Powrót do Howards End

Powrót do Howards End Howards End

7.0 /10
556 ocen
1992 142 min Wydany

Na początku XX wieku w Anglii losy trzech rodzin, splecionych przez miłość, nienawiść i zazdrość, zmienia tragedia w posiadłości Howardsova Końca.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Emma Thompson
Emma Thompson

Margaret Schlegel

Helena Bonham Carter
Helena Bonham Carter

Helen Schlegel

Anthony Hopkins
Anthony Hopkins

Henry J. Wilcox

Samuel West
Samuel West

Leonard Bast

Vanessa Redgrave
Vanessa Redgrave

Ruth Wilcox

Adrian Ross Magenty
Adrian Ross Magenty

Tibby Schlegel

Prunella Scales
Prunella Scales

Aunt Juley

James Wilby
James Wilby

Charles Wilcox

Joseph Bennett
Joseph Bennett

Paul Wilcox

Jemma Redgrave
Jemma Redgrave

Evie Wilcox

Crispin Bonham-Carter
Crispin Bonham-Carter

Albert Fussell

Ian Latimer
Ian Latimer

Station Master

Siegbert Prawer
Siegbert Prawer

Man Asking a Question

Susie Lindeman
Susie Lindeman

Dolly Wilcox

Mark Tandy
Mark Tandy

Luncheon Guests

Andrew St. Clair
Andrew St. Clair

Luncheon Guests

Anne Lambton
Anne Lambton

Luncheon Guests

Emma Godfrey
Emma Godfrey

Luncheon Guests

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser James Ivory
Powieść Powieść E.M. Forster
Scenariusz Scenariusz Ruth Prawer Jhabvala
Producent Producent Ismail Merchant
Operator zdjęć Operator zdjęć Tony Pierce-Roberts
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Richard Robbins
Montażysta Montażysta Andrew Marcus
Scenografia Scenografia Luciana Arrighi
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Paul Bradley
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Donald Rosenfeld
Koproducent Koproducent Ann Wingate
Obsada Obsada Celestia Fox
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne John Ralph
Dekoracja planu Dekoracja planu Ian Whittaker
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jenny Beavan , John Bright
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Christine Beveridge
Asystent charakteryzatora Asystent charakteryzatora Sian Grigg , Sallie Jaye
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Carol Hemming
Logo Firma
Merchant Ivory Productions US
Japan Satellite Broadcasting JP
Film Four International GB
Sumitomo Corporation JP
IMAGICA JP
Cinema Ten Corporation
Ide Productions
Język
Deutsch
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
badelf
badelf
22. 11. 2023
80%

Sam scenariusz nie dorównuje Pożegnania z dnia, ale E.M.Forster nie jest Ishiguro (Nigdy mnie nie opuszczaj). Niemniej jednak E.M.Forster daje nam ogromną, złożoną historię, która trzyma nasze…

Sam scenariusz nie dorównuje Pożegnania z dnia, ale E.M.Forster nie jest Ishiguro (Nigdy mnie nie opuszczaj). Niemniej jednak E.M.Forster daje nam ogromną, złożoną historię, która trzyma nasze zainteresowanie przez całe 142 minuty.

CinemaSerf
CinemaSerf
23. 05. 2024
70%

Myślę, że to może być szczytem świata opowieści Merchant Ivory (z podziękowaniami dla E.M. Forstera), gdy silna obsada zespołu gromadzi się, aby opowiedzieć historię brytyjskiej epoki Edwardańskiej,…

Myślę, że to może być szczytem świata opowieści Merchant Ivory (z podziękowaniami dla E.M. Forstera), gdy silna obsada zespołu gromadzi się, aby opowiedzieć historię brytyjskiej epoki Edwardańskiej, która wyraźnie skupia się na systemie klas, który dopiero zaczyna pokazywać pewne pęknięcia. „Wilcox” (Anthony Hopkins) jest tym, co można by nazwać nouveau riche. Milioner przemysłowiec, który nabył kilka imponujących posiadłości wiejskich od coraz bardziej zubożałej arystokracji. Kiedy jego pierwsza żona (Vanessa Redgrave) umiera w tym samym wiejskim domu, jak jej przyjaciółka „Margaret” (Emma Thompson), rodzina postanawia zignorować list z zapisem i ona nic o tym nie wie. Tymczasem jej dobroduszna i dość pedantyczna siostra „Helen” (Helena Bonham-Carter) zauważa pracowitego urzędnika „Basta” (Samuel West), który jest żonaty, współczujący, ale raczej niewielekrotnie, z „Jacky” (Nicola Duffett) i nie bez ambicji. „Wilcox” zamierza ponownie się ożenić, a to „Margaret” ma być wybranką. Ale czy w ogóle może istnieć szansa na prawdziwą miłość między nimi, czy też dla jakiegokolwiek z nich, gdy duchy rodzinne - przeszłość i teraźniejszość, powracają, by straszyć ich i biednego „Basta”? To wspaniała saga, która dobrze odzwierciedla politykę tamtego czasu, ponieważ trzy początkowo odmienne warstwy społeczne stopniowo się przenikają, niektóre chętniej niż inne, w trakcie rozwijającej się dramy. Naprawdę myślę, że to zaangażowane wysiłki Duffett ukradły show, ale Redgrave również dobrze przyczynia się, choć krótko, jako chora „Pani Wilcox”, a Samuel West także się wyróżnia, portretując swoją postać jako porządnego człowieka, który jest jak ryba wyrzucona na ląd nawet w najlepszych czasach, ale jeszcze bardziej zagubiona po powierzeniu siebie i swoich spraw „Helen”. To studium ludzkiej natury, które ujawnia hipokryzję i dostarcza życzliwości, pięknie prezentuje całą fałszywość talentu twórczego i zasługuje na obejrzenie.

7

Głosowano 556×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500