Wrota Niebios

Wrota Niebios Heaven's Gate

6.8 /10
375 ocen
1980 218 min Wydany

Absolwent Harvardu, James Averill, pełni funkcję szeryfa w zamożnym hrabstwie Jackson w stanie Wyoming, stojąc w centrum konfliktu między biednymi imigrantami a zamożnymi hodowcami bydła. Politycznie powiązani właściciele rancza zatrudniają najemnika Nathana Championa - który rywalizuje o względy lokalnej damy, Ellie Watson - aby stłumić powstanie imigrantów. W miarę narastania napięcia zarówno Averill, jak i Champion zaczynają kwestionować swoje decyzje.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kris Kristofferson
Kris Kristofferson

James Averill

Christopher Walken
Christopher Walken

Nathan D. Champion

John Hurt
John Hurt

Billy Irvine

Sam Waterston
Sam Waterston

Frank Canton

Brad Dourif
Brad Dourif

Mr. Eggleston

Isabelle Huppert
Isabelle Huppert

Ella Watson

Joseph Cotten
Joseph Cotten

The Reverend Doctor

Jeff Bridges
Jeff Bridges

John L. Bridges

Ronnie Hawkins
Ronnie Hawkins

Major Wolcott

Paul Koslo
Paul Koslo

Mayor Charlie Lezak

Geoffrey Lewis
Geoffrey Lewis

Trapper Fred

Rosie Vela
Rosie Vela

Beautiful girl

Waldemar Kalinowski
Waldemar Kalinowski

Photographer

Terry O'Quinn
Terry O'Quinn

Captain Minardi

Jack Conley
Jack Conley

Morrison

Margaret Benczk
Margaret Benczk

Mrs. Eggleston

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Michael Cimino
Scenariusz Scenariusz Michael Cimino
Producent Producent Joann Carelli
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Denis O'Dell , Charles Okun
Operator zdjęć Operator zdjęć Vilmos Zsigmond
Montażysta Montażysta Lisa Fruchtman , Gerald B. Greenberg , William Reynolds , Tom Rolf
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej David Mansfield
Kierownik Postprodukcji Wykonawczy Kierownik Postprodukcji Wykonawczy William Reynolds
Scenografia Scenografia Tambi Larsen
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Maurice Fowler , Spencer Deverell
Dekoracja planu Dekoracja planu James L. Berkey , Josie MacAvin
Projekt kostiumów Projekt kostiumów J. Allen Highfill
Charakteryzator Charakteryzator Christine Allsopp
Charakteryzator efektów specjalnych Charakteryzator efektów specjalnych Thomas R. Burman
Logo Firma
United Artists US
Partisan Productions
Język
Deutsch
English
Français
Polski
Pусский
Український
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
Wuchak
Wuchak
04. 08. 2019
70%

Epicki western Cimino o Wojnie w Johnson County, niesłusznie potępiony przez krytyków. Z błogosławieństwem rządu hodowcy bydła w Wyoming około 1890 roku wynajmują armię najemników do zabijania…

Epicki western Cimino o Wojnie w Johnson County, niesłusznie potępiony przez krytyków. Z błogosławieństwem rządu hodowcy bydła w Wyoming około 1890 roku wynajmują armię najemników do zabijania rzekomych rustlerów, którzy w wielu przypadkach są niewinnymi osadnikami. Marszałek urodzony w bogactwie (Kris Kristofferson) staje po stronie biednych imigrantów w hrabstwie Johnson; w wolnym czasie romansuje z francuską damą (Isabelle Huppert), którą również próbuje zdobyć główny egzekutor hodowców (Christopher Walken).

adorablepanic
adorablepanic
30. 04. 2020
60%

Czy jakiś film przeszedł taką zmianę krytyczną jak HEAVEN'S GATE (1980) od czasu swojego początkowego wygnania i niepowodzenia? Prawie cztery dekady po odwróceniu się od jadu i pogardy, nie tylko dla…

Czy jakiś film przeszedł taką zmianę krytyczną jak HEAVEN'S GATE (1980) od czasu swojego początkowego wygnania i niepowodzenia? Prawie cztery dekady po odwróceniu się od jadu i pogardy, nie tylko dla filmu, ale także arogancji jego reżysera i postrzeganego marnotrawstwa niekontrolowanego systemu produkcji, co ostatecznie zostawił swojej widowni pisarz/reżyser Michael Cimino? Cóż, jak większość (ale z pewnością nie wszystkie) polaryzujące dzieła sztuki, prawda prawdopodobnie tkwi gdzieś po środku. Przy 219 minutach z pewnością jest dużo błota; niestety, trójkąt miłosny, który stanowi serce filmu, zajmuje dużą jego część. Powiem to wprost: Aspekt romantyczny jest nudny. Obraz jest o wiele bardziej udany, gdy skupia się na konflikcie farmera/imigranta. Nawet wcześniej, pierwsze 30 minut są nie tylko wciągające, ale wręcz oszałamiająco napisane i zagrane. Szukam Sama Waterstona, Johna Hurta, Christophera Walkena, Krisa Kristoffersona (poza scenami miłosnymi) i Jeffa Bridgesa i czekam na przejście innych elementów (prawie 10 minut jazdy na rolkach, ktoś?). Paniczne, krótkowzroczne odejście Transamericy od United Artists początkowo obciążyło ten film katastrofalną reputacją, której nie zasłużył. Patrząc obok nowoczesnego kina, coś ekscytującego jest w etosie ryzykownego podejścia, które Cimino (i inni reżyserzy) przynieśli na stół w gorących latach 70. Warto zobaczyć przynajmniej raz; nie tylko ze względu na jego rozbudowane, ryzykowne podejście, ale także na spojrzenie na koniec ery wolności twórczej w Hollywood, której prawdopodobnie już nigdy nie zobaczymy.

CinemaSerf
CinemaSerf
06. 07. 2024
60%

Averill (Kris Kristofferson) pochodzi z zamożnej rodziny, jest absolwentem Harvardu i porządnym człowiekiem, który podejmuje pracę szeryfa na wsi w Wyoming. Większość mieszkańców miasta uciekła przed…

Averill (Kris Kristofferson) pochodzi z zamożnej rodziny, jest absolwentem Harvardu i porządnym człowiekiem, który podejmuje pracę szeryfa na wsi w Wyoming. Większość mieszkańców miasta uciekła przed prześladowaniami i biedą w Europie i chce zacząć od nowa ze swoimi rodzinami. Nie boją się ciężkiej pracy, ale to nie łagodzi oburzenia miejscowych hodowców bydła, którzy uważają ich za nic nie wartych pcheł do wybicia. Averill stara się utrzymać porządek jak najlepiej potrafi, ale gdy właściciele ziemscy łączą siły, przekonują gubernatora o zaletach swoich ekspansjonistycznych planów, a następnie zyskują wsparcie armii USA, wydaje się, że migrantom grozi trudna droga. W miarę narastania napięć spotyka kolegę ze szkoły i rewolwerowca Championa (Christopher Walken) oraz ich szkolnego prymusa Irvine'a (John Hurt), gdy zarysowują się linie frontu nie tylko na polu, ale i o względy Elli (Isabelle Huppert). Na początku straciłem zainteresowanie, gdy Kristofferson wydawał się mało prawdopodobną postacią na uroczystości promocyjnej, której przewodniczył pastor (jedyny, krótki występ Josepha Cottona) i którą bawił intelektualny i dość sarkastyczny Irvine - naprawdę wyglądał jak ryba na brzegu. Potem Michael Cimino zbyt długo ciągnie opowieść do ostatecznego finału. Szybko dostajemy dynamikę konfliktu i ambicje hodowców, ale zbyt często zapuszczamy się na kręte (a czasem romantyczne) poboczne ścieżki, które naprawdę niewiele dodają do historii poza umożliwieniem obu mężczyznom wyglądania bardziej humorystycznie, groźniej i dowodzenia, jak zdeterminowani są zdobyć tę samą dziewczynę. Ostatnie trzydzieści minut staje się żywe, gdy garnek w końcu się przegrzewa, a lojalność staje przed ostatecznym testem, a po drodze rzeczywiście przekazuje czasami przekonującą krytykę dotyczącą tego, jak brutalna, niebezpieczna i przesiąknięta bigoterią i strachem była walka o przetrwanie wśród tych pionierów amerykańskich, ale jeśli choć trochę znasz gatunek, to to cię naprawdę nie zaskoczy. Aktorstwo tutaj jest kompetentne, nic więcej, i z pewnością o wiele bardziej surowe niż bardziej ucywilizowane Przygody na Dzikim Zachodzie (1962), ale dla mnie zbyt wiele razy męczył swoje punkty. Być może (krótszy) montaż reżyserski skupiłby lepiej historię? Bardziej jak Brama do Piekieł, naprawdę.

6.8

Głosowano 375×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500