Co się Zdarzyło Baby Jane?

Co się Zdarzyło Baby Jane? What Ever Happened to Baby Jane?

7.9 /10
1,087 ocen
1962 135 min Wydany

Dwie starzejące się siostry, z których jedna była gwiazdą filmową, żyją w domu na przedmieściach Los Angeles. Jane, niegdyś znana jako cudowne śpiewające dziecko Baby Jane Hudson, teraz żyje w cieniu swojej siostry Blanche, której kariera zdominowała Jane. Teraz obie żyją razem, a ich relacje są naznaczone podświadomymi myślami o zazdrości, nienawiści i zemście.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bette Davis
Bette Davis

Baby Jane Hudson

Joan Crawford
Joan Crawford

Blanche Hudson

Victor Buono
Victor Buono

Edwin Flagg

Wesley Addy
Wesley Addy

Marty McDonald

Julie Allred
Julie Allred

Young Baby Jane Hudson

Anne Barton
Anne Barton

Cora Hudson

Marjorie Bennett
Marjorie Bennett

Dehlia Flagg

Bert Freed
Bert Freed

Ben Golden

Anna Lee
Anna Lee

Mrs. Bates

Maidie Norman
Maidie Norman

Elvira Stitt

Dave Willock
Dave Willock

Ray Hudson

William Aldrich
William Aldrich

Lunch Counter Assistant at Beach

Russ Conway
Russ Conway

Police Officer

Maxine Cooper
Maxine Cooper

Bank Teller

Michael Fox
Michael Fox

Man in Television Commercial

Gina Gillespie
Gina Gillespie

Young Blanche Hudson

Barbara Merrill
Barbara Merrill

Liza Bates

Don Ross
Don Ross

Police Officer

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Robert Aldrich
Powieść Powieść Henry Farrell
Scenariusz Scenariusz Lukas Heller
Producent Producent Robert Aldrich
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Kenneth Hyman
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Frank De Vol
Operator zdjęć Operator zdjęć Ernest Haller
Montażysta Montażysta Michael Luciano
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne William Glasgow
Dekoracja planu Dekoracja planu George Sawley
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Jack R. Berne
Asystent reżysera Asystent reżysera Tom Connors Jr.
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Harold E. McGhan
Operator kamery Operator kamery Till A. Gabbani
Montażysta muzyki Montażysta muzyki George E. Marsh
Script Supervisor Script Supervisor Robert Gary
Choreograf Choreograf Alex Romero
Dźwięk Dźwięk Jack Solomon
Asystent producenta Asystent producenta Walter Blake
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów John Orlando
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Cat Ellington
Cat Ellington
01. 03. 2017

Dla tej konkretnej recenzji wybralęm się zrenderować moją krytykę - w opisie tego ponadczasowego arcydzieła - jednym słowem z każdej litery jego tytułu: Co się właściwie stało z Baby Jane?

Dla tej konkretnej recenzji wybralęm się zrenderować moją krytykę - w opisie tego ponadczasowego arcydzieła - jednym słowem z każdej litery jego tytułu: Co się właściwie stało z Baby Jane?

CinemaSerf
CinemaSerf
03. 09. 2022
80%

Uspokój się teraz - wyłącz telefon, weź trochę Malbeca i przygotuj się na jedno z najlepszych przykładów kina z naciskiem na postacie, jakie kiedykolwiek możesz napotkać. Bette Davis to była, raczej…

Uspokój się teraz - wyłącz telefon, weź trochę Malbeca i przygotuj się na jedno z najlepszych przykładów kina z naciskiem na postacie, jakie kiedykolwiek możesz napotkać. Bette Davis to była, raczej zrzędliwa, była gwiazda dziecięca "Baby Jane", która dość niechętnie opiekuje się swoją siostrą - bardziej uznawaną krytycznie aktorką "Blanche" (Joan Crawford), gdy zbliża się ich starość w ich domu w Hollywood. "Blanche" jest głównie skazana na wózek inwalidzki, więc całkowicie zależy ona od swojej coraz bardziej alkoholizowanej, nerwowej i wrednej siostry. Problem w tym, że to właśnie Blanche ma pieniądze - i gdy zaczyna rozmawiać o sprzedaży ich domu, to denerwuje jej siostrę, która wkrótce ma dość niebezpieczne myśli o pokrzyżowaniu tej "zdrady". Na szczęście dla "Blanche" - ich pokojówka "Elvira" (Maidie Norman) zaczyna zdawać sobie sprawę z tego dość niebezpiecznego zmiany nastawienia, i cóż... Crawford i Davis są tutaj naprawdę na szczycie swoich gier, i jakoś nie możesz się oprzeć myśli, czy naprawdę grali na całego, czy też na planie tego zręcznie reżyserowanego klasycznego filmu Roberta Aldricha nie było poważnej dawki profesjonalnej "nienawiści". Tutaj czuć pozytywny jad od Davis, a jej partnerka ukazuje zranioną ofiarę z wielką gracją. Żadna z kobiet nie boi się porzucić swojego bardziej tradycyjnego uroku. Davis wygląda naprawdę obłąkane w swojej roli kobiety z jedną ręką na butelce i drugą na klamce drzwi sanatorium - i doskonale w tej roli. Film trwa prawie 2¼ godziny i po prostu leci. Tempo jest doskonałe, muzyka DeVol płynie i pulsuje z często pikantnym i silnym dialogiem, a fotografia - często zblizona i intymna - czyni z tego znakomity przykład ostatecznej rywalizacji rodzeństwa na ekranie. Duży ekran, jeśli możesz - ale w każdym razie, to jest prawie jak najlepiej.

7.9

Głosowano 1087×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500