John F.K. Parenteau
Po ukończeniu Szkoły Filmowej i Telewizyjnej na U.S.C., John rozpoczął swoją karierę w branży jako operator kamery, pracując nad różnymi projektami dla telewizji i filmu. W 1993 roku został zapoznany z animacją komputerową przez przyjaciela, a niedługo potem znalazł nowe i ekscytujące zastosowanie swoich umiejętności w operatorstwie kamery. Dzięki swojej zdolności do tłumaczenia rzeczywistego świata filmowego na komputer, John został wkrótce odkryty przez Amblin Entertainment w 1993 roku, gdzie rozpoczął pracę w zespole efektów wizualnych dla serialu seaQuest DSV. John został szybko awansowany na stanowisko wiceprezesa / dyrektora generalnego nowo powstałego Amblin Imaging, gdzie nadzorował efekty zarówno dla seaQuest, jak i Star Trek: Voyager. Jego praca nad pilotem Voyagera przyniosła mu nagrodę Emmy w 1995 roku za animację komputerową. Po zakończeniu seaQuest i Amblin Imaging w 1996 roku, John przeniósł się poza teren studia, aby założyć własne studio, Digital Muse, tworzące efekty dla programów takich jak X-Files, Sliders i Titanic: miniserial, a także kontynuując pracę nad Voyagerem i Głęboką Przestrzenią Doktora. Ponadto firma poszerzyła swoją działalność o produkcję filmową i reklamową, szybko stając się wiodącym butikiem efektów wizualnych w Hollywood. W 2000 roku John opuścił Muse, aby założyć dział efektów wizualnych w Hollywood Digital West. Zespół, który pomógł stworzyć, produkował efekty wizualne dla uznawanego serialu Niewidzialny Człowiek na kanale Sci-Fi. W 2002 roku John awansował na stanowisko wiceprezesa ds. efektów wizualnych w Liberty Livewire Pictures, ściśle współpracując z Riot Effects w Santa Monica i Encore Effects w Hollywood. Wykorzystując swoje umiejętności w produkcji, postprodukcji i efektach wizualnych, w 2003 roku John rozpoczął swoją powrót do produkcji filmowej i telewizyjnej, współpracując z CafeFX, Vinton Studios (obecnie Laika) i wieloma innymi jako producent. John pełnił również funkcję dyrektora generalnego światowego giganta VFX Pixomondo, dyrektora zarządzającego superkomputerową firmą Silverdraft oraz producenta wykonawczego w Shade VFX, Nowy Jork.
Informacje osobiste
- Znany z działu
- Kamera
- Data urodzenia
- ( lat)
- Strona domowa
- Miejsce urodzenia
- Znany także jako
-
![]() |
2005 Sin City - Miasto grzechu
Kierownik CGI
|
75% |
![]() |
2012 Igrzyska śmierci
Kierownik VFX
|
72% |
![]() |
2017 Ostra noc
Producent efektów wizualnych
|
57% |