Nie tylko to kłuje, ale też unosi się jak motyl.
Nie tylko to kłuje, ale też unosi się jak motyl.
Henry Gondorff
Johnny Hooker
Doyle Lonnegan
Lt. Wm. Snyder
J.J. Singleton
Billie
Kid Twist
Eddie Niles
F.B.I. Agent Polk
Erie Kid
Loretta
Luther Coleman
Mottola
Floyd (Bodyguard)
Bodyguard
Crystal
Benny Garfield
Combs
Granger
Cole
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | George Roy Hill |
Producent Producent | Tony Bill , Julia Phillips , Michael Phillips |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Robert Surtees |
Montażysta Montażysta | William Reynolds |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Edith Head |
Script Supervisor Script Supervisor | Charlsie Bryant |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Ernest B. Wehmeyer |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | David Brown , Richard D. Zanuck |
Obsada Obsada | William Batliner , Robert J. LaSanka |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Henry Bumstead |
Dekoracja planu Dekoracja planu | James W. Payne |
Charakteryzator Charakteryzator | Jim Gillespie , Gary Liddiard , Mark Reedall , Rick Sharp |
Fryzjer Fryzjer | Connie Nichols |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Universal Pictures
US
|
David Brown Productions
US
|
|
The Zanuck/Brown Company
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Nie tylko to kłuje, ale też unosi się jak motyl.
Nie tylko to kłuje, ale też unosi się jak motyl.
Powiedz, co chcesz o niewątpliwej chemii między Paulem Newmanem („Henry”) i Robertem Redfordem („Johnny”), ten film należy do znakomitego wysiłku z umiarkowanym, ale ogromnie rozrywkowym Robertem…
Powiedz, co chcesz o niewątpliwej chemii między Paulem Newmanem („Henry”) i Robertem Redfordem („Johnny”), ten film należy do znakomitego wysiłku z umiarkowanym, ale ogromnie rozrywkowym Robertem Shawem. On jest twardym gangsterem „Lonnegan”, który zostaje (anonimowo) oszukany przez „Johnny’ego”, który szybko dochodzi do wniosku, że dyskrecja jest lepsza od odwagi i ucieka. W tej fazie dwaj szulerzy postanawiają, że ich cel może być wart znacznie większej sumy pieniędzy i więc zakładają złożoną operację udającą podziemną zakładniczą (na konie) propozycję. Teraz „Lonnegan” nie jest łatwym celem i każdy krok, jaki podejmują, obarczony jest niebezpieczeństwem - ale powoli i pewnie ci dwaj, razem z armią współszulerów, zaczynają składać największą przynętę dla tego sprytnego, ale ostatecznie chciwego człowieka. Czy im się uda? Czy zdołają to zrealizować i przeżyć? Film prezentuje się świetnie, scenariusz jest szybko tempowany, humorystyczny i pozwala na dużo interakcji między niemal każdym - włączając w to na formie Eileen Brennan i charyzmatycznego „Kid Twist” (Harold Gould). Estetyka jest również bajeczna - scenografia, kostiumy, samochody - nawet tommy guns - wszystko świetnie współgra, dodając ogromne bogactwo tej świetnej opowieści o zwrocie akcji. Akompaniament Scotta Joplina to tylko polewa na torcie tego elegancko i stylowo rozrywkowego dramatu kryminalnego, który nadal uwielbiam oglądać po pięćdziesiąt latach.
Należy ponownie odkryć ten wspaniały film.
Należy ponownie odkryć ten wspaniały film.