Hair
Dostępne na
Amazon Prime Video

Hair Hair

7.3 /10
684 ocen
1979 121 min Wydany

Lata 60 XX w. 29-letni Claude Hooper Bukowski opuszcza Oklahomę, by stawić się w Nowym Jorku przed komisją wojskową. Rankiem w Parku Centralnym spotyka grupę hipisów. Ci, zachwyceni jego kowbojskimi umiejętnościami, przyjmują go do komuny. Ich przywódca, Berger, który spalił kartę powołania do wojska, stara się wytłumaczyć przybyszowi bezsens wojny w Wietnamie. Jednak Claude nie zamierza wymigiwać się od spełnienia obywatelskiego obowiązku. Młodzi ludzie postanawiają pokazać mu uroki hipisowskiego życia.

Obsada Pełna obsada i ekipa

John Savage
John Savage

Claude Hooper Bukowski

Treat Williams
Treat Williams

George Berger

Beverly D'Angelo
Beverly D'Angelo

Sheila Franklin

Annie Golden
Annie Golden

Jeannie Ryan

Dorsey Wright
Dorsey Wright

Lafayette aka Hud

Cheryl Barnes
Cheryl Barnes

Hud’s Fiancée

Nicholas Ray
Nicholas Ray

The General

Charlotte Rae
Charlotte Rae

Lady in Pink

Fern Tailer
Fern Tailer

Sheila's Mother

Charles Denny
Charles Denny

Sheila's Father

Herman Meckler
Herman Meckler

Sheila's Uncle

Agnes Breen
Agnes Breen

Sheila's Aunt

Antonia Rey
Antonia Rey

Mrs. Berger

George J. Manos
George J. Manos

Mr. Berger

Linda Surh
Linda Surh

Vietnamese Girl

Jane Booke
Jane Booke

Debutante #1

Suzanna Love
Suzanna Love

Debutante #2

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Miloš Forman
Scenariusz Scenariusz Gerome Ragni , James Rado
Producent Producent Lester Persky , Michael Butler
Muzyka Muzyka Galt MacDermot
Operator zdjęć Operator zdjęć Miroslav Ondříček , Richard C. Kratina
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Robert Greenhut
Montażysta Montażysta Alan Heim , Lynzee Klingman , Stanley Warnow
Obsada Obsada Howard Feuer , Jeremy Ritzer
Scenografia Scenografia Stuart Wurtzel
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Ann Roth
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Robert Greenhut
Piosenki Piosenki Galt MacDermot
Tekściarz Tekściarz Gerome Ragni , James Rado
Logo Firma
United Artists US
CIP Filmproduktion GmbH
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
21. 10. 2024
70%

Podczas oglądania tego filmu byłem przekonany, że Treat Williams to bardzo młody Tommy Lee Jones, i pomimo tego, że wygląd filmu starzeje się, nadal jest to dość potężny i rozrywkowy obraz życia…

Podczas oglądania tego filmu byłem przekonany, że Treat Williams to bardzo młody Tommy Lee Jones, i pomimo tego, że wygląd filmu starzeje się, nadal jest to dość potężny i rozrywkowy obraz życia wśród odmowy. Dość naiwny "Claude" (John Savage) przyjeżdża ze swojego domu na wsi w Oklahomie do Nowego Jorku pełnego życia i ekscentryczności. Jest w drodze, by wstąpić do armii i walczyć w Wietnamie, gdy spotyka "Bergera" (Williams) i zaczyna wpadać w życie delikatnego hedonizmu, co prowadzi do jego miłości do "Shieli" (Beverly D'Angelo). Ona i "Berger" są z różnych stron torów, ale pomimo jej srebrnej łyżki ma dość buntowniczej natury i bardzo wiele przyjmuje swoje hipisowskie istnienie protestując przeciwko wojnie, podczas gdy na haju, emocje i idealizm. Mają tylko kilka dni, ale w tych dniach ich relacje rozwijają się, kwitną, wahają się i ostatecznie Milos Forman przedstawia nam dość subtelny krytyczny komentarz do USA z połowy lat 60. Nadal uważam, że to działa lepiej na scenie - ograniczona przestrzeń tam zmusza postacie i scenariusze do lepszego połączenia, ale to nadal silna adaptacja na dużym ekranie, która pozwala muzyce i numerom tanecznym zachować dużo z ich siły. Charakteryzacje są również głębokie, z wieloma członkami ich bandy mającymi nieco więcej niż tylko epizodyczne role, aby uzupełnić pędzącą miłość. To może być to, co trochę psuje tę część. Para rzadko jest widywana razem, a przedstawienie ich "miłości" jest trochę płytkie. Muzycznie jest więcej niż kilka znanych utworów, które utrzymują tempo, a być może dosyć eksplicitna natura niektórych tekstów tłumaczy, dlaczego ten film radził sobie lepiej na europejskim rynku festiwalowym niż w USA (lub Wielkiej Brytanii). "Aquarius", "Good Morning Starshine" i tytułowa piosenka są może najbardziej pamiętane, ale jest wiele innych, w które możemy się zagłębić, gdy surowość oryginalnej książki Gerome Ragni jest osadzona w krajobrazie miejskim borykającym się z rasizmem, homofobią i praktycznie wszystkim, co wyklucza koncepcję "wolnej miłości" (lub nawet kreatywnie taniej miłości). Nadal zachowuje swoje znaczenie całkiem dobrze i warto poświęcić mu dwie godziny.

7.3

Głosowano 684×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500