Nasze matki, nasi ojcowie

Nasze matki, nasi ojcowie Unsere Mütter, unsere Väter

8.0 /10
432 ocen 2013 - 2013 Zakończono

Berlin. Rok 1941. Wilhelm Winter jest oficerem Wehrmachtu, który wyrusza ze swoim młodszym bratem Friedhelmem na wschodni front. Brat mężczyzny nie jest zadowolony z zaistniałej sytuacji, zaś on sam cieszy się na myśl o służbie i liczy na wspaniałą karierę w armii. Charlotte podkochuje się w Williamie i chce służyć ojczyźnie, dlatego też zaciąga się do służby medycznej, zaś jej przyjaciółka marzy o tym, by zostać piosenkarką pomimo trwającej wojny. Jej ukochany, Viktor to Żyd starający uratować bliskich i siebie przed zesłaniem do obozu koncentracyjnego. Niedługo potem trafia do Polski, gdzie dołącza do partyzantów.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Benjamin Benedict , Nico Hofmann , Jürgen Schuster
Operator zdjęć Operator zdjęć David Slama
Montażysta Montażysta Carsten Eder , Tobias Haas , Bernd Schlegel
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Katrin Goetter , Sebastian Werninger
Obsada Obsada Nina Haun , Sarah Lee
Scenografia Scenografia Thomas Stammer
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Alexander Wunderlich
Dekoracja planu Dekoracja planu Lisa Folkens , Christiane Krumwiede , Mark Rosinski , Heike Wolf-Aury
Efekty specjalne Efekty specjalne Claudius Rauch , Adolf Wojtinek
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Denis Behnke
Logo Firma
teamWorx DE
Beta Film DE
ZDF DE
Język
Deutsch
English
Polski
Pусский
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
swiewior
swiewior
27. 06. 2023
10%

Dlaczego tworzyć historyczne seriale telewizyjne oparte na kłamstwach? Odpowiedź jest prosta: propaganda. Celem tego krótkiego serialu jest sprawienie, że niemieccy widzowie będą dumni ze swojej…

Dlaczego tworzyć historyczne seriale telewizyjne oparte na kłamstwach? Odpowiedź jest prosta: propaganda. Celem tego krótkiego serialu jest sprawienie, że niemieccy widzowie będą dumni ze swojej historii i zwiększenie poczucia tożsamości narodowej w cieniu okropnych zbrodni popełnionych przez całe Trzecie Rzeszy i stworzenie obrazu nazistowskich Niemiec jako narodu pacyfistycznego. Scena polskich partyzantów mówiących niepoprawnie po polsku z zaburzonym akcentem (wydaje się, że żaden polski aktor nie chciał współpracować), antysemickie wypowiedzi wobec Żydów i ponowne zamknięcie ich z powrotem do pociągu pełnego ocalałych z getta to kolejna próba przerzucenia winy za Holokaust na Polskę, polityka, którą Niemcy kontynuują od 1950 roku, kiedy zaczęli używać terminu „polskie obozy koncentracyjne“, który jest nadal aktywnie stosowany w niemieckich szkołach.

Sezony

8

Głosowano 432×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500