Wszystko o mojej matce

Wszystko o mojej matce Todo sobre mi madre

7.6 /10
1,944 ocen
1999 101 min Wydany

"Wszystko o mojej matce" Pedro Almodóvar'a opowiada historię kobiety, która musi zmierzyć się z własną przeszłością i stara się odnaleźć ojca swojego syna. Ten hołd oddany matce skusił do kin dwa miliony Hiszpanów.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Pedro Almodóvar
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Alberto Iglesias
Montażysta Montażysta José Salcedo
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Miguel Rejas , José Antonio Bermúdez , Diego Garrido
Operator zdjęć Operator zdjęć Affonso Beato
Scenografia Scenografia Antxón Gómez
Obsada Obsada Sara Bilbatúa , Mamen Moya , Pilar Moya
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Bina Daigeler , José María de Cossío
Asystent reżysera Asystent reżysera Lola García
Dekoracja planu Dekoracja planu Federico García Cambero
Charakteryzator Charakteryzator Jorge Hernández Lobo
Fryzjer Fryzjer Jean-Jacques Puchu
Efekty specjalne Efekty specjalne Antonio Molina
Kaskaderzy Kaskaderzy Ismael Martínez
Asystent montażysty Asystent montażysty Manuel Laguna
Logo Firma
El Deseo ES
Renn Productions FR
France 2 Cinéma FR
Język
Català
Español
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
lmao7
lmao7
17. 03. 2017
80%

Ten film od razu przyciągnął moją uwagę dzięki odniesieniom do 2 moich ulubionych starych filmów hollywoodzkich: All About Eve i Streetcar Named Desire. Melodramatyczny z odrobiną komedii. Moja…

Ten film od razu przyciągnął moją uwagę dzięki odniesieniom do 2 moich ulubionych starych filmów hollywoodzkich: All About Eve i Streetcar Named Desire. Melodramatyczny z odrobiną komedii. Moja ulubiona scena to ta, gdy wszystkie 4 panie siedziały na kanapie tylko rozmawiając i śmiejąc się. Uwielbiam wszystkie postaci (może poza Niną). Agrado...na wygraną! Penelope...jaka piękna zakonnica, tak smutna jej sytuacja jednak. Huma, na początku trochę z dystansem (gdy nie dała autografu synowi), ale w miarę jak film się rozwijał, polubiłam jej postać coraz bardziej. A Cecylia, bardzo inspirująca. Na początku inne postaci miały pomóc matce, ale ostatecznie to ona pomogła wszystkim, w pewien sposób. Dobry film dramatyczny.

badelf
badelf
09. 07. 2022
100%

Oczywiście, to Almodovar, więc już jest to świetny film. Ale ten - artystyczne ujęcia, postacie, historia, humanizm - wszystko na najwyższym poziomie. Myślę, że ten film może być jego najlepszy.

Oczywiście, to Almodovar, więc już jest to świetny film. Ale ten - artystyczne ujęcia, postacie, historia, humanizm - wszystko na najwyższym poziomie. Myślę, że ten film może być jego najlepszy.

CinemaSerf
CinemaSerf
17. 04. 2025
70%

Kiedy następuje tragedia, która głęboko wpływa na „Manuelę” (Cecilia Roth), wraca do swojego starego domu w Barcelonie, aby spotkać się ponownie ze swoim odłączonym mężem transseksualnym (Toni Cantó)…

Kiedy następuje tragedia, która głęboko wpływa na „Manuelę” (Cecilia Roth), wraca do swojego starego domu w Barcelonie, aby spotkać się ponownie ze swoim odłączonym mężem transseksualnym (Toni Cantó) i podzielić się złymi wieściami. Jej przyjazd do miasta pozwala jej ponownie połączyć się z jej transwestytami kolegą „Agradem” (wybitny Antonio San Juan) i to jest początek jej przyjemnie charakterystycznej podróży przez miasto, gdzie jej wrodzona uprzejmość prowadzi ją do spotkań z wieloma z najbardziej ekscentrycznych mieszkańców - w tym „Siostrą Rosą” (Penélope Cruz), która okazuje się być ciężarną zakonnicą - i nigdy nie zgadniesz, kto jest ojcem! Jest tu także walcząca aktorka „Huma” (Marisa Paredes), która ma problemy przed występem w „Tramwaju zwanym pożądaniem”, a także kłopoty z jej młodszą koleżanką „Niną” (Candela Peña), której nawyk zaczyna wymykać się spod kontroli. Jeśli spojrzysz na wszystkie składniki tutaj, może to wydawać się nieco wymuszone, ale kombinacja zdecydowanego i silnego wysiłku Rotha oraz kreatywnego talentu od Almodóvara w formie, udaje się stworzyć serię scenariuszy, które płynnie przepływają od pozornie wzniosłego do absurdalnego, podczas gdy podnoszą kilka uśmiechów po drodze i zajmują się poważnymi tematami, jak choroba Alzheimera, żałoba i problemy tożsamości po drodze. Fotografia jest intymna i niemal tak psotliwa jak pisanie, które zwięźle przedstawia kilka punktów, ale nigdy nie staje się sentymentalne ani świętoszkowate. Zespół Almodóvara w swojej najlepszej formie, tutaj.

CinemaSerf
CinemaSerf
17. 04. 2025
70%

Kiedy następuje tragedia, która głęboko wpływa na „Manuelę” (Cecilia Roth), wraca do swojego starego domu w Barcelonie, aby ponownie połączyć się ze swoim oddzielonym transpłciowym mężem (Toni Cantó)…

Kiedy następuje tragedia, która głęboko wpływa na „Manuelę” (Cecilia Roth), wraca do swojego starego domu w Barcelonie, aby ponownie połączyć się ze swoim oddzielonym transpłciowym mężem (Toni Cantó) i podzielić się złymi wieściami. Jej przyjazd do miasta pozwala jej na ponowne nawiązanie kontaktu z jej transwestytą koleżanką „Agrado” (wybitny Antonio San Juan) i to jest początek jej przyjemnie charakterystycznej podróży przez miasto, gdzie jej wrodzona uprzejmość prowadzi również do spotkań z wieloma z najbardziej ekscentrycznych mieszkańców - w tym „Siostrą Rosą” (Penélope Cruz), która okazuje się być w ciąży zakonnicą - i nigdy nie zgadniesz, kim jest ojciec! Jest tam także walcząca aktorka „Huma” (Marisa Paredes), która ma problemy przed występem w „Tramwaju zwanym pożądaniem”, a także problemy z jej młodszą koleżanką „Niną” (Candela Peña), której nawyk zaczyna wymykać się spod kontroli. Jeśli spojrzysz na wszystkie składniki tutaj, może to wydawać się nieco wymuszone, ale kombinacja zdecydowanego i potężnego wysiłku Roth oraz kreatywnej inwencji od Almodóvara udaje się stworzyć serię scenariuszy, które płynnie przemieszczają się od pozornie wzniosłych do absurdalnych, podczas gdy przy tym wywołują kilka uśmiechów i jednocześnie poruszają poważne tematy, takie jak choroba Alzheimera, żałoba i tożsamość. Fotografia jest intymna i niemal tak psotna jak pisanie, które zwięźle, ale nigdy nie staje się sentymentalne ani moralizujące, przedstawia serię punktów. Zespół Almodóvara w najlepszej formie tutaj.

7.6

Głosowano 1944×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500