Skowyt

Skowyt The Howling

6.6 /10
811 ocen
1981 91 min Wydany

Dziennikarka Karen White zyskuje nowego, niezwykłego wielbiciela – Eddiego Quista, seryjnego mordercę i gwałciciela. Postanawia wziąć udział w grze na jego schwytanie, jednak po jego aresztowaniu i śmierci zaczynają ją prześladować dziwne nocne koszmary. Na zalecenie psycholożki poddaje się rehabilitacji, lecz stopniowo odkrywa, że stała się ofiarą tej samej uzależnienia jak kiedyś Eddie. Wraz z nadejściem pełni księżyca w niej budzi się pragnienie świeżej krwi.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Dee Wallace
Dee Wallace

Karen White

Patrick Macnee
Patrick Macnee

Dr. George Waggner

Christopher Stone
Christopher Stone

R. William 'Bill' Neill

Belinda Balaski
Belinda Balaski

Terry Fisher

Kevin McCarthy
Kevin McCarthy

Fred Francis

John Carradine
John Carradine

Erle Kenton

Slim Pickens
Slim Pickens

Sam Newfield

Elisabeth Brooks
Elisabeth Brooks

Marsha Quist

Robert Picardo
Robert Picardo

Eddie Quist

Noble Willingham
Noble Willingham

Charlie Barton

James Murtaugh
James Murtaugh

Jerry Warren

Jim McKrell
Jim McKrell

Lew Landers

Robert A. Burns
Robert A. Burns

Porn Store Patron

Kenneth Tobey
Kenneth Tobey

Older Cop

Dick Miller
Dick Miller

Walter Paisley - Bookstore Owner

Don McLeod
Don McLeod

T.C. Quist

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Powieść Powieść Gary Brandner
Scenariusz Scenariusz Terence H. Winkless , John Sayles
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Daniel H. Blatt , Steven A. Lane
Producent Producent Jack Conrad , Michael Finnell
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Pino Donaggio
Operator zdjęć Operator zdjęć John Hora
Montażysta Montażysta Mark Goldblatt , Joe Dante
Reżyser Reżyser Joe Dante
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Rob Bottin
Obsada Obsada Susan Arnold , Judith Weiner
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Robert A. Burns
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jack Buehler
Twórca peruk Twórca peruk Josephine Turner
Kierownik produkcji Kierownik produkcji David C. Thomas
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Jack Cummins
Logo Firma
AVCO Embassy Pictures US
International Film Investors US
Wescom Productions
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
02. 11. 2015
100%

Istnieje tajne stowarzyszenie, które żyje między nami. Nie są to ludzie ani zwierzęta, ale coś pomiędzy. W imię dobrej telewizji dziennikarka Karen White (Dee Wallace) tworzy więź z seryjnym mordercą…

Istnieje tajne stowarzyszenie, które żyje między nami. Nie są to ludzie ani zwierzęta, ale coś pomiędzy. W imię dobrej telewizji dziennikarka Karen White (Dee Wallace) tworzy więź z seryjnym mordercą Eddie Quistem (Robert Picardo). Ale gdy spotkanie dwóch zbliża się, ledwo to kończy się fatalnie i psychologicznie szkodzi Karen. Jej psycholog zaleca, aby spędziła trochę czasu ze swoim mężem w odległym ośrodku rekonwalescencyjnym, ale gdy tam dotrze, wydaje się, że wszystko nie jest takie, jak się wydaje. Naprawdę świetny film o wilkołakach, jeden z najlepszych, The Howling - w oczach niektórych - stracił nieco ze swojego pazura z powodu licznych sequeli i naśladowców, ale jego znaczenie nigdy nie blednie. Często zapomina się, że The Howling zmienił DNA wilkołaka na lepsze, wymyślił własne owłosione bestie, odmawiając kopiowania przeszłych skarbów z czasów klasycznych. Ale reżyser Joe Dante okazuje największy szacunek tym, którzy wcześniej jedli przy stole Lycan, nazywając wielu bohaterów swojego filmu imionami reżyserów filmów o wilkołakach. Miłe. Inną rzeczą, którą zapomniano, mimo w żadnej części z powodu premiery An American Werewolf in London później w roku, jest to, że film Dante'a często ma język w krwawym policzku. Cieszy się, że jest parodią podgatunku horroru, podczas gdy niektóre wizualizacje komediowe są pysznie i świadomie suche. Ale to przecież film grozy, więc dostarcza strachów i nerwowych dreszczy, nawet podkręcając atmosferę seksualną. Te wilkołaki są całkowicie bestialskie, a w ludzkiej formie lubią mieć swoje tajne drugie połówki. To tylko kolonia na razie, ale dominacja wszystkich ludzi jest zdecydowanie atrakcyjna i na porządku dziennym. Fani horroru czasem wpadną w debatę o efektach wizualnych mistrzów Roba Bottina i Ricka Bakera, kto jest lepszy? Naprawdę nie ma to znaczenia, obaj są geniuszami swojego fachu. Bottin jest tu w fotelu, podczas gdy Baker służył jako konsultant przed zrobieniem swojej roboty w An American Werewolf in London. Sekwencje transformacji są doskonałe i do dzisiaj trzymają się jako genialna praca rzemieślnicza, żadnych tanich trików z CGI. Nie, nie. The Howling jest przerażającym, sexy i zabawnym filmem, a znając Dantego - być może nawet polityczny. Radosny film o wilkołakach, którego wpływ na horror zawsze powinien być szanowany. 9/10

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 11. 2022
60%

Karen to śledczy reporter z lokalnej stacji telewizyjnej, który skupia się na miejscowym seryjnym mordercy. Kiedy policja doprowadza tego mężczyznę do kąta i go zabija, ma to dziwnie głęboki wpływ na…

Karen to śledczy reporter z lokalnej stacji telewizyjnej, który skupia się na miejscowym seryjnym mordercy. Kiedy policja doprowadza tego mężczyznę do kąta i go zabija, ma to dziwnie głęboki wpływ na kobietę i traci pamięć. Potrzebując zmiany otoczenia, udaje się do odległej „Kolonii”, gdzie odpoczynek i rekonwalescencja są na porządku dziennym. Początkowo witają ją serdecznie, ale wkrótce zaczyna podejrzewać, że coś nie gra z jej kolegami, a nocne aktywności w otaczającym lesie wydają się tylko pogarszać sprawę dla naszej coraz bardziej paranoidalnej (i zmęczonej) bohaterki. Wyruszenie w las może jej dać jedyną szansę na ostateczne pokonanie swoich strachów - ale istnieje ryzyko, a to ryzyko może wciąż obejmować mężczyznę, którego już uważa za martwego! Opowieść tutaj jest dość dobra - dział dźwiękowy dobrze radzi sobie z rozwijaniem i utrzymaniem dość przyzwoitego poczucia zagrożenia, gdy „Karen” znajduje się w swoim nowym, odległym i przerażającym, domu. Ale aktorstwo - cóż, Wallace po prostu nie jest zbyt dobra, podobnie jak regularny „Avengers”, a niezbyt wszechstronny, Patrick Macnee, który wydaje się bardzo jak ryba na suchym lądzie, gdy nadprzyrodzone elementy przejmują kontrolę i jakość filmu spada. Wykorzystanie dialogu w późniejszej części filmu jest oszczędne, co jest skuteczniejsze, gdy ciemność, cienie i ścieżka dźwiękowa od Pina Donaggio rzeczywiście tworzą pewne poczucie zagrożenia, ale ja po prostu chciałabym lepszą, bardziej zaangażowaną obsadę. Warto obejrzeć, ale - trzyma cię w niepewności przez jakiś czas.

The Movie Mob
The Movie Mob
02. 01. 2023
40%

The Howling był przełomowy w swoim czasie, ale nie jest to ten ponadczasowy klasyk, na którym miałem nadzieję. The Howling to definitywny horror o wilkołakach, który wprowadził nowe pomysły do…

The Howling był przełomowy w swoim czasie, ale nie jest to ten ponadczasowy klasyk, na którym miałem nadzieję. The Howling to definitywny horror o wilkołakach, który wprowadził nowe pomysły do gatunku i otworzył nowe możliwości dla efektów specjalnych. Ukryta tajna społeczność wilkołaków z przeciwstawiającymi sobie ideologiami i poglądami na to, czy polować, czy ukrywać się przed ludźmi, wniosła do legendy wilkołaków więcej niż po prostu szalony potwór. The Howling był także pierwszym anglojęzycznym filmem, który pokazał żeńskie wilkołaki. Joe Dante posunął granice w tym filmie i postawił się w pozycji reżysera Gremlins dzięki jego sukcesowi, ale The Howling jest obecnie przestarzały i w ogóle nie straszny według dzisiejszych standardów. Są tu zbędne nagie sceny, okropna gra aktorska i powolne tempo, które powstrzymują The Howling przed staniem się osobistym klasykiem horroru i uniemożliwiają mi polecanie tego filmu.

6.6

Głosowano 811×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500