
Dostępne na

Katastrofa w przestworzach Mayday
Kulisy dochodzenia w sprawie najbardziej tajemniczych katastrof, jakie zdarzyły się w historii lotnictwa. Każdy odcinek zawiera szczegółową dramatyczną rekonstrukcję incydentu na podstawie rejestratorów głosu w kokpicie i transkryptów z kontroli lotów, a także relacje świadków i wywiady z ekspertami lotnictwa. Kluczowe słowa obejmują 'katastrofy lotnicze', 'seria', 'rekonstrukcja', 'kokpit', 'kontrola lotów', 'świadkowie', 'eksperci lotnictwa'.
Obsada Pełna obsada i ekipa

Stephen Bogaert
Narrator (aktor głosowy)

David Bamber
Narrator (UK)

Jonathan Aris
Narrator (Nat Geo)

Afrah Gouda
Zahida Kakachi

Alec McClure
First Officer Hicks

Andy Reid
Jason Kemper

Pat Mastroianni
Lima Air Traffic Controller

Burke Lawrence
Captain Christian Hecquet

Philippe Ayoub
First Officer Joël Cherubin

Jean-Marc Fontaine
Strasbourg ATC

John Tokatlidis
Nicolas Skourias

Greg Ellwand
Captain de Crespigny

Michael Millar
Captain Evans

Stephen Chambers
Second Officer

Justin Mader
Investigator Grummett

Ivan Sherry
Alan Milne

Nonnie Griffin
Marion Carroll

Dylan Ramsey
Bobby 'The Killer'

Dylan Ramsey
Air Traffic Controller

Richard Jones
Captain Stephanini
Ekipa
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Phil Comeau , Michael Jorgensen , George D'Amato , Trevor Cornish , Tim Wolochatiuk , Su Rynard , Gary Lang , Mark Mainguy |
Scenarzysta Scenarzysta | Michael Jorgensen , Greg Gransden , Corey Shurge , Carl Knutson , John LaRose , Tim Wolochatiuk , Armen Kazazian , Alex Bystram , Christopher Blow , Marco Avolio , Julia Nunes , Denis Seguin |
Produkcja
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Cineflix Productions
CA
|
Języki oryginalne
Język |
---|
Deutsch |
English |
Español |
Français |
日本語 |
Pусский |
Recenzje (0)
Co sądzą inni widzowie
Sezony

S7E8 – Usterka techniczna
Złe warunki atmosferyczne oraz fabryczna wada instalacji przeciwoblodzeniowej staja się przyczyną rozbicia francuskiego ATR 72 i śmierci wszystkich 68 osób na pokładzie. Po tej katastrofie FAA wydaje dyrektywę zakazującą wszystkim maszynom tego typu lotów w warunkach oblodzenia. Śledztwo ujawnia, że – o dziwo – o niebezpiecznej właściwości tych maszyn do utraty sterowności wiedziano już wcześniej.

S7E6 – Awaryjne wodowanie
W wyniku zamontowania niewłaściwego paliwomierza oraz szeregu innych błędów, popełnionych zarówno przed, jak i w trakcie lotu, w ATR 72 linii Tuninter, lecącym nad Morzem Śródziemnym, zabrakło paliwa. Piloci postanowili wodować. Śledztwo ujawniło, iż mieli szanse dolecieć do najbliższego dla nich lotniska w Palermo.

S7E5 – Operacja Babylift
Jeden z największych samolotów tamtych czasów – wojskowy transportowiec Lockheed C-5 Galaxy transportuje prawie 300 wietnamskich sierot z Sajgonu na Filipiny. 12 minut po starcie, około 7.000 m nad ziemią, urywają się wielkie drzwi ładowni, znajdujące się z tyłu maszyny. Wybuchowa dekompresja spowodowała również uszkodzenie przewodów instalacji hydraulicznej samolotu. Niesterowna maszyna rozbiła się podczas próby awaryjnego lądowania na polu. Zginęła połowa osób znajdujących się na pokładzie (głównie pasażerowie z ładowni). Śledztwo ujawniło, że przyczyną katastrofy były błędy w projekcie zamków w drzwiach ładowni.

S7E2 – Czołowe zderzenie
W wyniku nieporozumienia i błędnego zinterpretowania poleceń kontrolera ruchu lotniczego przez jedną z załóg niedaleko lotniska Indira Gandhi w Nowym Delhi dochodzi do zderzenia się w powietrzu dwóch dużych pasażerskich odrzutowców. Ginie 349 osób. Była to największa tego typu kolizja w powietrzu.

S7E7 – Samolot, który zniknął
Boeing 737 tanich indonezyjskich linii Adam Air, lecący z Surabaja na Jawie do Manado na Celebes, niemal tuż po starcie zaczyna zbaczać z kursu. Mniej więcej w połowie drogi piloci gubią się w gwałtownej burzy. Szereg błędów, popełnionych przez niewłaściwie wyszkoloną załogę prowadzi do rozbicia samolotu w wodach Cieśniniy Makasarskiej i śmierci 102 osób.

S7E3 – Zmęczenie materiału
Jumbo Jet linii China Airlines, lecący nad Cieśniną Tajwańską, rozpada się w powietrzu podczas wznoszenia się na wysokość przelotową. Z morza wydobyto 640 fragmentów maszyny. W czasie śledztwa ustalono, że przyczyną katastrofy i śmierci wszystkich 225 osób na pokładzie była sieć pęknięć zmęczeniowych w ogonie samolotu, pochodzących z niewłaściwie wykonanej naprawy sprzed 22 lat.

S7E1 – Lockerbie
Bomba podłożona w samolocie linii Pan Am eksploduje podczas lotu nad szkockim miasteczkiem Lockerbie. Komisja śledcza ustaliła, że winę za katastrofę ponosi przewoźnik, gdyż dopuścił się on zaniedbań, w związku z którymi na pokładzie samolotu znalazł się bagaż, nieprzypisany do żadnego pasażera. Bagaż ów został przeładowany z poprzedniego lotu, a zamachowca nie było na pokładzie w momencie eksplozji.

S7E4 – Śmierć zamiast nagrody
Starzejący się Convair 580, lecący z Oslo do Hamburga, nagle traci sterowność i wpada do Morza Północnego. Śledztwo ujawnia, iż przyczyną było zamontowanie trzech nieatestowanych śrub mocujących statecznik pionowy samolotu, co w wyniku zbiegu kilku innych okoliczności spowodowało oderwanie się usterzenia maszyny. Okazało się, że rynek podrabianych części jest większy, niż się spodziewano, a podróbki znaleziono nawet w Air Force One.