Kiedy każdy wpływa na życie każdego!
Kiedy każdy wpływa na życie każdego!
Clay Jensen
Hannah Baker
Ani Achola
Tony Padilla
Jessica Davis
Justin Foley
Bryce Walker
Alex Standall
Zach Dempsey
Tyler Down
Montgomery de la Cruz
Lainie Jensen
Kevin Porter
Olivia Baker
Bill Standall
Charlie St. George
Diego Torres
Winston Williams
Robert Ellman
Andrew Baker
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Brian Yorkey , Joy Gorman Wettels , Michael Sugar , Tom McCarthy , Steve Golin , Mandy Teefey , Selena Gomez |
Scenarzysta Scenarzysta | Brian Yorkey , Thomas Higgins , Marissa Jo Cerar , Hayley Tyler , Nic Sheff , Julia Bicknell , Felischa Marye |
Reżyser Reżyser | Tom McCarthy , Helen Shaver , Gregg Araki , Karen Moncrieff , Eliza Hittman |
Kaskaderzy Kaskaderzy | Mario Pérez |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Anonymous Content
US
|
![]() |
Paramount Television Studios
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Kiedy każdy wpływa na życie każdego!
Kiedy każdy wpływa na życie każdego!
13 Reasons Why faktycznie sprawia, że samobójstwo wydaje się być glamourowe. To niebezpieczna wiadomość. Hannah Baker podjęła wiele złych decyzji w trakcie serialu. Była przyciągana do…
13 Reasons Why faktycznie sprawia, że samobójstwo wydaje się być glamourowe. To niebezpieczna wiadomość. Hannah Baker podjęła wiele złych decyzji w trakcie serialu. Była przyciągana do niebezpiecznych, egoistycznych chłopców, odrzucała tych miłych i nie potrafiła pomóc swojej przyjaciółce, gdy była wykorzystywana zaledwie kilka stóp od niej w tej samej sali. Upiła się, przywiązywała wagę do głupich, płytkich rzeczy, a następnie zdecydowała, że najlepszym miejscem na rozebranie się do biustonosza i majtek jest jacuzzi tego samego chłopaka, którego właśnie oglądała jak gwałci jej przyjaciółkę. Kiedy bierze to głęboko z tyłu, czy jest naprawdę zaskoczona? Oczywiście, nie ma usprawiedliwienia dla gwałtu. Jednakże kobieta musi być świadoma ryzykownych sytuacji. Jeśli masz skłon do czarnego upojenia alkoholowego lub zażywania narkotyków lub często kończysz nagi lub półnagi w jacuzzi gwałcicieli, twoje szanse na wykorzystanie rosną wykładniczo.
Wagonik, który rozpoczął się od Hannah Baker i jej tytułowych motywacji, które doprowadziły ją do samobójstwa, w końcu zatrzymał się. Wszyscy zaangażowani w słynne taśmy są uszkodzeni poza naprawą,…
Wagonik, który rozpoczął się od Hannah Baker i jej tytułowych motywacji, które doprowadziły ją do samobójstwa, w końcu zatrzymał się. Wszyscy zaangażowani w słynne taśmy są uszkodzeni poza naprawą, bez względu na to, jakie szczęścia znajdą, a nikt bardziej niż nasz bohater Clay Jensen, którego konflikt nabiera najbardziej fantasmagorycznego w ostatnich dziesięciu odcinkach. Dla serialu, który trwał tak długo jak 13 Powodów dlaczego (i, bądźmy realistami, naprawdę nie musiał przekroczyć jednego sezonu), melodramat wciąż się zwiększa. Pierwszy sezon nie jest bez wad, ale jest lepszy od wszystkiego, co następuje. Sezon 2 był jednym długim, wyciągniętym usypianiem, które nie trafiło na żadne przeszkody aż do finału, który przyniósł nam jednoznacznie najbardziej niekomfortową scenę w całym serialu (może nawet na Netflixie ogólnie). Tak, nawet bardziej niż (teraz usunięte) samobójstwo w wannie na końcu sezonu 1. Podczas gdy sezon 3 był zauważalnie lepszy od 2, ignorując pytanie „dlaczego to wciąż jest na?“, przynajmniej nowa postać Ani pojawiła się z czymś przypominającym historię, ponieważ nie można tego powiedzieć o żadnych innych nowych postaciach, chociaż jej użycie staje się niezwykle problematyczne (dam ci wskazówkę, to wiąże się z odkupieniem gwałciciela). W drugim i trzecim sezonie pojawia się wiele postaci pobocznych, a następnie znika bez wyjaśnienia. Sala scenarzystów wydaje się mieć niewielkie pojęcie o tym, jak się zachowują współczesni nastolatkowie, obsypując każde drugie słowo F bombą, a ich życie jest jedną wielką telenowelą. To może być sposób, w jaki niektórzy Z pokolenia widzą swoje istnienie, ale 13RW jest na innej poziomie. Prześladowanie prowadzące do samobójstwa jest niestety zbyt powszechne, ale czy ktoś (przed premierą serialu) faktycznie poszedł na skróty, aby nagrać, kogo obwiniają za ostateczną decyzję? Jedną rzeczą, za którą docenię cały serial, to zaangażowane występy jego młodych aktorów (młody to silne słowo, biorąc pod uwagę, że aktor stojący za socjopatycznym szkolnym łobuzem Montgomery ma trzydziestkę). Z materiałem, którym są dani, Katherine Langford (Hannah), Miles Heizer (Alex), Alisha Boe (Jessica), Brandon Flynn (Justin), Timothy Granaderos (Monty)--szczególnie w sezonie 4--naprawdę wykorzystują swoje siły. Ale najbardziej godną uwagi rolę odegrał Devin Druid jako niewyraźny fotograf Tyler. Podróż Tylera jest bez wątpienia najbardziej przerażającym i rozdzierającym serce łukiem, ponieważ może równie dobrze być jednym z najprawdziwszych obrazów nastolatka--bez względu na pokolenie--w telewizji. Jest całkiem miłym chłopcem, ale wszyscy wokół niego wskazują go jako dziwnego i--w przypadku wyżej wspomnianych taśm--widzą go jako jednego z najgorszych podmiotów (jego przewinienie to bycie stalkera), pomimo że wspomniane taśmy obejmują seryjnego gwałciciela, patologicznego kłamcę, tchórzliwego edukatora, zdradzieckiego przyjaciela i oskarżającego o szkalowanie. Nagrodę za rozwój postaci otrzymuje Brandon Flynn, który ożywia Justina Foley, zranionego chłopca z rozbitej i krzywdzącej rodziny. Książka, na której serial jest oparty, nie zagłębia się w takie szczegóły, ale przygnębiona postawa Flynna idealnie pasuje do wątku uzależnienia Justina. Przechodzi od manipulowania swoją dziewczyną w kwestii gwałtu i rozwiązywania problemów groźbami przemocy do osoby, za którą publiczność naprawdę kibicuje, opiekuńczego i troskliwego przybranego brata dla Claya. Do momentu, aż jego życie na ulicy go dogoni i okaże się, że gdzieś po drodze zaraził się AIDS. To jest tylko przelotny komentarz gdzieś w połowie sezonu 4 i poruszany w wydłużonym finałowym odcinku serialu. Nie jestem pewien, na kogo to zwalić, chyba showrunnerzy chcieli zakończyć coś wielkiego. I nic nie mówi tak dużo jak pozbycie się ważnej i dobrze rozwiniętej postaci (którą gra gej) z przestarzałymi reprezentacjami kontrowersyjnie przedstawionej choroby w ostatnich 90 minutach swojego show. Sezon 1: 86% | Sezon 2: 22% | Sezon 3: 42% | Sezon 4: 36% | Średnia: 46,5%
Więc, co mamy tutaj, to gra winy. Gra winy, która przenosi odpowiedzialność za samobójstwo z jednostki na innych, niemal sugerując, że decyzja o zakończeniu swojego życia jest podejmowana przez…
Więc, co mamy tutaj, to gra winy. Gra winy, która przenosi odpowiedzialność za samobójstwo z jednostki na innych, niemal sugerując, że decyzja o zakończeniu swojego życia jest podejmowana przez innych.
Uczniowie są w szoku po śmierci koleżanki. Przyjaciel Hannah otrzymuje kasety z wiadomościami, które dziewczyna nagrała, zanim odebrała sobie życie.
Hannah zaprzyjaźnia się z dwojgiem nowych uczniów, Jessicą i Alexem. Justin opuszcza lekcje, a mama Hannah dokonuje niepokojącego odkrycia.
Zazdrość i plotki odbijają się na relacjach Hannah. Alex zmaga się z poczuciem żalu, a koledzy naciskają Claya, aby się upił.
Hannah podejrzewa, że ktoś ją prześladuje i zastawia pułapkę. Matka Hannah odbywa rozmowę z dyrektorem, a Clay konfrontuje się z osobą, która skrzywdziła Hannah.
Hannah i Clay zbliżają się do siebie na szkolnej zabawie, ale bezsensowna plotka rujnuje nastrój. Clay zabiera Courtney na grób Hannah.
Walentynkowa randka Hannah nie idzie zgodnie z planem. Alex bierze udział w bójce szkolnej i musi tłumaczyć się przed radą honorową.
Podczas pracy nad projektem klasowym Hannah pada ofiarą sabotażu. Koszmary Claya o Hannah przeradzają się w rzeczywistość.
Recital poezji inspiruje Hannah do wyznań. Tony opowiada Clayowi o wydarzeniach nocy, podczas której Hannah odebrała sobie życie.
Podczas letniej imprezy Hannah jest świadkiem wstrząsającego wydarzenia. Clay stara się przekonać Justina, a Marcus ostrzega go, że najgorsze jest jeszcze przed nimi.
Przerażona Hannah dociera po przyjęciu do domu. Zachowanie Jessiki staje się coraz bardziej nieobliczalne, a Clay dowiaduje się prawdy o tragedii.
Clay i Hannah zbliżają się do siebie. Clay spędza trudną noc, słuchając nagrań z Tonym, a w domu Bryce’a narasta napięcie.
Hannah, po kłótni z rodzicami, trafia na imprezę. Uczniowie dostają wezwania do sądu, a Justin próbuje zdecydować, po czyjej jest stronie.
Hanna szuka pomocy u pedagoga szkolnego. Clay słucha z Tonym nowej taśmy i zastanawia się, co robić dalej.