Społeczny wyrzutek z mohawkiem oszalał
Społeczny wyrzutek z mohawkiem oszalał
Kultowy thriller Martina Scorsese. Travis Bickle, weteran wojenny wracający z Wietnamu, cierpiący na bezsenność, zatrudnia się jako taksówkarz. Codzienne zmagania z przemocą, narkotykami i prostytucją przekonują go o upadku ludzkości. Jego determinacja do radykalnego działania stopniowo narasta...
Travis Bickle
Iris
Betsy
Sport
Wizard
Charles Palantine
Tom
Concession Girl
Angry Black Man
Melio
Policeman at Rally
Iris' Friend
Cabbie in Bellmore
Hooker in Cab
Soap Opera Woman
Dispatcher
Stick-Up Man
Tall Secret Service Man
Soap Opera Man
Secret Service Photographer
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Producent Producent | Julia Phillips , Michael Phillips |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Michael Chapman |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Bernard Herrmann |
Obsada Obsada | Juliet Taylor |
Montażysta Montażysta | Tom Rolf , Melvin Shapiro |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Rick Alexander |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Gordon Davidson , James Fritch , Sam Gemette , David Horton Sr. |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Charles Rosen |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Herbert F. Mulligan |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Ruth Morley |
Charakteryzator Charakteryzator | Irving Buchman |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Phillip M. Goldfarb |
Koordynator transportu Koordynator transportu | Raymond Hartwick |
Podziękowania Podziękowania | Julia Cameron |
Script Supervisor Script Supervisor | Kay Chapin |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Columbia Pictures
US
|
Italo/Judeo Productions
|
|
Bill/Phillips
|
Język |
---|
English |
Español |
Co sądzą inni widzowie
Społeczny wyrzutek z mohawkiem oszalał
Społeczny wyrzutek z mohawkiem oszalał
Taxi Driver miał wiele rzeczy powiedzianych, a ja nie chcę dodawać do tego wszystkiego, ale jest to miara, według której mierzę wszystkie inne filmy, to zdecydowanie mój ulubiony ze wszystkich filmów…
Taxi Driver miał wiele rzeczy powiedzianych, a ja nie chcę dodawać do tego wszystkiego, ale jest to miara, według której mierzę wszystkie inne filmy, to zdecydowanie mój ulubiony ze wszystkich filmów, jakie kiedykolwiek oglądałem.
Robert De Niro jest wybitny w tej mrocznej i szorstkiej postaci byłego marines "Travis Bickle". Spędza swój czas samotnie, w nocy prowadzi taksówkę, a w dzień ogląda obskurne filmy. Ten nieustanny…
Robert De Niro jest wybitny w tej mrocznej i szorstkiej postaci byłego marines "Travis Bickle". Spędza swój czas samotnie, w nocy prowadzi taksówkę, a w dzień ogląda obskurne filmy. Ten nieustanny cykl jest przerywany, gdy zaczyna interesować się "Betsy" (Cybill Shepherd), pracownicą kampanii wyborczej przyszłego amerykańskiego kandydata na prezydenta. Dla niego jest to iskierka nadziei, gdy zgadza się pójść z nim na film - ale gdy zabiera ją do swojego zwykłego schronienia na szwedzkie filmy, które może nie są całkiem jak Ingmar Bergman, kończy z powrotem na starcie. Jednocześnie przejmuje większe zainteresowanie ochronne wobec młodej "iris" (Jodie Foster) - nastoletniej prostytutki, którą wykorzystuje jej alfons, i w tym celu zdobywa kilka broni palnej, z którymi jest perfekcyjnie obeznany, i w końcu zaczyna dostrzegać cel swojego dotychczas dość bezsensownego istnienia. Reżyser Martin Scorsese i doświadczony kompozytor Bernard Hermann stworzyli wspaniale przekonujący i sugestywny scenariusz podkreślający obskurność nocnego Nowego Jorku, w którym De Niro może trwać jak niewielu innych aktorów. Promienieje uczuciem bezsilności, ale także uczciwości; ma integralność niemalże pomimo obojętności swojego miasta, swoich rówieśników - i na końcu, byłem stanowczo po jego stronie. Jeśli masz okazję zobaczyć ten film na dużym ekranie, zrób to - dodaje to wiele do tego wspaniale atmosferycznego i potężnego kawałka kinematografii.