4, 5, 6, cokolwiek.

7.7

Głosowano 1867×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500