Szepty i krzyki
Dostępne na
Edisonline

Szepty i krzyki Viskningar och rop

7.9 /10
719 ocen
1972 95 min Wydany

Trzy siostry spotkały się po latach. Karin i Maria przyjechały do umierającej Agnes. Ciszę w domu przerywają krzyki konającej Agnes. Film pokazuje trzy siostry nieumiejące nawiązać porozumienia w obliczu tragedii, wszystkie pozostają samotne ze swoimi własnymi kłopotami.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Georg Årlin
Georg Årlin

Fredrik

Ingmar Bergman
Ingmar Bergman

Narrator (titlesvoice)

Ingrid Sandell
Ingrid Sandell

Girl at a Family Gathering (uncredited)

Ingrid Bergman
Ingrid Bergman

Spectator

Linn Ullmann
Linn Ullmann

Maria's Daughter

Inga Gill
Inga Gill

Storyteller

Greta Johansson
Greta Johansson

Undertaker (uncredited)

Rossana Mariano
Rossana Mariano

Young Agnes (uncredited)

Malin Gjörup
Malin Gjörup

Anna's Daughter (uncredited)

Lena Bergman
Lena Bergman

Young Maria (uncredited)

Ann-Christin Lobråten
Ann-Christin Lobråten

Spectator (uncredited)

Börje Lundh
Börje Lundh

Spectator (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Ingmar Bergman
Scenariusz Scenariusz Ingmar Bergman
Producent Producent Lars-Owe Carlberg , Ingmar Bergman
Montażysta Montażysta Siv Lundgren
Operator zdjęć Operator zdjęć Sven Nykvist
Scenografia Scenografia Marik Vos-Lundh
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Marik Vos-Lundh
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Tommy Persson , Owe Svensson , Sven Fahlén
Charakteryzator Charakteryzator Cecilia Drott , Britt Falkemo , Börje Lundh
Logo Firma
Svenska Filminstitutet SE
Cinematograph AB SE
Język
svenska
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
13. 05. 2016
100%

Mimo mojego ulubionego filmu Bergmana będzie zawsze ten pierwszy, który widziałem, z sentymentalnych powodów ('Przez szkło ciemności'), ten jest wybitny. Niezbędny dla wszystkich kinofilów.…

Mimo mojego ulubionego filmu Bergmana będzie zawsze ten pierwszy, który widziałem, z sentymentalnych powodów ('Przez szkło ciemności'), ten jest wybitny. Niezbędny dla wszystkich kinofilów. Mistrzowskie lekcje aktorstwa, reżyserii i kinematografii. Danie do skosztowania, wykwintne i ekskluzywne.

CRCulver
CRCulver
26. 08. 2018
70%

Film Szepty i krzyki z 1972 roku Ingmara Bergmana był jednym z największych osiągnięć tego dziesięciolecia. W szwedzkim domu wiejskim umierająca Agnes (Harriet Andersson) jest odwiedzana przez swoje…

Film Szepty i krzyki z 1972 roku Ingmara Bergmana był jednym z największych osiągnięć tego dziesięciolecia. W szwedzkim domu wiejskim umierająca Agnes (Harriet Andersson) jest odwiedzana przez swoje dwie siostry, zmysłową i impulsywną Karin (Liv Ullmann) oraz surową i chłodną Marię (Ingrid Thulin). Choć pozornie są tam, aby pocieszyć Agnes w jej ostatnich dniach, w rzeczywistości po prostu czekają, aż umrze, ponieważ są zbyt zajęte swoimi nieszczęśliwymi małżeństwami, tajemniczą osobistą waśnią i szczegółami podziału majątku. O zapewnienie jakiegokolwiek ludzkiego ciepła dba oddana służąca Agnes, Anna (Kari Sylwan). Jednym z najbardziej emocjonalnie poruszających aspektów filmu jest kontrast między bezinteresowną miłością członka pogardzanej klasy społecznej a obojętnością (lub wręcz obrzydzeniem) wyrażaną przez rodzinę Agnes.

CinemaSerf
CinemaSerf
28. 05. 2023
60%

W tym dość ponurym dramacie Ingmara Bergmana na pewno są bardzo silne występy aktorskie. „Agnes” (Harriet Andersson) jest przykuta do łóżka, umierająca na raka i opiekują się nią jej dwie siostry…

W tym dość ponurym dramacie Ingmara Bergmana na pewno są bardzo silne występy aktorskie. „Agnes” (Harriet Andersson) jest przykuta do łóżka, umierająca na raka i opiekują się nią jej dwie siostry „Karin” (Ingrid Thulin); „Maria” (Liv Ullmann) razem z ich służącą „Anną” (Kari Sylwan). Obie siostry są dość małomówne względem siebie; żadna z nich nie ma szczęśliwego ani spełniającego małżeństwa i film wykorzystuje schyłek „Agnes” jako przewodnik do zastanowienia się nad ich przeszłością, miłościami i nad ich własnymi relacjami. Thulin jest tutaj szczególnie skuteczna, ale podteksty niechęci między rodzeństwem i ich małżonkami (oraz lekarzem Erlandem Josephsonem) są przedstawione z ponurym tonem, który uważałem za dość jałowy. Oglądając ich zmagania, nie mogłem powiedzieć, że byłem wciągnięty w ich scenariusze. Na pewno aktorstwo jest przekonywujące, intymna (choć czasem dość niezdarna) ruchoma fotografia dodaje bogactwa występom; ale uważałem, że historia jest pozbawiona wielu ludzkich odcieni. Szczerze, po prostu nie interesowałem się innymi niż oddana służąca „Anna”, która możliwe, że kochała „Agnes” bardziej niż pozostali razem wzięci. Ostatnie dziesięć minut jest surrealistyczne - i w końcu dodają one trochę treści do tej historii, ale do tego momentu borykałem się z tym dość pełnym niepokoju opowiadaniem o błędach i wartościach klasy średniej. Być może gdy powstał 50 lat temu, miał potencjał. Nie tak bardzo teraz.

7.9

Głosowano 719×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500