Jak anioł ześlizgnął się z burzy. Deadfall jest reżyserski Stefan Ruzowitzky i napisany przez Zacha Deana. W rolach głównych Eric Bana, Olivia Wilde, Charlie Hunnam, Kate Mara, Treat Williams, Kris…
Jak anioł ześlizgnął się z burzy. Deadfall jest reżyserski Stefan Ruzowitzky i napisany przez Zacha Deana. W rolach głównych Eric Bana, Olivia Wilde, Charlie Hunnam, Kate Mara, Treat Williams, Kris Kristofferson i Sissy Spacek. Muzykę skomponował Marco Beltrami, a zdjęcia wykonał Shane Hurlbut. Rodzeństwo Addison (Bana) i Liza (Wilde) uciekają przed napadem na kasyno, który się nie udał. Decydują się rozdzielić i umawiają się na późniejsze spotkanie. Liza spotyka się z byłym skazancem Jayem (Hunnam), podczas gdy Addison ma randkę z agresywnym ojcem. Policja, prowadzona przez ojca i córkę, którzy mają swoje własne problemy rodzinne, zbliża się do nich wraz z burzą. Zimowy neo-noir Ruzowitzky'ego może nie mieć najbardziej inteligentnej fabuły, ale to rekompensuje gdzie indziej autentycznymi dreszczami, wypadkami i zimowymi dreszczami. Shane Hurlbut fotografuje go w stalowo zimnych metalicznych niebieskich, przenikliwych bielach i krwawych czerwieniach, po czym kładzie eteryczny połysk nad nocnymi sekwencjami. Jest to doskonałe tonalne uzupełnienie do charakteryzacji przedstawiającej historię, Addison i Liza mają wyraźne skłonności do kazirodztwa, przy czym pierwszy jest zdolny do brutalnej przemocy, gdy jest to konieczne. Jay, po wyjściu z więzienia, jest ogromnym rozczarowaniem dla swojego ojca (Kristofferson), ale poważniejsze problemy pojawiają się, gdy zostaje wciągnięty w śmiertelne starcie i zakochuje się w Lizie, która wydaje się być uszkodzona i których motywy są niejasne. Na przypuszczalnie dobrej stronie zasnieżonego płotu są Hannah (Mara) i Becker (Williams), córka i ojciec policjanci, ona stara się sprawić, by jej tata był dumny, on ją zazdrości za to, że nie jest synem, a nawet karcą ją zimnym jadem przed innymi funkcjonariuszami. To wir problematycznych postaci walczących w dzikich terenach Ameryki Północnej. Ruzowitzky wstawia kilka jakościowych sekwencji akcji, gdy bohaterowie/antagoniści podążają ku swojemu przeznaczeniu, które przychodzi w klasycznym stylu filmowego noira w domu rodziców Jay'a. Powietrze jest przesiąknięte fatalizmem, a połączenie wszystkich postaci mających problemy rodzinne nadaje narracji pewną ostrość. Bardzo dobrze zagrane przez obsadę, jest to wygodnie polecane dla miłośników neo-noir. 7.5/10