Emilia Pérez

Emilia Pérez Emilia Pérez

6.6 /10
1,689 ocen
2024 132 min Wydany

Przerażający lider meksykańskiego kartelu zmienia płeć, aby uniknąć sprawiedliwości i stać się kobietą, jaką zawsze pragnął być. Dziesięć lat później tęskni za swoimi dziećmi i wraca jako ich ciotka.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Karla Sofía Gascón
Karla Sofía Gascón

Emilia / Manitas

Adriana Paz
Adriana Paz

Epifanía

Edgar Ramírez
Edgar Ramírez

Gustavo Brun

Mark Ivanir
Mark Ivanir

Wasserman

Eduardo Aladro
Eduardo Aladro

Berlinger

Emiliano Hasan
Emiliano Hasan

Gabriel Mendoza

Xiomara Ahumada Quito
Xiomara Ahumada Quito

Woman in Black

Magali Brito
Magali Brito

La Ponchis

Alejandra Reyes
Alejandra Reyes

Rosa / Courtroom Cleaning Lady

Anabel Lopez
Anabel Lopez

Berlinger's Secretary

Daniel Velasco-Acosta
Daniel Velasco-Acosta

Emilia's Driver

Stéphane Ly-Cuong
Stéphane Ly-Cuong

Male Surgeon

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Jacques Audiard
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Clément Ducol
Piosenki Piosenki Camille
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Pierre-Marie Dru , Raphaëlle Dannus
Producent Producent Jacques Audiard , Pascal Caucheteux , Valérie Schermann
Reżyser drugiej ekipy Reżyser drugiej ekipy Jean-Baptiste Pouilloux
Obsada Obsada Carla Hool
Kaskaderzy Kaskaderzy Amedéo Cazzella
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Julia Floch-Carbonel , Simon Livet
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku Maria Carolina Santana Caraballo-Gramcko
Trener dialektów Trener dialektów Ortos Soyuz
Asystent reżysera Asystent reżysera Sara Gutiérrez Galve
Assistant Music Supervisor Assistant Music Supervisor Laureen Arnou-Sanchez
Poszukiwacz lokacji Poszukiwacz lokacji Frédéric Lebugle
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Roxane Bruneton
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Romain Marietti
Logo Firma
France 2 Cinéma FR
Why Not Productions FR
Les Films du Fleuve BE
Pathé FR
Page 114 FR
Casa Kafka Pictures BE
Pimienta Films MX
Vixens FR
Saint Laurent FR
Library Pictures International US
The Veterans US
Logical Content Ventures FR
Saint Laurent Productions FR
Język
English
Español

Podobne filmy

Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
16. 10. 2024
70%

Rita (Zoe Saldana) jest prawniczką w Meksyku, która swoją profesjonalizacją przyciąga uwagę mocnego bossa narkotykowego Manitas. Spędza swój czas ciężko strzeżony i nieustannie w ruchu, ponieważ…

Rita (Zoe Saldana) jest prawniczką w Meksyku, która swoją profesjonalizacją przyciąga uwagę mocnego bossa narkotykowego Manitas. Spędza swój czas ciężko strzeżony i nieustannie w ruchu, ponieważ praktycznie kontroluje handel syntetycznymi narkotykami do i z kraju. Czego jednak chce od Rity? Kuszona dużą ilością pieniędzy podejmuje niebezpieczną podróż, aby się z nim spotkać i dowiedzieć. Trzeba powiedzieć, że dostaje spory szok, gdy odkrywa, że jest zdeterminowany, by stać się kobietą. Rita jest teraz obowiązana znaleźć ultra-dyskretnego chirurga, który może zamienić Manitas w Emilię. Nie jest to tylko bardzo niebezpieczne dla prawniczki, ale również dla gangstera czy jego rodziny, która będzie musiała zostać przesiedlona i przekonana, że tata już nie istnieje. Co teraz następuje, sprawdza determinację obu postaci, zwłaszcza gdy były ojciec boryka się z większymi problemami, niż się spodziewał, kiedy traci swoją żonę Jessi (Selena Gomez) i dwójkę swoich małych dzieci. Czy może na zawsze unikać ich życia, czy może ulegnie tej pokusie i wprowadzi zamieszanie w rodzinie? Fabuła jest nieco zbyt epizodyczna, a charakteryzacje powierzchowne, co jest szkoda. Mimo to Karla Sofía Gascón prezentuje silny i emocjonalnie potężny występ jako bezlitosny zabójca, który przechodzi więcej niż tylko fizyczną transformację przez cztery lub pięć lat, które obejmuje ta dramat. Saldana również dobrze trzyma to razem, dostarczając angażującego występu jako postać, która być może straciła wiarę w to, co system może zrobić, aby poprawić sytuację dla zwykłych ludzi, więc przyjmuje bardziej „wewnątrz namiotu wroga” podejście. Jest przeplatany numerami muzycznymi. Niektóre z nich działają lepiej niż inne, wprowadzając delikatność, miłość, pożądanie i złość w wydarzenia, ale nie mamy złudzeń, że są tu wielcy śpiewacy. Zakończenie uważałem za nieco pośpieszne i szczerze mówiąc dość słabe, ale cały film naprawdę rzuca prowokacyjne światło na postawy wobec tożsamości płciowej, a równie ważne na korupcję i relatywnie minimalną wartość, jaką przywiązuje się do życia ludzkiego w kraju, gdzie prawie zawsze ktoś pracuje dla kogoś innego. Trwa nieco ponad dwie godziny, ale gdy już nabierze tempa, nie zwalnia i dostarcza solidną rozrywkę poruszającą ważne tematy, które warto zobaczyć.

good.film
good.film
22. 01. 2025

Czy _Emilia Pérez_ to najbardziej ryzykowny film od lat?

Czy _Emilia Pérez_ to najbardziej ryzykowny film od lat?

GenerationofSwine
GenerationofSwine
04. 02. 2025
10%

Jak to się dzieje, że biały Irlandczyk-Amerykanin mówi lepiej po hiszpańsku niż hiszpańscy mówiący w tym katastroficznym filmie? A... musical z "penisem" i "waginą" jako tekstem i naciskiem na zmiany…

Jak to się dzieje, że biały Irlandczyk-Amerykanin mówi lepiej po hiszpańsku niż hiszpańscy mówiący w tym katastroficznym filmie? A... musical z "penisem" i "waginą" jako tekstem i naciskiem na zmiany płci? Mamy tu zniewagę dla hiszpańskojęzycznych, zniewagę, która promuje koncepcję latynoską, której większość Latynosów odrzuca, a potem promuje oni/oni, co przegrało Kamali wyścig... więc oczywiście ma 13 nominacji do Oscara. Ale nominacje nie oznaczają, że jest dobry. To gówno, to naprawdę zły film i czuję się okropnie za rodzimych hiszpańskojęzycznych, których ten film wyśmiewa i poniża. Ale oczywiście dostanie łódź nominacji, jest obudzone. Tak obudzone, że to kolejna klapa kasowa.

r96sk
r96sk
01. 03. 2025
80%

'Emilia Pérez' to film, który mam wrażenie, że nie powinien działać, a jednak miałem pozytywne uczucia podczas ponad dwugodzinnego oglądania. Części muzyczne wymagają trochę czasu, nie byłem…

'Emilia Pérez' to film, który mam wrażenie, że nie powinien działać, a jednak miałem pozytywne uczucia podczas ponad dwugodzinnego oglądania. Części muzyczne wymagają trochę czasu, nie byłem całkowicie przekonany do większości z nich, ale jakoś nie przeszkadzało mi to zbyt bardzo podczas oglądania. Bez wątpienia największą zaletą jest dla mnie Zoe Saldaña. Widziałem ją w wielu rolach wcześniej i podziwiam ją w nich, szczególnie w 'Avatarze' i nawet w małej roli w 'Piratach z Karaibów: Klątwie Czarnej Perły', ale powiem, że to jej najlepszy występ z 11 filmów, które widziałem od niej. Wybitna! Podobały mi się również ci, którzy byli za Saldañą, mianowicie Karla Sofía Gascón i Selena Gomez; Oglądałem tę drugą w 2012 roku w filmie 'Spring Breakers' kilka tygodni temu, jej aktorstwo imponująco się poprawiło. Myślę, że gdyby obsada nie była tak silna, może by mi się to znacznie mniej podobało. Dopiero teraz doczytałem się całego zamieszania wokół tego filmu, ten artykuł na Wikipedii to porządna lektura - jaki chaos! Dlatego lubię wyłączać hałas, nawet jeśli sprawia, że czuję się jak ten mem, w którym ten facet spokojnie je swoje jedzenie, podczas gdy wokół niego toczy się bijatyka.

6.6

Głosowano 1689×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500