Księga dżungli
Dostępne na
Disney Plus

Księga dżungli The Jungle Book

7.3 /10
6,373 ocen
1967 78 min Wydany

Mowgli, chłopiec wychowany przez wilki, pozostaje znienawidzony przez tygrysa Shere Khana. Z pomocą niedźwiedzia Baloo i pantery Bagheery uczy się języka i praw dżungli. Musi użyć sztuczek, by ochronić siebie i przyjaciół przed powrotem Shere Khana.

Księga dżungli - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bruce Reitherman
Bruce Reitherman

Mowgli the Man Cub (titlesvoice)

Phil Harris
Phil Harris

Baloo the Bear (titlesvoice)

Sebastian Cabot
Sebastian Cabot

Bagheera the Panther (titlesvoice)

George Sanders
George Sanders

Shere Khan the Tiger (titlesvoice)

Sterling Holloway
Sterling Holloway

Kaa the Snake (titlesvoice)

Louis Prima
Louis Prima

King Louie of the Apes (titlesvoice)

J. Pat O'Malley
J. Pat O'Malley

Col. Hathi the Elephant / Buzzie (titlesvoice)

Clint Howard
Clint Howard

Junior (titlesvoice)

Chad Stuart
Chad Stuart

Dizzy (titlesvoice)

Lord Tim Hudson
Lord Tim Hudson

Flaps (titlesvoice)

John Abbott
John Abbott

Akela (titlesvoice)

Ben Wright
Ben Wright

Rama (titlesvoice)

Darleen Carr
Darleen Carr

The Girl (titlesvoice)

Verna Felton
Verna Felton

Winifred (titlesvoice)

Bill Lee
Bill Lee

Shere Khan (singing) / Elephant Soldier (titlesvoice) (uncredited)

Digby Wolfe
Digby Wolfe

Ziggy (titlesvoice) (uncredited)

Hal Smith
Hal Smith

Slob Elephant (uncredited)

Pete Henderson
Pete Henderson

Bandar-Log (titlesvoice) (uncredited)

Bill Skiles
Bill Skiles

Bandar-Log (titlesvoice) (uncredited)

Leo De Lyon
Leo De Lyon

Flunky Monkey (titlesvoice) (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Powieść Powieść Rudyard Kipling
Producent Producent Walt Disney
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej George Bruns
Montażysta Montażysta Tom Acosta , Norman Carlisle
Reżyser Reżyser Wolfgang Reitherman
Historia Historia Larry Clemmons , Ralph Wright , Ken Anderson , Vance Gerry
Reżyser animacji Reżyser animacji Milt Kahl , Ollie Johnston , Frank Thomas , John Lounsbery
Układ Układ Don Griffith , Basil Davidovich , Tom Codrick , Dale Barnhart , Sylvia Roemer
Projektant tła Projektant tła Al Dempster
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Kamurai
Kamurai
16. 07. 2020
60%

Dobry film, może obejrzę jeszcze raz i mogę polecić, jeśli widziałeś jakąkolwiek inną wersję lub szukasz analizy scenariusza. Przez większość filmu byłem trochę w trybie nostalgii, przypominając…

Dobry film, może obejrzę jeszcze raz i mogę polecić, jeśli widziałeś jakąkolwiek inną wersję lub szukasz analizy scenariusza. Przez większość filmu byłem trochę w trybie nostalgii, przypominając sobie rzeczy, które widziałem / czułem jako dziecko, po prostu ciesząc się doświadczeniem podróży w czasie. Dopiero niemal w ostatniej scenie przypomniało mi się, jak dobre jest pisanie w tym filmie. Dopiero wtedy zdałem sobie sprawę z jakości pisania, miałem wrażenie, że oglądam bajkę z naukami moralnymi. Aż do tego momentu przygotowywałem się mentalnie, jak ta animacja z 1967 roku jest doskonałą metaforą dla dziecka z 2020 roku wchodzącego do prawdziwego świata: nigdy nie mówi mu się nie, nawet w obliczu wielkiej, potencjalnie śmiertelnej straty, ponieważ nawet w obliczu niebezpieczeństwa nauczono ich, że zasługują, nawet w logice, że nie może to być prawdą po obu stronach, chociaż obie wierzą w to. Hmm, to brzmi jak wojna religijna. Odbiegając od pisania: Mowgli uosabia naiwność, narcyzm, roszczeniowość, jakkolwiek chciałbyś to nazwać, ponieważ jest ofiarą / wychowankiem skrajnych szans współczucia: po prostu ma szczęście przeżyć, gdziekolwiek idzie. Podczas gdy Tarzan ma więcej sensu, jest to rozwój postaci dla serii sytuacji (każda z nich potencjalna bajka) z główną postacią przeskakującą od Bagera do Mowgliego do Baloo, z każdym uczącym się lekcji, gdy przygoda trwa. Z reprezentacją dżungli i przeciwności, którym Mowgli stawia czoła, Mowgli powoli uczy się tego, czego wiedzą zarówno Bagera, jak i Baloo: większość ludzi interesuje się tylko swoimi interesami, ale czasami ci, którzy mają wystarczająco, mogą być w stanie pomóc innym. Ksenofobia (rasizm), którą Szereg Khan ma dla Mowgliego jako człowieka, wystarcza, aby te drapieżniki zrezygnowały z jego towarzystwa, aby pomóc mu wsiąść do wioski ludzkiej. Naprawdę dziwną lekcją jest to, że Mowgli przyjmuje egoistyczne zainteresowania potrzebne w dżungli, pomimo dialogu przeciwnego.

CinemaSerf
CinemaSerf
05. 09. 2024
70%

To prawdopodobnie ma najbardziej doskonałą równowagę między historią a ścieżką dźwiękową spośród wszystkich filmów, jakie kiedykolwiek widziałem - animowanych lub innych. Adaptacja opowieści Rudyarda…

To prawdopodobnie ma najbardziej doskonałą równowagę między historią a ścieżką dźwiękową spośród wszystkich filmów, jakie kiedykolwiek widziałem - animowanych lub innych. Adaptacja opowieści Rudyarda Kiplinga o "Mowglim", dziecku porzuconym w indyjskiej dżungli, ale uratowanym i wychowanym przez rodzinę wilków. "Bagheera", mądry pantera, zdaje sobie sprawę, że chłopiec zaczyna dorastać i że powinien wrócić do swojego rodzaju, ale "Baloo", opiekuńczy niedźwiedź, myśli inaczej i zabiera naszego młodego człowieka na zabawne przygody w dżungli - w tym kilka bliskich spotkań z niezwykle groźnym, sardonicznym tygrysem "Shere Khan" i "Kaą" hipnotycznym pytonem. Obsada głosowa - zwłaszcza Phil Harris jako niedźwiedź i George Sanders jako tygrys są świetni; Louis Prima jako "Louie" Król małp dostarcza nam jedną z najlepszych piosenek, jakie kiedykolwiek pojawiły się w filmie Disneya - a bracia Sherman dostarczają nam jeszcze wiele innych świetnych piosenek do naszej radości. Szczegóły w animacjach i humor w scenariuszu są super - naprawdę warto to obejrzeć.

7.3

Głosowano 6373×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500