To był dobry i oryginalny film, ale niektóre części były nadal zbyt nudne, czy tylko ja tak myślę?
To był dobry i oryginalny film, ale niektóre części były nadal zbyt nudne, czy tylko ja tak myślę?
Akcja rozgrywa się zimą 1982 r. w odciętej od świata bazie naukowej na Antarktydzie. Śmierć sieje tam Obcy - przybysz z nieznanej planety, którego pojazd kiedyś rozbił się na Ziemi i który właśnie teraz został obudzony z lodowego snu. Ma on zdolność nieustannej zmiany kształtów. Ponieważ egzystuje wyłącznie w wnętrzu żywego organizmu, próbuje upodobnić się do swego nosiciela. Zaczyna od psa, kończy na człowieku.
(2011)
MacReady
Childs
Blair
Nauls
Palmer
Dr. Copper
Norris
Bennings
Clark
Garry
Fuchs
Windows
Norwegian
Norwegian Passenger with Rifle
Helicopter Pilot
Pilot
Computer (titlesvoice) (uncredited)
Norwegian (video footage) (uncredited)
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | John Carpenter |
Scenariusz Scenariusz | Bill Lancaster |
Producent Producent | David Foster |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Wilbur Stark |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Ennio Morricone |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Dean Cundey |
Montażysta Montażysta | Todd C. Ramsay |
Obsada Obsada | Anita Dann |
Scenografia Scenografia | John J. Lloyd |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Henry Larrecq |
Dekoracja planu Dekoracja planu | John M. Dwyer |
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów | Ronald I. Caplan , Gilbert Loe , Trish Keating |
Kierownik ekipy Kierownik ekipy | Barton M. Susman |
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku | David Lewis Yewdall , Colin C. Mouat |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Warren Hamilton Jr. |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Steve Maslow |
Zastępca głównego elektryka Zastępca głównego elektryka | Charles E. Nippell |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Universal Pictures
US
|
The Turman-Foster Company
US
|
|
Province of BC, Ministry of Tourism, Film Promotion Office
|
Język |
---|
English |
Norsk |
Co sądzą inni widzowie
To był dobry i oryginalny film, ale niektóre części były nadal zbyt nudne, czy tylko ja tak myślę?
To był dobry i oryginalny film, ale niektóre części były nadal zbyt nudne, czy tylko ja tak myślę?
Uwięzieni na odległej stacji w Antarktydzie z... Rzecz
Uwięzieni na odległej stacji w Antarktydzie z... Rzecz
1982 rok był dobrym rokiem dla filmów o obcych. Ludzie naprawdę nie byli na to gotowi, ale tak było. Nie tylko przyjazny i serdeczny E.T. Spielberga zadebiutował na festiwalu w Cannes i stał się…
1982 rok był dobrym rokiem dla filmów o obcych. Ludzie naprawdę nie byli na to gotowi, ale tak było. Nie tylko przyjazny i serdeczny E.T. Spielberga zadebiutował na festiwalu w Cannes i stał się najbardziej dochodowym filmem na świecie, ale także Star Trek II: Gniew Khana sprawiedliwie zrobił dobrą robotę dla serialu Star Trek, a Liquid Sky wstrząsnęło niezależną sceną kinową. I oczywiście premiera Johna Carpentera makabrycznego, emocjonującego i napiętego podejścia do noweli Johna W. Campbella Jr. Kto idzie tam: Rzecz, prawdopodobnie nazwana tak z powodu innej adaptacji opowiadania Campbella Jr., Rzecz z innego świata (1951). Ale nie tylko Rzecz Carpentera radziła sobie słabo na rynku, ale również była mocno krytykowana za surowy materiał (pewien poziom przemocy i sekcje zwłok stworzenia na ekranie). Prawie cztery dekady później film przeszedł jedno z największych ponownych ocen w historii kina, stając się sztandarowym filmem dla podgatunku horroru "filmu o potworze" i obowiązkowym punktem dla kinomanów z całego świata. Jak dzień może zmienić rzeczy. Jedno jest pewne: Dzisiaj Rzecz nadal jest tematem dyskusji. Jeśli chodzi o tego recenzenta, zgadzam się z najnowszą oceną. Rzecz jest przykładem budowania napięcia poprzez dialog, a jednocześnie jest wizualnie uderzającym, strasznym filmem o potworze. A w kategorii filmów sci-fi o obcych jest na równi z Bliskimi spotkaniami trzeciego stopnia (1977), Obcym (1979) i Łowcą (1987) w walce o pierwsze miejsce. Przesłanie filmu, uogólnione, polega na tym, że grupa norweskich... (300 słów)
The Thing to krwawo obrzydliwe przełomowe arcydzieło, które zrewolucjonizowało kino i przypomniało wszystkim, że prawdziwy strach tkwi w tym, co nie jest widoczne.
The Thing to krwawo obrzydliwe przełomowe arcydzieło, które zrewolucjonizowało kino i przypomniało wszystkim, że prawdziwy strach tkwi w tym, co nie jest widoczne.