Upiór w operze

Upiór w operze The Phantom of the Opera

7.2 /10
1,671 ocen
2004 141 min Wydany

W XIX-wiecznym Paryżu osierocona Christine śpiewa w operze pod opieką znetvořenego Fantoma. Kiedy Christine zaczyna kochać Raoula, Fantom postanawia ją porwać. Raoul staje się jedyną nadzieją na uratowanie Christine przed Fantomem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Gerard Butler
Gerard Butler

The Phantom

Emmy Rossum
Emmy Rossum

Christine

Miranda Richardson
Miranda Richardson

Madame Giry

Minnie Driver
Minnie Driver

Carlotta

James Fleet
James Fleet

Lefevre

Imogen Bain
Imogen Bain

Carlotta's Maid

Miles Western
Miles Western

Carlotta's Wigmaker

Judith Paris
Judith Paris

Carlotta's Seamstress

Halcro Johnston
Halcro Johnston

Passirino

Paul Brooke
Paul Brooke

Auctioneer

Alison Skilbeck
Alison Skilbeck

Nun / Nurse

Lee Sellers
Lee Sellers

Chauffeur

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Joel Schumacher
Scenariusz Scenariusz Andrew Lloyd Webber , Joel Schumacher
Producent Producent Andrew Lloyd Webber
Powieść Powieść Gaston Leroux
Montażysta Montażysta Terry Rawlings
Obsada Obsada David Grindrod
Scenografia Scenografia Anthony Pratt
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Paul Kirby
Dekoracja planu Dekoracja planu Celia Bobak
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Alexandra Byrne
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Anthony Caron-Delion
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów Suzi Turnbull
Choreograf Choreograf Peter Darling , Gillian Lynne , Lisa Stevens
Script Supervisor Script Supervisor Sally Jones
Associate Choreographer Associate Choreographer Lynne Page
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Yann McCullough , Michael Parnin
Logo Firma
Warner Bros. Pictures US
Odyssey Entertainment GB
Scion Films GB
The Really Useful Group GB
Język
English
Italiano
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
AusFem
AusFem
22. 02. 2017
100%

Wspaniały film z świetną obsadą, fantastyczną muzyką i piękną fabułą. Nie mogę przestać go oglądać. Muzyka po prostu zostaje w pamięci i nawiedza cię jeszcze przez dni. Fantom po prostu cię przyciąga…

Wspaniały film z świetną obsadą, fantastyczną muzyką i piękną fabułą. Nie mogę przestać go oglądać. Muzyka po prostu zostaje w pamięci i nawiedza cię jeszcze przez dni. Fantom po prostu cię przyciąga... ten film ma wszystko. To dramat, komedia i romantyczny film z wspaniałą obsadą. Produkcja sceniczna była bajeczna, o wiele lepiej się to ogląda na dużym ekranie. Chociaż Fantom jest czarnym charakterem, czujesz z nim i jego miłością do Christine. Nie mogę nie wspomnieć o tym, jak jest przystojny. Na to nie byłam przygotowana. Nie mogłam oderwać wzroku od niego. Film jest oszałamiający, muzyka absolutnie genialna. Obsada WOW, szczególnie Gerard... co za kawał faceta. Muszę powiedzieć, że kupiłam DVD, które miało dodatki z oryginalnym Fantomem i oryginalną obsadą. Uważam, że film jest o wiele lepszy. Gerard jest genialny, jego stan emocjonalny był tak wiarygodny. Tak jak reszta obsady. Wciąż płaczę na ostatniej scenie. Zdecydowanie film, który warto obejrzeć, nie zapomnijcie o chusteczkach. Wspaniała historia miłosna. Andrew Lloyd Webber to geniusz i zakochałam się w Gerardzie.

CinemaSerf
CinemaSerf
04. 09. 2023
70%

Miałem szczęście zobaczyć to na żywo, a ta wersja całkiem dobrze się trzyma, w porównaniu. Pewne sceny dialogowe są tandetne, niemal jak z filmu Disneya, ale jakość muzyki jest konsekwentnie wysoka,…

Miałem szczęście zobaczyć to na żywo, a ta wersja całkiem dobrze się trzyma, w porównaniu. Pewne sceny dialogowe są tandetne, niemal jak z filmu Disneya, ale jakość muzyki jest konsekwentnie wysoka, dzięki wspaniałej muzyce i tekstom Andrewa Lloyda Webera i Charlesa Harta, które są świetnie wykonane przez Gerarda Butlera, Emmy Rossum i Patricka Wilsona - który zaskakująco angażuje jako „Raoul”. Nie ma to takiego samego wpływu ani grozy co wersje z lat 1923 lub 1943, kolor i blask kostiumów i scen na to wpływają; ale to nie ma zbyt negatywnego wpływu na historię młodej śpiewaczki operowej „Christine”, która staje się obsesyjną morderczynią „Phantoma”, który mieszka w kanałach pod Opéra Populaire w Paryżu. Na szczęście ma przystojnego, rycerskiego „Vicomte de Chagny”, który chroni ją przed jej szpecącym prześladowcą. Minnie Driver jest świetna jako ostateczna diva „Carlotta”, a Simon Callow i Ciarán Hinds jako rodzaj „Stadlera i Waldorfa” zarządzania teatrem tworzą od czasu do czasu lekki komediowy oddech od ciągłego tempa tego okazałego dramatu. Miranda Richardson nie do końca przekonuje jako „Madama Giry”, ani Jennifer Ellison jako „Meg” - ale ogólnie rzecz biorąc, Joel Schumacher stworzył ucztę dla oczu, która w pewien sposób oddaje sprawiedliwość pierwotnemu opowiadaniu Gastona Leroux oraz jeszcze bardziej wspaniałej adaptacji muzycznej z 1986 roku z porywającymi wykonaniami „Think of Mee”; „Music of the Night” i tytułową piosenką znaną z interpretacji Michaela Crawforda i Sarah Brightman, aby nas zabawić.

7.2

Głosowano 1671×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500