Moja zbrodnia

Moja zbrodnia Mon crime

6.4 /10
409 ocen
2023 103 min Wydany

W Paryżu lat 30., Madeleine, piękna, młoda, bezsilna i bezbarwna aktorka, jest oskarżona o zamordowanie znanego producenta. Pomaga jej jej najlepsza przyjaciółka, Pauline, młoda, bezrobotna prawniczka, i zostaje uniewinniona na podstawie obrony koniecznej. Zaczyna się nowe życie pełne sławy i sukcesu, aż prawda wyjdzie na jaw.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Nadia Tereszkiewicz
Nadia Tereszkiewicz

Madeleine Verdier

Rebecca Marder
Rebecca Marder

Pauline Mauléon

Isabelle Huppert
Isabelle Huppert

Odette Chaumette

Fabrice Luchini
Fabrice Luchini

Judge Gustave Rabusset

Dany Boon
Dany Boon

Fernand Palmarède

André Dussollier
André Dussollier

Mr Bonnard

Jean-Christophe Bouvet
Jean-Christophe Bouvet

Mr Montferrand

Édouard Sulpice
Édouard Sulpice

André Bonnard

Régis Laspalès
Régis Laspalès

Investigator Mr Brun

Olivier Broche
Olivier Broche

Court clerk Léon Trapu

Félix Lefebvre
Félix Lefebvre

Gilbert Raton

Michel Fau
Michel Fau

Prosecutor Maurice Vrai

Daniel Prévost
Daniel Prévost

Judge Parvot

Evelyne Buyle
Evelyne Buyle

Simone Bernard

Myriam Boyer
Myriam Boyer

Concierge Mrs Jus

Suzanne De Baecque
Suzanne De Baecque

Housemaid Céleste

Dominique Besnehard
Dominique Besnehard

Waiter at the restaurant

Anne-Hélène Orvelin
Anne-Hélène Orvelin

Secretary of Mr Bonnard

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser François Ozon
Operator zdjęć Operator zdjęć Manuel Dacosse
Producent Producent Eric Altmayer , Nicolas Altmayer
Montażysta Montażysta Laure Gardette
Dekoracja planu Dekoracja planu Philippe Cord'homme
Charakteryzator Charakteryzator Marie Messien
Dodatkowy fryzjer Dodatkowy fryzjer Joran Muratori
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Nathalie Tabareau
Asystent kierownika jednostki Asystent kierownika jednostki Robin Reze
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Marion Dehaene
Asystent reżysera Asystent reżysera Richard Elmosnino , Christophe Gomes
Trzeci asystent reżysera Trzeci asystent reżysera Thibault Frey
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Grégoire Jeudy
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów Emilie Ferrenq , Yann Ricordeau
Rekwizyty Rekwizyty Julia Fimat
Grafik Grafik Clément Jolivet
Asystent dekoratora planu Asystent dekoratora planu Louise Pichon
Logo Firma
Gaumont FR
France 2 Cinéma FR
FOZ FR
SCOPE Pictures BE
Playtime FR
Mandarin & Compagnie FR
Język
English
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

64 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
24. 10. 2024
70%

Jest dość trudne streścić tę recenzję bez zdradzania zbyt wiele, ale wystarczy powiedzieć, że gdy producentowi filmowemu znajdą dziurę w głowie, policja dochodzi do wniosku, że aspirująca aktorka …

Jest dość trudne streścić tę recenzję bez zdradzania zbyt wiele, ale wystarczy powiedzieć, że gdy producentowi filmowemu znajdą dziurę w głowie, policja dochodzi do wniosku, że aspirująca aktorka "Madeleine" (Nadia Tereszkiewicz) jest głównym podejrzanym po odrzuceniu jego prób na kanapie castingowej. Śledczy sędzia "Rabusset" (Fabrice Luchini) nie jest najbardziej bystrym narzędziem w skrzynce, ani nie zależy mu zbytnio na prawdziwości jakiegokolwiek wyroku, tak długo jak trafi do szuflady rozwiązanych spraw. Na szczęście dla naszej oskarżonej, jest najlepszymi przyjaciółkami z prawniczką "Pauline" (Rebecca Marder), która konstruuje obronę przesiąkniętą teatralnym wydaniem, które jest pewne, że promuje koncepcję samoobrony i pozwoli jej klientce chodzić na wolności. Ryzykowne? Cóż, poczekajcie na drugą część i pojawienie się niemej gwiazdy filmowej "Odette" (Isabelle Huppert, która stara się być jak Cleo Laine lub Eileen Brennan), która grozi wstrzyknięciem odrobinę prawdy do tej półfarsowej sytuacji i zakłóceniem niemal każdego. Podczas gdy te intrygi sądowe trwają, zamożny chłopak "André" (Édouard Sulpice) wymyślił plan, jak poślubić dobrze, ale zachować "Madeleine" jako swoją kochankę. Hmm, nie jestem pewien, czy jest naprawdę gotowa na to, ale gdy wątki fabuły zaczynają się łączyć, zostajemy z fabułą, która jest wszystkim, tylko nie przewidywalna. Zakończenie nie jest najlepsze, trochę się kończy, ale głównie jest to dziwnie przyjemna, dobrze zagrana, dramatyczna opowieść, która trochę kpi z procesu sądowego i showbizu w sposób, który trafia bardziej niż chybia. Ma piękny historyczny wygląd, muzyka jest odpowiednio psotna przez cały czas i okazało się, że to tajemnica warta obejrzenia.

6.4

Głosowano 409×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500