RECENZJA PIERWSZEGO SEZONU:
RECENZJA PIERWSZEGO SEZONU:
Nadchodzi koniec świata, co oznacza, że nawykli do życia na Ziemi grymaśny Anioł i chuligański Demon zmuszeni są do nawiązania przedziwnego sojuszu w celu powstrzymania Armagedonu. Zgubili niestety Antychrysta, 11-letniego chłopca, nieświadomego, że to na nim spoczywa zniszczenie świata. Muszą go odnaleźć i uratować świat, zanim będzie za późno.
Aziraphale
Crowley
Shax
Nina
Uriel
Adam Young
God (aktor głosowy)
Nigel Tomkins
Michael
Gabriel
Satan (aktor głosowy)
Warlock Dowling
Captain Vincent
Mr. Harmony
Beelzebub
Mr. Glozier
Metatron
William Shakespeare
Thaddeus Dowling
Dagon
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Douglas Mackinnon |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | David Arnold |
Scenarzysta Scenarzysta | Neil Gaiman , John Finnemore , Andy Nyman , Cat Clarke , Jeremy Dyson |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Neil Gaiman , Rob Wilkins , Douglas Mackinnon , John Finnemore , Josh Cole |
Montażysta Montażysta | William Oswald , Emma Oxley |
Asystent kostiumografa Asystent kostiumografa | Kirsten Gair |
Producent Producent | Sarah-Kate Fenelon , Loucas George |
Powieść Powieść | Neil Gaiman , Terry Pratchett |
Podziękowania Podziękowania | Paul Kaye |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Amazon Studios
US
|
![]() |
BBC Studios
GB
|
![]() |
Narrativia
GB
|
The Blank Corporation
US
|
|
Salt River Studios
ZA
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
RECENZJA PIERWSZEGO SEZONU:
RECENZJA PIERWSZEGO SEZONU:
Uwielbiałem tę książkę, tak bardzo, że na studiach byłem tym kujonem, który wiedział, którzy kompozytorzy klasyczni są przypisywani do których piosenek rockowych. Myślałem, że to była jedna z…
Uwielbiałem tę książkę, tak bardzo, że na studiach byłem tym kujonem, który wiedział, którzy kompozytorzy klasyczni są przypisywani do których piosenek rockowych. Myślałem, że to była jedna z najzabawniejszych książek, jakie kiedykolwiek czytałem. Minęło trochę czasu od kiedy ją ostatni raz podniosłem, ale nie pamiętam, żeby książka sprawiała wrażenie pretensjonalnej. Ale serial wydaje się pretensjonalny, humor nie jest naprawdę zabawny, to nie jest histeryczna satyra, która działa na wielu poziomach... jest to trochę zadufane. Książka wydawała się być dla każdego, ale serial wydaje się trochę elitarny. I szczerze mówiąc, szkoda, bardzo się na niego cieszyłem.
Znaki nie są dobre dla drugiego sezonu tej serii. Podczas gdy pierwszy sezon był zabawny, satyryczny, błyskotliwie przewidujący i dowcipny, drugi sezon spada. Przewidywalnie "wiadomość" jest wciskana…
Znaki nie są dobre dla drugiego sezonu tej serii. Podczas gdy pierwszy sezon był zabawny, satyryczny, błyskotliwie przewidujący i dowcipny, drugi sezon spada. Przewidywalnie "wiadomość" jest wciskana wam w twarz już w pierwszym odcinku i nie znika. Alternatywne style życia/seksualność, feminizm, różnorodność, blah blah blah. Kiedy dochodzi do samej historii, jest to nieśmiała i stłumiona sprawa, która jest czasami histeryczna w złym sensie i moim zdaniem całkowicie niezabawna. Nawet talenty Davida Tennanta i innych nie są w stanie podnieść tego z dołu przeciętności i pouczającej drobnostkowości, w którą się wplątał. Zdołałem obejrzeć dwa odcinki, zanim się poddałem. Podsumowując: nie mogę zrozumieć, jak materiał z tak dużym potencjałem może być tak nieinspirujący i nudny, ale tak to właśnie jest. W skrócie, stwierdziłem, że oscyluje między pouczaniem, histerycznością, nużeniem, nieśmiałością i przede wszystkim, całkowicie niezabawnym.
Życie emerytowanego anioła Azirafala i emerytowanego demona Crowleya staje na głowie, gdy na progu antykwariatu Azirafala zjawia się gość, za którym podąża chaos. Właścicielki sklepów z sąsiedztwa, Maggie i Nina, zostają przypadkowo uwięzione w kawiarni, gdy Crowley traci panowanie nad sobą. Niebo i Piekło nabierają podejrzeń, a Crowleya i Azirafala dzieli różnica zdań.
Niebo i Piekło wszczynają poszukiwania zaginionego anioła. Przypadkiem zasłyszana piosenka daje Azirafalowi wskazówkę. Crowley i Azirafal dyskutują w pubie o sposobach na zakochanie. Gdy w historii sprzed prawie pięciu tysięcy lat Crowley ma wymierzyć karę ulubieńcowi Boga, Hiobowi, Azirafal odkrywa na własnej skórze, czym jest pokusa i w co może uwierzyć Gabriel, a w co nie.
Anioł Muriel w przebraniu zstępuje z Nieba na przeszpiegi. Azirafal udaje się do Edynburga w trop za swoją wskazówką i dowiaduje się nieco o wielu rzeczach. Podczas wizyty anioła i demona w XIX-wiecznym Edynburgu przewija się temat rabowania grobów, pewnego posągu i niefortunnego zażycia laudanum. Tymczasem antykwariat zostaje pod opieką Crowleya, który przeżywa rozczarowanie ludźmi i pogodą.
Dobry uczynek Azirafala z podwiezieniem autostopowiczki w drodze powrotnej na Soho, okazuje się poważnym błędem. W 1941 Crowley i Azirafal natykają się na niespodziewanych przeciwników, starych i nowych, gdy hitlerowscy szpiedzy, którzy prawie schwytali w pułapkę Azirafala, powracają jako zombie, z postanowieniem przeszkodzenia mu w występie wodewilowym na West Endzie.
Azirafal próbuje zbliżyć do siebie Maggie i Ninę, organizując zebranie Kupców z Whickber Street. Tymczasem w Piekle Shax, mając do dyspozycji legion demonów, organizuje nalot na antykwariat. Serce Niny pęka, jak niedługo potem szyba antykwariatu. Gabriel wdaje się w rozmowę z panią Sandwich nad talerzem ciastek.
Crowley staje się niebiańską pszczółką i poznaje prawdę o drugiej odsłonie Armagedonu. Azirafal broni antykwariatu przed hordami demonów i przywdziewa aureolę. Maggie i Nina stają się wojowniczkami, a asystent Jim popija gorącą czekoladę. Z pudełka od zapałek wylatuje sedno sprawy. Metatron przynosi latte z mlekiem owsianym wraz z propozycją nie do odrzucenia.