Cinema Paradiso

Cinema Paradiso Nuovo Cinema Paradiso

8.4 /10
4,540 ocen
1988 124 min Wydany

Włoski reżyser Salvatore po latach powraca myślami do swojego dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Pomimo burzliwych wydarzeń politycznych po II wojnie światowej, ludzie w prowincjonalnym miasteczku żyją swoim życiem, a jedyną rozrywką są filmy w kinie parafialnym 'Paradiso'. Mały Salvatore, znany jako Toto, zaprzyjaźnia się z miejscowym operatorem kina Alfredo, który wprowadza chłopca w magiczny świat filmowych obrazów.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jacques Perrin
Jacques Perrin

Salvatore 'Totò' Di Vita (adult)

Marco Leonardi
Marco Leonardi

Salvatore 'Totò' Di Vita (teen)

Salvatore Cascio
Salvatore Cascio

Salvatore 'Totò' Di Vita (child)

Agnese Nano
Agnese Nano

Elena Mendola (teen) / Elena's daughter (in Director's cut)

Antonella Attili
Antonella Attili

Maria Di Vita (young)

Pupella Maggio
Pupella Maggio

Maria Di Vita (aged)

Enzo Cannavale
Enzo Cannavale

Spaccafico

Leo Gullotta
Leo Gullotta

Ignazio, usher

Leopoldo Trieste
Leopoldo Trieste

Father Adelfio

Tano Cimarosa
Tano Cimarosa

Fabbro, blacksmith

Nicola Di Pinto
Nicola Di Pinto

Village idiot

Nino Terzo
Nino Terzo

Peppino's Father

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Giuseppe Tornatore
Scenariusz Scenariusz Giuseppe Tornatore
Producent Producent Franco Cristaldi , Giovanna Romagnoli
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Ennio Morricone
Operator zdjęć Operator zdjęć Blasco Giurato
Montażysta Montażysta Mario Morra
Koordynator efektów specjalnych Koordynator efektów specjalnych Giovanni Corridori
Additional Soundtrack Additional Soundtrack Andrea Morricone
Scenografia Scenografia Andrea Crisanti
Fryzjer Fryzjer Paolo Borselli
Charakteryzator Charakteryzator Maurizio Trani
Asystent reżysera Asystent reżysera Giuseppe Giglietti
Efekty specjalne Efekty specjalne Danilo Bollettini
Kaskaderzy Kaskaderzy Angelo Ragusa
Animacja Animacja Alvaro Passeri
Asystent projektanta kostiumów Asystent projektanta kostiumów Luigi Bonanno
Asystent montażysty Asystent montażysty Luca Montanari
Operator kamery Operator kamery Giuseppe Di Biase
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Beatrice Bordone
Logo Firma
TF1 Films Production FR
RAI IT
Les Films Ariane FR
Tre Forum
Język
Italiano
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

84 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Andres Gomez
Andres Gomez
13. 11. 2012
80%

Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.

Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.

Shreyance Parakh
Shreyance Parakh
04. 05. 2017
100%

Uduchowiony

Uduchowiony

tmdb86370050
tmdb86370050
14. 05. 2017
90%

Kiedy myślisz o kinematografii, obecnie zwykle myślisz o cyfrowej kinematografii. Ale w latach pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i później używano czegoś, co nazywano filmem. Film był tym, co używano…

Kiedy myślisz o kinematografii, obecnie zwykle myślisz o cyfrowej kinematografii. Ale w latach pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i później używano czegoś, co nazywano filmem. Film był tym, co używano w kamerach przed tym, jak kamery faktycznie zapisywały cyfrowo do slotów pamięci. Operatorzy rzeczywiście musieli ręcznie kręcić projektory filmowe na początku, zanim zaczęły pojawiać się automatyczne projektory filmowe, w przeciwnym razie film mógłby się zapalić. Ten film opowiada o przyjaźni między projekcjonistą a widzem filmowym/ministrantem, a widz filmowy/ministrant był młody, być może w wieku 4. klasy. Ten film jest świetny! Nigdy nie widziałem filmów zagranicznych, w rzeczywistości jest to pierwszy film zagraniczny, jaki kiedykolwiek widziałem. Ale cieszę się, że jest to pierwszy film zagraniczny, jaki widziałem. Chcesz wiedzieć dlaczego? Ponieważ ten film jest fenomenalny! Niewiele muzyki, która jest, zostało znakomicie skomponowane przez tego, kto to skomponował. Jacquees Perrin jest dobrą dorosłą wersją Tota. Jedyną złą rzeczą, którą muszę powiedzieć o tym filmie, jest brak rozwoju postaci w przypadku postaci Eleny. Chodzi mi o to, że jest zainteresowaniem miłosnym, dopóki Salvatore nie wróci do miasta po swojej służbie wojskowej, a potem już o niej nie słychać. Ten film to klasyka i jest również definicją klasyki. Każdy, kto ogląda filmy, lub planuje zobaczyć film, powinien obejrzeć ten film. Ten film jest obowiązkowy do obejrzenia dla dowolnej ery i dowolnego pokolenia widzów filmowych.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
03. 04. 2023
100%

Wspaniały. Ten film widziałem po raz pierwszy kilka lat temu, ale dopiero teraz postanowiłem o nim mówić, po ponownym obejrzeniu. Dla mnie to jeden z najlepszych włoskich filmów, jakie kiedykolwiek…

Wspaniały. Ten film widziałem po raz pierwszy kilka lat temu, ale dopiero teraz postanowiłem o nim mówić, po ponownym obejrzeniu. Dla mnie to jeden z najlepszych włoskich filmów, jakie kiedykolwiek powstały. Jest jak nowoczesna baśń, pokazująca nam fascynującą stronę kina i przypominająca nam, dlaczego je kochamy. Oczywiście, wszystko przemija, a kino przeszło wiele faz, przeszło metamorfozy, a koniec wielkich klasycznych kin był jednym z nich. A teraz? Pandemia pokazała nam, że kino może przetrwać bez swoich kin. A jeśli weźmiemy pod uwagę produkcję telewizorów i systemów dźwiękowych coraz bardziej „kinematograficznych” i ekonomicznie opłacalnych? Czy salon stanie się pewnego dnia naszym prywatnym kinem, z całym komfortem i jakością wielkiego ekranu?

8.4

Głosowano 4540×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500