Glengarry Glen Ross

Glengarry Glen Ross Glengarry Glen Ross

7.3 /10
1,456 ocen
1992 100 min Wydany

W biurze podupadającej firmy handlującej nieruchomościami "Premiere Properties", czterech długoletnich agentów zostaje poddanych ciężkiej próbie. Pewnego dnia zjawia się przysłany przez szefostwo młody, energiczny i pewny siebie doradca Blake (Alec Baldwin), który stawia ultimatum niewydajnym w ostatnich czasach pracownikom. Albo przystąpią do konkursu na najlepsze wyniki sprzedaży i zrealizują stare niechodliwe zlecenia - za co można dostać w nagrodę cadillaca - albo grozi im zwolnienie z pracy. [opis dystrybutora dvd]

Obsada Pełna obsada i ekipa

Al Pacino
Al Pacino

Ricky Roma

Jack Lemmon
Jack Lemmon

Shelley Levene

Alan Arkin
Alan Arkin

George Aaronow

Ed Harris
Ed Harris

Dave Moss

Kevin Spacey
Kevin Spacey

John Williamson

Jonathan Pryce
Jonathan Pryce

James Lingk

Bruce Altman
Bruce Altman

Larry Spannel

Jude Ciccolella
Jude Ciccolella

Detective

Paul Butler
Paul Butler

Policeman

Lori Tan Chinn
Lori Tan Chinn

Coat Check Girl

Neal Jones
Neal Jones

Man in Donut Shop

Barry Rohrssen
Barry Rohrssen

Assistant Detective

Leigh French
Leigh French

Additional Voices (titlesvoice)

George Cheung
George Cheung

Additional Voices (titlesvoice)

Murphy Dunne
Murphy Dunne

Additional Voices (titlesvoice)

Dana Lee
Dana Lee

Additional Voices (titlesvoice)

Julie Payne
Julie Payne

Additional Voices (titlesvoice)

Gregory Snegoff
Gregory Snegoff

Additional Voices (titlesvoice)

Skipp Lynch
Skipp Lynch

Telephone Service Man (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser James Foley
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna David Mamet
Scenariusz Scenariusz David Mamet
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Joseph M. Caracciolo Jr.
Producent Producent Jerry Tokofsky , Stanley R. Zupnik
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej James Newton Howard
Operator zdjęć Operator zdjęć Juan Ruiz Anchía
Montażysta Montażysta Howard E. Smith
Koproducent Koproducent Morris Ruskin
Obsada Obsada Bonnie Timmermann
Scenografia Scenografia Jane Musky
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne William Barclay
Dekoracja planu Dekoracja planu Robert J. Franco
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jane Greenwood
Charakteryzator Charakteryzator Sharon Ilson
Fryzjer Fryzjer Colleen Callaghan
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Alan D'Angerio
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Celia D. Costas
Asystent reżysera Asystent reżysera Thomas A. Reilly
Logo Firma
New Line Cinema US
Zupnik-Curtis Enterprises US
GGR
Zupnik Cinema Group II
Język
English
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Andres Gomez
Andres Gomez
21. 12. 2015
70%

Interesująca adaptacja sztuki teatralnej z doskonałym obsadzeniem na film chóralny. Scenariusz z mojego punktu widzenia nie jest zbyt interesujący, ale to historia dla aktorów i obsada jest świetna.

Interesująca adaptacja sztuki teatralnej z doskonałym obsadzeniem na film chóralny. Scenariusz z mojego punktu widzenia nie jest zbyt interesujący, ale to historia dla aktorów i obsada jest świetna.

Renovatio
Renovatio
11. 04. 2017
100%

Niewiarygodnie realistyczny nastrój… Doskonale oddaje środowisko zespołu sprzedażowego… Stres, konkurencja, nieco wrogie relacje między zarządem a front office... Drapieżny, łowczy charakter tego…

Niewiarygodnie realistyczny nastrój… Doskonale oddaje środowisko zespołu sprzedażowego… Stres, konkurencja, nieco wrogie relacje między zarządem a front office... Drapieżny, łowczy charakter tego wszystkiego. Taki świetny film…

JPV852
JPV852
22. 05. 2020
80%

Dobry film napisany przez Davida Mameta, z typowym dialogiem Mameta, ktory nie ma prawdziwej fabuly i nie jest tez studium postaci, ale mimo to jest wciagajacy nawet z postaciami, ktore sa oszustami…

Dobry film napisany przez Davida Mameta, z typowym dialogiem Mameta, ktory nie ma prawdziwej fabuly i nie jest tez studium postaci, ale mimo to jest wciagajacy nawet z postaciami, ktore sa oszustami w nieruchomosciach. Widzialem to kilka razy w ciagu lat i wciaz jestem oczarowany wystepem Jacka Lemmona. Pacino byl dobry, ale Lemmon zasluzyl wyroznienie bardziej niz on. **4.0/5**

CinemaSerf
CinemaSerf
25. 01. 2025
70%

Zastanawiam się, ile pozornie spokojnych środowisk biurowych zareagowałoby w ten sposób, gdyby dano im ten sam ultimatum! Jest niewydolny, więc apodyktyczny i nad wyraz pewny siebie „Blake” (Alec…

Zastanawiam się, ile pozornie spokojnych środowisk biurowych zareagowałoby w ten sposób, gdyby dano im ten sam ultimatum! Jest niewydolny, więc apodyktyczny i nad wyraz pewny siebie „Blake” (Alec Baldwin) ogłasza zespołowi, że pod koniec miesiąca tylko dwóch najlepszych będzie miało pracę w ich agencji nieruchomości. To jest wielkim szokiem dla „Levene’a” (Jack Lemmon), „George’a” (Alan Arvin), „Dave’a” (Ed Harris) i „Ricky’ego” (Al Pacino). Twierdzą, że się starają, ale rynek po prostu nie istnieje. No „Blake” nie kupuje tego i ultimatum obowiązuje. Co teraz następuje, widzimy jak to miejsce pracy, pod dość słabym zarządzaniem nijakiego „Williamsona” (Kevin Spacey), zmienia się z przyjacielskiej atmosfery na toksyczne podkopki. W zasadzie walka sprowadza się do „Ricky’ego” vs. „Levene’a”. Pierwszy jest młodym mężczyzną pełnym zapału, który ma „Lingka” (Jonathan Price) na zakup i zabezpieczenie swojej topowej pozycji; drugi dawno stracił swoje umiejętności, ale nie swoją potrzebę pracy. „Blake” zostawił ich szefowi jedno upominek, a to lista specjalnych „wskazówek”. Są to wskazówki, kto szuka na zakup i kto na sprzedaż, i są uważane za złoto w tej wyzwania, ale on ich nie rozdaje. Potem biuro doświadcza włamania i cenne dokumenty znikają. Kto je zabrał? Dla zwykłego złodzieja są zupełnie bezwartościowe. To jest punkt zwrotny łączący całą serię ostrych praktyk, podwójnych standardów i granic kryminalności, gdy sztuka Davida Maneta rzuca intensywne światło na dynamikę konkurencyjnych relacji międzyludzkich, chciwość i zaufanie. Lemmon potrafi przekazać namacalne poczucie desperacji, które jest równoważone przez Pacino w dobrej formie jako człowiek, którego większość z nas mogłaby uważać za obłudnego pośrednika w nieruchomości. Ta żarząca toksyczność i niektóre treściwe i dojrzałe dialogi łączą się, aby skutecznie zwiększać i utrzymywać napięcie przez całe to krótkie, ale intensywne dramat, który ma dodatkową zaletę, że nie jest zatłoczony jednym jedynym romantycznym epizodem! Myślę, że było dość oczywiste, kto dokonał czynu pod koniec, ale nigdy nie jesteś pewien i nawet wtedy, czy czujesz współczucie, empatię, złość? Prawdopodobnie nie od czasu „12 gniewnych ludzi” (1957) nie widziałem tak potężnie zagranej dramy przez całą męską obsadę i warto ją obejrzeć.

7.3

Głosowano 1456×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500