Uwolnienie

Uwolnienie Deliverance

7.3 /10
1,663 ocen
1972 109 min Wydany

Czwórka biznesmenów z Atlanty organizuje wyprawę do niedostępnych terenów Appalachów. Chcą na chwilę uciec od cywilizacji i przeżyć prawdziwą męską przygodę, oddając się polowaniom, wędkowaniu i poznawaniu dzikiej przyrody. Nie podejrzewają, że wyprawa w nieznane przekształci się w dramatyczną walkę o przetrwanie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jon Voight
Jon Voight

Ed Gentry

Burt Reynolds
Burt Reynolds

Lewis Medlock

Ned Beatty
Ned Beatty

Bobby Trippe

Ronny Cox
Ronny Cox

Drew Ballinger

Ed Ramey
Ed Ramey

Old Man at the Gas-Station

Billy Redden
Billy Redden

Lonnie - The Banjo Boy

Seamon Glass
Seamon Glass

First Griner

Randall Deal
Randall Deal

Second Griner

Bill McKinney
Bill McKinney

Mountain Man

Lewis Crone
Lewis Crone

First Deputy

Ken Keener
Ken Keener

Second Deputy

Johnny Popwell
Johnny Popwell

Ambulance Driver

John Fowler
John Fowler

Doctor

Louise Coldren
Louise Coldren

Mrs. Biddiford

Pete Ware
Pete Ware

Taxi Driver

James Dickey
James Dickey

Sheriff Bullard

Macon McCalman
Macon McCalman

Deputy Queen

Hoyt Pollard
Hoyt Pollard

Boy at Gas Station

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Boorman
Powieść Powieść James Dickey
Producent Producent John Boorman
Operator zdjęć Operator zdjęć Vilmos Zsigmond
Montażysta Montażysta Tom Priestley
Scenariusz Scenariusz James Dickey
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Fred Harpman
Script Supervisor Script Supervisor Ray Quiroz
Inne Inne Charles Wiggin , E. Lewis King , Sue Dwiggins
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Wallace Worsley Jr.
Asystent reżysera Asystent reżysera Al Jennings , Miles Middough
Efekty specjalne Efekty specjalne Marcel Vercoutere
Kierownik garderoby Kierownik garderoby Bucky Rous
Charakteryzator Charakteryzator Michael Hancock
Fryzjer Fryzjer Donoene McKay
Sound Mixer Sound Mixer Walter Goss
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Jim Atkinson
Logo Firma
Warner Bros. Pictures US
Elmer Enterprises
Język
English
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
19. 07. 2016
100%

To było niezwykłe i wystraszyło mnie. Książkę przeczytałem wieki temu, prawdopodobnie w 1988 roku, na pierwszym roku studiów, kiedy zdobywałem mój pierwszy stopień. Nie jestem fanem Burt Reynoldsa i…

To było niezwykłe i wystraszyło mnie. Książkę przeczytałem wieki temu, prawdopodobnie w 1988 roku, na pierwszym roku studiów, kiedy zdobywałem mój pierwszy stopień. Nie jestem fanem Burt Reynoldsa i widziałem tylko dwa inne dzieła Boormana (wspaniały 'Point Blank' i nie tak wspaniały 'Egzorcysta II: Herezja'), więc nie spieszyłem się aby wyjść i zobaczyć film. Duży błąd z mojej strony, szczerze powiedziawszy.

John Chard
John Chard
11. 08. 2016
100%

Brutalny, piękny i genialny. Czterech przyjaciół z Atlanty - Lewis (Burt Reynolds), Ed (John Voight), Bobby (Ned Beatty) i Drew (Ronny Cox) postanawiają zjechać kajakiem rzekę Cahulawassee w dziczy…

Brutalny, piękny i genialny. Czterech przyjaciół z Atlanty - Lewis (Burt Reynolds), Ed (John Voight), Bobby (Ned Beatty) i Drew (Ronny Cox) postanawiają zjechać kajakiem rzekę Cahulawassee w dziczy Georgii. Widzą to jako test męskości, chcą także doświadczyć tej części natury, zanim cała dolina zostanie zalana ze względu na planowaną budowę tamy i jeziora. Ale niebezpieczeństwa natury nie są jedynymi niebezpieczeństwami w ich otoczeniu, wrogo nastawieni ludzie z lasu przynoszą kolejny wymiar terroru. Właśnie takie filmy jak Deliverance czasami cierpią z powodu swojej reputacji. Podobnie jak Straw Dogs i filmy lat 70. tego typu, podniecenie i obietnica nieustającego piekła często nie są dostarczane oczekującej nowoczesnej publiczności. Co jest szkoda, ponieważ Deliverance jest jednym z najlepszych, najbardziej ponurych, brutalnych i pięknych filmów lat 70. Brytyjski reżyser John Boorman stworzył twardy i potężny film o mężczyznach poza swoim środowiskiem, a więc poza swoją ligą. Każdy z mężczyzn wyrusza na początku w podróż, która jest testem męskości, ale każdy jest zmuszony rozłożyć swoją wartość, i wkrótce chodzi bardziej o przetrwanie, gdy to śmiertelne przygody się toczy. Boorman, wspierany przez operatora Vilmosa Zsigmonda, namalował surowy i zdradliwy krajobraz, niezdobyty przez mieszczuchów, ale zamieszkiwany przez wciąż innych, którzy nie lubią sposobu, w jaki przyjeżdżają miastowi z ich machistycznymi postawami. Jest tu kilka drobnych skaz, metafory są ciężkie (Wietnam wydaje się być latami 70. standardem), podczas gdy obawy ekologiczne są jedynie sugerowane, nie są tak wyraźne jak w powieści. Boorman wyraźnie się zgodził. 10/10

Bazzjazz
Bazzjazz
16. 07. 2018
90%

Scena z banjo wciąż mnie nawiedza! Nie ma znaczenia scena z Nową pięknością. Wspaniały film.

Scena z banjo wciąż mnie nawiedza! Nie ma znaczenia scena z Nową pięknością. Wspaniały film.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
11. 03. 2024
30%

Na pewno byłoby to bardziej interesujące w czasie, gdy został wydany. Kiedy ten film pojawił się w 1972 roku, było coś interesującego w tematach związanych z naturą i środowiskiem. Nie to, że…

Na pewno byłoby to bardziej interesujące w czasie, gdy został wydany. Kiedy ten film pojawił się w 1972 roku, było coś interesującego w tematach związanych z naturą i środowiskiem. Nie to, że ekologia była w modzie, ale to był złoty wiek ruchu hippisowskiego, który propagował między innymi harmonijną więź między człowiekiem a Naturą. I faktycznie, to, co mamy tutaj, to grupa czterech mężczyzn z wielkiego miasta, którzy starają się znaleźć zabawę, emocje i piękno w naturalnym środowisku, w dzikiej rzece pełnej bystrzy, która zniknie za kilka miesięcy z powodu budowy tamy. Jednak gdy rozpoczynają swoje zejście w dół rzeki, sprawy zaczynają się strasznie komplikować po spotkaniu z dwoma mężczyznami.

7.3

Głosowano 1663×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500