Anora

Anora Anora

7.1 /10
2,280 ocen
2024 139 min Wydany

Anora, młoda prostytutka z Brooklynu, dostaje szansę na historię o Kopciuszku, kiedy poznaje syna oligarchy i pod wpływem impulsu poślubia go. Gdy wiadomość dociera do Rosji, jej bajka staje się zagrożona, gdy rodzice wyruszają do Nowego Jorku, aby uzyskać unieważnienie małżeństwa.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Sean Baker
Scenarzysta Scenarzysta Sean Baker
Producent Producent Samantha Quan , Alex Coco , Sean Baker
Operator zdjęć Operator zdjęć Drew Daniels
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Annie Johnson
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jocelyn Pierce
Scenografia Scenografia Stephen Phelps
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Ryan Scott Fitzgerald
Dekoracja planu Dekoracja planu Christopher Phelps
Mikser dźwięku Mikser dźwięku John Warrin
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku John Warrin
Projektant dźwięku Projektant dźwięku John Warrin
Montażysta Montażysta Sean Baker
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Justine Sierakowski
Producent liniowy Producent liniowy Olivia Kavanaugh
Script Supervisor Script Supervisor Albert Rudnitsky
Asystent projektanta kostiumów Asystent projektanta kostiumów Jonie Bertin
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Ken Meyer
Recenzje (7)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
7
Łącznie recenzji
Brent Marchant
Brent Marchant
30. 10. 2024
60%

Wszyscy dobrze znamy stare przysłowie, że jeśli coś wydaje się zbyt dobre, aby mogło być prawdziwe, to prawdopodobnie tak jest. Ta myśl odnosi się nie tylko do tego, co może się zdarzyć w codziennym…

Wszyscy dobrze znamy stare przysłowie, że jeśli coś wydaje się zbyt dobre, aby mogło być prawdziwe, to prawdopodobnie tak jest. Ta myśl odnosi się nie tylko do tego, co może się zdarzyć w codziennym życiu, ale również do tego, co pojawia się na dużym ekranie, jak ilustruje najnowsze dzieło scenarzysty i reżysera Seana Bakera. Ten szeroko uznany film niezależny śledzi przygody brooklyńskiej tancerki erotycznej/pracownicy seksualnej (Mikey Madison), która zakochuje się w szaleńczo bogatym, samolubnym i nieodpowiedzialnym synu rosyjskiego oligarchy (Mark Eydelshteyn). Razem wkraczają w szaloną, szaloną bajkę, ciemną opowieść romantyczną opartą na sterydach, quaaludes i cracku. Ich burzliwy romans szybko prowadzi ich do Las Vegas, gdzie kończy się zieloną kartą ślubem, który rodzice chłopaka (Darya Ekamasova, Aleksey Serebryakov) chcą anulować za wszelką cenę, nawet jeśli oznacza to wezwanie swoich oleistych, niezdarnych kumpli i ciężkich chłopów (Karren Karagulian, Vache Tovmasyan, Yura Borisov), aby naciskać na rzekomych kochanków. Osiągnięcie tego celu okazuje się ostatecznie trudniejsze, niż się wydawało. W miarę rozwoju pościgu przez cały kraj, seria szalonych wydarzeń pozostawia rodziców i przyjaciół wściekłych, a nowojorską Kopciuszkę zniechęconą, mylnie myśląc, że tym razem naprawdę trafiła w dziesiątkę. Z tego łatwo można by sądzić, że ta fabuła ma solidne podstawy dla szalonej, zabawnej komedii, ale niestety film spełnia swoje możliwości tylko czasami. Z pewnością znajdziemy tutaj kilka naprawdę histerycznych, wspaniale pomysłowych materiałów, ale celnie trafiają one tylko około połowy czasu. Co więcej, wiele z historii (szczególnie w pierwszej połowie filmu) jest przewidywalne, niemalże klasyczne, a niektóre fragmenty zbyt długo się ciągną. Faktycznie, jestem nieco zdziwiony tym, o co tyle hałasu, co może najlepiej potwierdzić zdobycie Złotej Palmy na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes, najwyższego wyróżnienia tego wydarzenia. Chętnie przyznaję, że jestem fanem twórczości Bakera, bardzo podobały mi się jego poprzednie filmy „Czerwona Rakieta” (2021), „Projekt Florida” (2017) i „Mandarynka” (2015). Jednak szczerze mówiąc, trudno mi zrozumieć poziom uznania, jakim obdarzono tę produkcję. Jest to film zdolny w wielu aspektach, ale reżyser jasno pokazał, że potrafi zrobić lepiej, a te wcześniejsze propozycje są moim zdaniem lepszymi opcjami do oglądania. Nie dajcie się zwieść całemu szumowi wokół tego filmu, ponieważ to naprawdę jeden z tych przypadków, gdy coś wydaje się zbyt dobre, aby mogło być prawdziwe.

CinemaSerf
CinemaSerf
14. 11. 2024
70%

Ani (Mikey Madison) pracuje jako prywatna tancerka w Nowym Jorku, kiedy jej szef prosi ja, aby zajrzala do niektorych rosyjskich gosci. Wtedy spotyka mlodego Vanye (Mark Eydelshteyn). Jest dosc…

Ani (Mikey Madison) pracuje jako prywatna tancerka w Nowym Jorku, kiedy jej szef prosi ja, aby zajrzala do niektorych rosyjskich gosci. Wtedy spotyka mlodego Vanye (Mark Eydelshteyn). Jest dosc pijany, calkowicie odurzony i ma wiecej pieniedzy niz Bóg. Chce taniec, chce znacznie wiecej - ale to nie jest dozwolone w klubie, wiec zaprasza ja do swojego luksusowego mieszkania na zabawe nastepnego dnia. W rzeczywistosci podoba mu sie jego mlodzieńcze entuzjazm - i jego gotówka - i po kilku dniach, rosyjskim sobolem i wycieczce do Vegas, znajduja sie zonaci. Media spolecznosciowe teraz wchodza do akcji i oligarchiczna matka dowiaduje sie, ze jej syn ozenil sie z prostytutka. Rozgniewana, zleca swojemu lokalnemu dozorcy Torosowi (Karren Karagulian), aby uporzadkowal sytuacje. Wysyla swoich dwoch wykonawcow do domu, gdzie od razu zaczyna sie pieklo. Garnick (Vache Tovmasyan) i Tom (Anton Bitter) maja jedynie zatrzymac parę, az ich szef przyjedzie i zażąda anulowania małzenstwa; Ani nie zgadza sie na to, a Vanya jest lekko zdezorientowany i szybko zaczyna sie komplikowac! Film ten zaczyna sie silnie z zabawnym scenariuszem zalotowym, ktory rozgrywa sie pomiedzy dwoma aktorami, ktorzy naprawde wydaja sie, ze dobrze sie bawia. Eydelshteyn oddaje sie entuzjastycznie i akrobacyjnie, jest mnostwo seksu i dosc komicznych dialogow, ktore swietnie graja na barierach jezykowych. Jednak gdy zaczyna sie druga faza filmu, troche mu brakuje pary. Vanya nie jest tak czesto obecny, a fabula staje sie troche mniej angazujaca, gdy zbyt delikatni bandyci i coraz bardziej zirytowana dziewczyna probuja dostac wszystkich do sadu przed przybyciem zlych matki. Pozostaje nam zbyt duzo przesadzania od Karaguliana i coraz bardziej nieprawdopodobne scenariusze, gdy powietrze stopniowo wyplywa z filmu i konczy sie dosc rozczarowujaco. W swoim najlepszym momencie pierwsza godzina jest szybko tempowana i celnie trafia w handel seksem i graczy, ktorzy go wykonuja i korzystaja z niego. Zdecydowanie warto obejrzec, ale nie ma calkowicie odwagi swoich poczatkowych przekonan.

RalphRahal
RalphRahal
07. 02. 2025
70%

Anora to film, który zaczyna mocno, przyciągając was intrygującą fabułą i dobrze tempowanym pierwszym aktem. Śledzi historię, która trzyma was zaangażowanych, łącząc dramat z nieoczekiwanym humorem.…

Anora to film, który zaczyna mocno, przyciągając was intrygującą fabułą i dobrze tempowanym pierwszym aktem. Śledzi historię, która trzyma was zaangażowanych, łącząc dramat z nieoczekiwanym humorem. Drugi akt ciągnie się nieco dłużej niż to konieczne, ale wyraźnie było to intencjonalne, aby zbudować atmosferę i pozwolić niektórym motywom się rozwinąć. O ile tempo jest celowe, czasami wydaje się, że przeciąga w miejscach, które nie dodają wiele głębi postaciom. Mimo to, budowanie napięcia jest angażujące, nawet jeśli zakończenie pozostawia coś do życzenia.

r96sk
r96sk
01. 03. 2025
100%

Film <em>'Anora'</em> to absolutny hit! Film to czysty chaos, szczerze mówiąc potrzebowałem ciszy na końcu, abym mógł się zrelaksować. Jak zwykle, nie będę go oceniał pod kątem jego głębokiego…

Film <em>'Anora'</em> to absolutny hit! Film to czysty chaos, szczerze mówiąc potrzebowałem ciszy na końcu, abym mógł się zrelaksować. Jak zwykle, nie będę go oceniał pod kątem jego głębokiego znaczenia czy czegokolwiek innego, to pozostawiam innym, mogę powiedzieć tylko, że to jest świetne i bezwarunkowo mi się podobało.

7.1

Głosowano 2280×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500