Bliskie spotkania trzeciego stopnia
Dostępne na
Max

Bliskie spotkania trzeciego stopnia Close Encounters of the Third Kind

7.3 /10
4,345 ocen
1977 137 min Wydany

W grudniu 1945 roku w pobliżu Trójkąta Bermudzkiego kilka amerykańskich bombowców zniknęło bez śladu. Ponad 30 lat później Roy Neary, pracownik elektrowni, ma zbadać przyczyny zakłóceń energetycznych w stanie Indiana, kiedy nagle zauważa kosmiczny pojazd na niebie. Podobnie Jillian Guiler obserwuje to samo zjawisko. Informacja o UFO szybko rozchodzi się w okolicy, w której mieszkają.

Obsada Pełna obsada i ekipa

François Truffaut
François Truffaut

Claude Lacombe

Teri Garr
Teri Garr

Ronnie Neary

Melinda Dillon
Melinda Dillon

Jillian Guiler

Bob Balaban
Bob Balaban

David Laughlin

J. Patrick McNamara
J. Patrick McNamara

Project Leader

Phil Dodds
Phil Dodds

ARP Musician

Cary Guffey
Cary Guffey

Barry Guiler

Shawn Bishop
Shawn Bishop

Brad Neary

Adrienne Campbell
Adrienne Campbell

Sylvia Neary

Justin Dreyfuss
Justin Dreyfuss

Toby Neary

Merrill Connally
Merrill Connally

Team Leader

Amy Douglass
Amy Douglass

Implantee

Carl Weathers
Carl Weathers

Military Policeman

Norman Bartold
Norman Bartold

Norman Bartold

F.J. O'Neil
F.J. O'Neil

ARP Project Member

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Steven Spielberg
Producent Producent Clark L. Paylow , Julia Phillips , Michael Phillips
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej John Williams
Operator zdjęć Operator zdjęć Vilmos Zsigmond
Montażysta Montażysta Michael Kahn
Obsada Obsada Shari Rhodes , Juliet Taylor
Scenografia Scenografia Joe Alves
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Daniel A. Lomino
Dekoracja planu Dekoracja planu Phil Abramson
Scenarzysta Scenarzysta Steven Spielberg
Ilustrator produkcji Ilustrator produkcji George Jenson
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Don MacDougall
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Buddy Joe Hooker
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Kenneth Wannberg
Script Supervisor Script Supervisor Charlsie Bryant
Nadzorujący Montażysta Efektów Dźwiękowych Nadzorujący Montażysta Efektów Dźwiękowych Frank E. Warner
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia Earl Gilbert
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Ian Beale
Ian Beale
16. 02. 2017
80%

Roy Neely to pracownik firmy gazowej, który ma bliskie spotkanie z obcym statkiem i zaczyna mieć dziwne wizje puree ziemniaczanego, pianki do golenia i błotnych gór. Wszystko to prowadzi do rozpadu…

Roy Neely to pracownik firmy gazowej, który ma bliskie spotkanie z obcym statkiem i zaczyna mieć dziwne wizje puree ziemniaczanego, pianki do golenia i błotnych gór. Wszystko to prowadzi do rozpadu małżeństwa Neely'ego i wyrusza on, by odkryć prawdę o swoich wizjach puree ziemniaczanego. Klimaks na górze jest zapierający dech w piersiach, gdy Neely staje twarzą w twarz ze swoim przeznaczeniem.

CinemaSerf
CinemaSerf
04. 06. 2023
70%

Zawsze pamiętam, jak będąc dzieckiem, miałem nadzieję/modliłem się, że jeśli obcy kiedykolwiek nas odwiedzą, to nie przybędą do Ameryki. Pomyśl o filmie "Dzień, w którym Ziemia stanęła" (1951) lub…

Zawsze pamiętam, jak będąc dzieckiem, miałem nadzieję/modliłem się, że jeśli obcy kiedykolwiek nas odwiedzą, to nie przybędą do Ameryki. Pomyśl o filmie "Dzień, w którym Ziemia stanęła" (1951) lub większości innych opowieści sci-fi: pierwsze rzeczy, które zobaczyliby, gdyby otworzyli drzwi, to byłyby broń, czołgi, rakiety, żołnierze... Ten film podejmuje znacznie bardziej wyrafinowane podejście do tego, jak moglibyśmy komunikować się z obcym gatunkiem, i w połączeniu z niektórymi super efektami oraz o wiele bardziej złożoną fabułą pozostawia nas z nadzieją, że nie próbowalibyśmy od razu strzelać i pytania stawiać później - jeśli kiedykolwiek ktoś przybędzie. Spielberg był według mnie wciąż w fazie nauki swojego rzemiosła, gdy pisał/reżyserował ten film, co widać w rzeczywistym braku tempa przez pierwszą godzinę. Richard Dreyfuss jest wystarczający, ale nieustannie zdumione/zdumione spojrzenia na jego twarzy zaczynają być irytujące po pewnym czasie. François Truffaut pojawia się od czasu do czasu - głównie jako część równoległej linii fabularnej - ale naprawdę, to zaczyna angażować dopiero w ostatnich trzydziestu minutach, gdy wszystkie wątki się splatają, dając nam sprytne zakończenie, podczas gdy naukowcy odkrywają innowacyjny, muzyczny sposób komunikacji, który nie obejmuje groźb i strzałów. Zaskakująco, nawet gdy pierwszy raz zobaczyłem to w wieku 9 lat, nigdy nie czułem żadnego zagrożenia od naszych podróżników, a brak jakiejkolwiek istotnej fizycznej formy, z którą moglibyśmy się utożsamić, wydaje się pomagać w utrzymaniu działania magii. Nie jest to najlepsza praca Johna Williamsa, myślałem, że muzyka cierpi z powodu wolnego tempa rozwoju fabuły, ale symbolika i ciekawość ducha, którą ten film wywołuje, sprawia, że nadal, tak, właśnie, warto wytrwać do końca...

7.3

Głosowano 4345×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500