To wszystko, co mam do powiedzenia
To wszystko, co mam do powiedzenia
Opierająca się na faktach historia kochanki francuskiego króla (Johnny Depp jako Ludwik XV) przedstawia losy Jeanne Vaubernier (w tej roli Maïwenn), młodej, ambitnej kobiety z nizin społecznych, która odważnie wykorzystuje swoją inteligencję i urodę, by wspinać się po szczeblach dworskiej hierarchii. Droga z paryskiej ulicy do Wersalu prowadzi przez liczne upokorzenia, przeszkody, groźby i intrygi. „Kochanica króla Jeanne du Barry” to zmysłowa superprodukcja o kobiecie, która odważyła się złamać zasady epoki, by sięgnąć po miłość i władzę.
Jeanne Du Barry
Louis XV
La Borde
Le Comte Du Barry
Monsieur Dumousseaux
Le Duc de Richelieu
Anne, la mère de Jeanne adolescente
Madame de la Garde
Le Duc D'Aiguillon
Adélaïde de France
Victoire
Louise
Sophie de France
Choiseul
Le Dauphin
Marie-Antoinette
La Comtesse de Noailles
Mercy
L'amie de Jeanne
Zamor adolescent
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Maïwenn |
Producent Producent | Pascal Caucheteux , Grégoire Sorlat |
Obsada Obsada | Sarah Teper |
Dyrektor castingu Dyrektor castingu | Elise Vogel |
Projektant Produkcji Projektant Produkcji | Angelo Zamparutti |
Projektant kostiumów Projektant kostiumów | Jürgen Doering |
Charakteryzator Charakteryzator | Tom Pécheux |
Malarz Malarz | Aurélie Arque |
Fotograf planu Fotograf planu | Stéphanie Branchu |
Kostiumograf Kostiumograf | Céline Ruffié-Camus |
Editorial Manager Editorial Manager | Jeremie Oukrat |
Koproducent Koproducent | Johnny Depp |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Laurent Dailland |
Fryzjer Fryzjer | Céline Vh |
Asystent produkcji Asystent produkcji | Fabiola Claz |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Christophe Jeauffroy |
Kierownik jednostki Kierownik jednostki | Thibault Leclercq |
Crowd Assistant Director Crowd Assistant Director | Quentin Amiot |
Trzeci asystent reżysera Trzeci asystent reżysera | Nina Doré |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
France 2 Cinéma
FR
|
![]() |
France 3 Cinéma
FR
|
![]() |
Why Not Productions
FR
|
![]() |
Les Films du Fleuve
BE
|
![]() |
La Petite Reine
FR
|
Les Films de Batna
FR
|
|
![]() |
Okko
RU
|
![]() |
Red Sea Film Festival Foundation
SA
|
Impala Productions
FR
|
|
![]() |
IN.2 FILM
US
|
World Vision Films
|
Język |
---|
Français |
Co sądzą inni widzowie
To wszystko, co mam do powiedzenia
To wszystko, co mam do powiedzenia
Bardzo podobnie jak niedawne seriale „Wersal” i „Maria Antonina”, ten dość okazały dramat pokazuje trochę przesady i absurdów życia dworskiego we Francji XVIII wieku. Tym razem jest to Jeanne Bécu …
Bardzo podobnie jak niedawne seriale „Wersal” i „Maria Antonina”, ten dość okazały dramat pokazuje trochę przesady i absurdów życia dworskiego we Francji XVIII wieku. Tym razem jest to Jeanne Bécu (Maïwenn), młoda kobieta, która szybko dowiaduje się, jak wykorzystać swoje „uroki” w życiu. W końcu zauważa ją ambitny hrabia du Barry (Melvil Poupaud), który jest przyjacielem księcia de Richelieu (Pierre Richard), który jest dostawcą rozrywki dla króla Ludwika XV (Johnny Depp). Nerwowo przedstawiona, trochę pogardza głupotą dworskich protokołów i dostarcza mu dość odświeżającego i uczciwego towarzysza. Oczywiście, jego córki natychmiast się obrażają, a przybycie Marii Antoniny (Pauline Pullman) na ślub z Delfinem (Diego Le Fur) zapewnia szybkie wytyczenie linii frontu. Teraz już wydana hrabina du Barry nie może pozostać na dworze, jeśli jest ciągle odrzucana przez Delfinę, więc zaczyna się trochę dobrze skostniała polityczna intryga, gdy król i jego kochanka starają się znaleźć trochę uznania dla niej i szczęścia dla nich obojga. Znalazłem dość skuteczną chemię między Deppem a Maïwenn, zwłaszcza podczas przedłużonego zamieszania, jakim było jego poranne levée, i polubiłem absurdalne peruki jego niezadowolonej córki księżniczki Adélaïde (India Hair), która prowadziła swoją grupę zatytułowanych i nieprzyjemnych sióstr jak kaczkę za sobą. To piękny film do oglądania, piękno i okazałość jego pałacowego domu i cała estetyka naprawdę dobrze sprawdzają się przy dostarczaniu wielkiego środowiska dla intryganta i lizusia. Depp nie ma tutaj naprawdę wiele do zrobienia, a scenariusz nie jest najlepszy. Czasami sprawia, że jest trochę lepszy niż bardzo dobrze wyprodukowane, drogie pantomimy i mogłem się obejść tylko trochę więcej rozwoju postaci obu głównych postaci. Mówiąc to, to klasyczny i stylowy kawałek kina, który wygląda bardzo imponująco na dużym ekranie.