Intensywna dramat o niepodległości Irlandii od Wielkiej Brytanii i ostatecznych powodach potrzeby wolności.
Intensywna dramat o niepodległości Irlandii od Wielkiej Brytanii i ostatecznych powodach potrzeby wolności.
Damien porzuca karierę i wraz z bratem Teddym wstępuje do Irlandzkiej Armii Republikańskiej. Nie jest to łatwy wybór. Jest lekarzem, a będzie musiał zabijać ludzi... Teddy jest urodzonym liderem. Władza, której mu powierzono, utwierdza go w słuszności przekonań i dokonanych wyborów. Za wszelką cenę będzie jej bronił. Ken Loach przedstawia historię dwóch braci, którzy w imię wielkich idei i walki o niepodległość i sprawiedliwość zmuszeni są stanąć przeciwko sobie.
Damien
Teddy
Dan
Sinead
Peggy
Bernadette
Micheail
Finbar
Leo
Rory
Congo
Steady Boy
Kevin
Chris
Sean
Terence
Francis
Donacha
Ned
Tim
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Ken Loach |
Scenariusz Scenariusz | Paul Laverty |
Producent Producent | Rebecca O'Brien |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | George Fenton |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Barry Ackroyd |
Montażysta Montażysta | Jonathan Morris |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Michael Higgins |
Mikser efektów Foley Mikser efektów Foley | Ben Brazier |
Twórca efektów dźwiękowych Foley Twórca efektów dźwiękowych Foley | Julie Ankerson |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | John Hayward |
Dźwięk Dźwięk | Kevin Brazier , Ray Beckett |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Robert Brazier |
Script Supervisor Script Supervisor | Susanna Lenton |
Fotograf planu Fotograf planu | Joss Barratt |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Carol Moorhead |
Scenografia Scenografia | Fergus Clegg |
Hair Assistant Hair Assistant | Patricia Kirkman |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Andrew Lowe , Ed Guiney |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
BiM Distribuzione
IT
|
Matador Pictures
GB
|
|
![]() |
Fís Éireann/Screen Ireland
IE
|
![]() |
Element Pictures
IE
|
![]() |
Tornasol Media
ES
|
EMC
DE
|
|
![]() |
Sixteen Films
GB
|
Regent Capital
GB
|
Język |
---|
English |
Gaeilge |
Latin |
Co sądzą inni widzowie
Intensywna dramat o niepodległości Irlandii od Wielkiej Brytanii i ostatecznych powodach potrzeby wolności.
Intensywna dramat o niepodległości Irlandii od Wielkiej Brytanii i ostatecznych powodach potrzeby wolności.
Po obejrzeniu filmu The Wind That Shakes the Barley mam ochotę powiedzieć, że Hollywood zepsuł Cilliana Murphy'ego, ale faktem jest, że ta dramat napisana przez Paula Laverty'ego i wyreżyserowana…
Po obejrzeniu filmu The Wind That Shakes the Barley mam ochotę powiedzieć, że Hollywood zepsuł Cilliana Murphy'ego, ale faktem jest, że ta dramat napisana przez Paula Laverty'ego i wyreżyserowana przez Kena Loacha naprawdę nie ustanawia, na lepiej czy gorzej, punktu zwrotnego w karierze irlandzkiego aktora; to raczej przypadek ślepego wiewiórki znajdującej orzecha - co i tak jest więcej, niż większość znajdzie (ponadto, zakres umiejętności Murphy'ego jest niezaprzeczalny, potrafi przekonująco oddać zarówno najbardziej odrażającą tchórzostwo, jak i najbardziej bezinteresowne bohaterstwo, nawet w jednym filmie, jak A Quiet Place Part II).
Chociaż dość prowokacyjna, byłem naprawdę rozczarowany antybrytyjską prostotą tego dramatu. Wszystko kręci się wokół dwóch braci - "Teddy" (Pádraic Delaney) i "Damiena" (Cillian Murphy) oraz coraz…
Chociaż dość prowokacyjna, byłem naprawdę rozczarowany antybrytyjską prostotą tego dramatu. Wszystko kręci się wokół dwóch braci - "Teddy" (Pádraic Delaney) i "Damiena" (Cillian Murphy) oraz coraz bardziej zdesperowanych - i agresywnych - taktyk, jakie stosowali, aby wypędzić okupantów ze swojego kraju. Ten drugi mężczyzna nie jest instantowym zwolennikiem tych działań. Kiedy miał podróżować do Wielkiej Brytanii, aby zostać lekarzem, to brutalność chamskich żołnierzy przekonuje go, aby pozostał i dołączył do lokalnego oddziału IRA, aby walczyć ogniem z ogniem. Jego zmęczony wojną brat stopniowo docenia impasową naturę sytuacji i kiedy dochodzi do porozumienia między Dublinem a Londynem w sprawie "Irlandzkiego Wolnego Państwa", okazuje się, że ci rodzeństwo już nie są całkowicie po tej samej stronie i konflikt zwraca się przeciwko sobie. Nie chodzi o to, że Brytyjczycy zachowali się dobrze, zdecydowanie nie - ale film brakuje kluczowej postaci Brytyjczyka, aby przedstawić ich stanowisko. Odrażająca pozycja imperium, oczywiście, ale co z aspiracjami wielu unionistów, którzy chcieli status quo i którzy nie chcieli mieć nic wspólnego z (socjalistycznym) republikanizmem proponowanym przez "Damiena" i innych. Znowu widać tak wiele z politycznego przekonania samego reżysera Kena Loacha, że nie podejmuje próby zrównoważenia czy wyjaśnienia stanowiska z przeciwnej strony, i po pewnym czasie stwierdziłem, że stał się trochę kaznodziejskim filmem, który dobrze ilustruje to wyrażenie o tym, że terrorysta jednego człowieka jest bojownikiem o wolność drugiego. Wtedy wszechmocny Kościół katolicki praktycznie nie odgrywa tu żadnej roli. Film jest pięknie sfilmowany i jest tu wiele solidnych i charakterystycznych ról drugoplanowych, ale nie - mógłby być lepszy, gdyby reżyser był bardziej zainteresowany oferowaniem nam bardziej obiektywnej historii niż swojej własnej wersji historii.