Adrian Younge

Adrian Younge był znany przede wszystkim jako profesor prawa rozrywki, kiedy dostarczył ścieżkę dźwiękową do hołdu blaxploitation Black Dynamite (2009). Jak zaznaczono na przedniej okładce wydawnictwa, Younge był kompozytorem i producentem, ale także wykonał większość muzyki - kwasowo przesiąknięty hybryda soulu i funku - na ponad dziesięciu instrumentach, przy wsparciu tylko kilku wokalistów i dodatkowych muzyków, a także zmontował sam film. Younge osiągnął ten punkt po 13-letnim procesie, który polegał na zanurzeniu się w produkcję hip-hopu, pogłębieniu naukowego zrozumienia szerokiego spektrum dźwięków końca lat 60. i początku lat 70., nauczeniu się grać na wielu instrumentach i poznaniu szczegółów nagrywania w dziedzinie analogowej. Gdy efekt Black Dynamite zaczął działać, Younge coraz mocniej trzymał się z koncepcyjnymi solowymi projektami od mrocznego psychodelicznego soulu Something About April (2011) po eksperymenty z syntezatorem The Electronique Void (2016). Równoczesne sesje zaowocowały pełnymi albumami, których głównymi gwiazdami były takie wpływy jak Delfonics, Ghostface Killah, Souls of Mischief i Bilal. Synteza Younge'a vintage stylów z perspektywy kolekcjonera płyt przemówiła do producentów hip-hopu takich jak No I.D., RZA i DJ Premier, głównych inspiracji, którzy samplowali jego pracę. Younge miał także okazję bezpośrednio współpracować z innym wpływem, Ali Shaheed Muhammadem z A Tribe Called Quest, przy ścieżce dźwiękowej do Luke Cage Marvela, a także przy The Midnight Hour (2018) i sesjach Jazz Is Dead (2020). Jego wizja ponownie rozszerzyła się o album, krótkometrażowy film i podcast zatytułowany The American Negro (2021).

Informacje osobiste
Znany z działu
Dźwięk
Data urodzenia
07.05.1978 (47 lat)
Strona domowa
Miejsce urodzenia
Fontana, California, USA
Znany także jako
Montaż - filmy
Black Dynamite 2009 Black Dynamite
Montażysta
71%
Dźwięk - filmy