Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.
Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.
Włoski reżyser Salvatore po latach powraca myślami do swojego dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Pomimo burzliwych wydarzeń politycznych po II wojnie światowej, ludzie w prowincjonalnym miasteczku żyją swoim życiem, a jedyną rozrywką są filmy w kinie parafialnym 'Paradiso'. Mały Salvatore, znany jako Toto, zaprzyjaźnia się z miejscowym operatorem kina Alfredo, który wprowadza chłopca w magiczny świat filmowych obrazów.
Alfredo
Salvatore 'Totò' Di Vita (adult)
Salvatore 'Totò' Di Vita (teen)
Salvatore 'Totò' Di Vita (child)
Elena Mendola (teen) / Elena's daughter (in Director's cut)
Maria Di Vita (young)
Maria Di Vita (aged)
Spaccafico
Anna
Ignazio, usher
Father Adelfio
Fabbro, blacksmith
Village idiot
Lia
Peppino's Father
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Giuseppe Tornatore |
Scenariusz Scenariusz | Giuseppe Tornatore |
Producent Producent | Franco Cristaldi , Giovanna Romagnoli |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Ennio Morricone |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Blasco Giurato |
Montażysta Montażysta | Mario Morra |
Koordynator efektów specjalnych Koordynator efektów specjalnych | Giovanni Corridori |
Additional Soundtrack Additional Soundtrack | Andrea Morricone |
Scenografia Scenografia | Andrea Crisanti |
Fryzjer Fryzjer | Paolo Borselli |
Charakteryzator Charakteryzator | Maurizio Trani |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Giuseppe Giglietti |
Efekty specjalne Efekty specjalne | Danilo Bollettini |
Kaskaderzy Kaskaderzy | Angelo Ragusa |
Animacja Animacja | Alvaro Passeri |
Asystent projektanta kostiumów Asystent projektanta kostiumów | Luigi Bonanno |
Asystent montażysty Asystent montażysty | Luca Montanari |
Operator kamery Operator kamery | Giuseppe Di Biase |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Beatrice Bordone |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
TF1 Films Production
FR
|
![]() |
RAI
IT
|
Les Films Ariane
FR
|
|
Tre Forum
|
Język |
---|
Italiano |
Co sądzą inni widzowie
Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.
Miła komedia-dramat o młodzieży w małym mieście włoskiego chłopca.
Uduchowiony
Uduchowiony
Kiedy myślisz o kinematografii, obecnie zwykle myślisz o cyfrowej kinematografii. Ale w latach pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i później używano czegoś, co nazywano filmem. Film był tym, co używano…
Kiedy myślisz o kinematografii, obecnie zwykle myślisz o cyfrowej kinematografii. Ale w latach pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i później używano czegoś, co nazywano filmem. Film był tym, co używano w kamerach przed tym, jak kamery faktycznie zapisywały cyfrowo do slotów pamięci. Operatorzy rzeczywiście musieli ręcznie kręcić projektory filmowe na początku, zanim zaczęły pojawiać się automatyczne projektory filmowe, w przeciwnym razie film mógłby się zapalić. Ten film opowiada o przyjaźni między projekcjonistą a widzem filmowym/ministrantem, a widz filmowy/ministrant był młody, być może w wieku 4. klasy. Ten film jest świetny! Nigdy nie widziałem filmów zagranicznych, w rzeczywistości jest to pierwszy film zagraniczny, jaki kiedykolwiek widziałem. Ale cieszę się, że jest to pierwszy film zagraniczny, jaki widziałem. Chcesz wiedzieć dlaczego? Ponieważ ten film jest fenomenalny! Niewiele muzyki, która jest, zostało znakomicie skomponowane przez tego, kto to skomponował. Jacquees Perrin jest dobrą dorosłą wersją Tota. Jedyną złą rzeczą, którą muszę powiedzieć o tym filmie, jest brak rozwoju postaci w przypadku postaci Eleny. Chodzi mi o to, że jest zainteresowaniem miłosnym, dopóki Salvatore nie wróci do miasta po swojej służbie wojskowej, a potem już o niej nie słychać. Ten film to klasyka i jest również definicją klasyki. Każdy, kto ogląda filmy, lub planuje zobaczyć film, powinien obejrzeć ten film. Ten film jest obowiązkowy do obejrzenia dla dowolnej ery i dowolnego pokolenia widzów filmowych.
Wspaniały. Ten film widziałem po raz pierwszy kilka lat temu, ale dopiero teraz postanowiłem o nim mówić, po ponownym obejrzeniu. Dla mnie to jeden z najlepszych włoskich filmów, jakie kiedykolwiek…
Wspaniały. Ten film widziałem po raz pierwszy kilka lat temu, ale dopiero teraz postanowiłem o nim mówić, po ponownym obejrzeniu. Dla mnie to jeden z najlepszych włoskich filmów, jakie kiedykolwiek powstały. Jest jak nowoczesna baśń, pokazująca nam fascynującą stronę kina i przypominająca nam, dlaczego je kochamy. Oczywiście, wszystko przemija, a kino przeszło wiele faz, przeszło metamorfozy, a koniec wielkich klasycznych kin był jednym z nich. A teraz? Pandemia pokazała nam, że kino może przetrwać bez swoich kin. A jeśli weźmiemy pod uwagę produkcję telewizorów i systemów dźwiękowych coraz bardziej „kinematograficznych” i ekonomicznie opłacalnych? Czy salon stanie się pewnego dnia naszym prywatnym kinem, z całym komfortem i jakością wielkiego ekranu?