Po tragicznej śmierci męża Harper (Jessie Buckley) odjeżdża na samotne wakacje do przepięknej angielskiej posiadłości, gdzie ma nadzieję pozbyć się prześladujących ją wspomnień. Jednak ktoś lub coś z okolicznych lasów nie daje jej spokoju. Narastający niepokój młodej kobiety zaczyna przeradzać się w prawdziwy koszmar, który wypełni jej najbardziej przerażające wspomnienia i lęki.
Ludzie będą nienawidzić filmu _Men_, jeśli podejdą do niego z oczekiwaniem prostej historii lub filmu, który ma jedno, jasne znaczenie, gdy napisy końcowe przetną ekran. _Men_ nie oferuje żadnej z…
Ludzie będą nienawidzić filmu _Men_, jeśli podejdą do niego z oczekiwaniem prostej historii lub filmu, który ma jedno, jasne znaczenie, gdy napisy końcowe przetną ekran. _Men_ nie oferuje żadnej z tych rzeczy. Film cechuje oszałamiająca kinematografia, hipnotyzująca sekwencja w lesie i ekscytująca ścieżka dźwiękowa, która jest równie niepokojąca, co operowa. Rory Kinnear jest wykwintnie mrożący. To jest rodzaj filmu grozy, który jest czysto, odrażająco i chwalebnie nieprzyjemny i dwuznaczny. _Men_ jest jednocześnie filmem, o którym nie powinieneś za dużo myśleć, a jednak absolutnie musisz myśleć o nim przez cały czas, gdy się skończy.
CinemaSerf
04. 06. 2022
60%
Harper (Jessie Buckley) wybiera się na wieś w Gloucestershire w Anglii, by odpocząć po rzekomym samobójstwie swojego męża Jamesa (Paapa Essiedu). Po przyjeździe do wynajętego dworu na dwa tygodnie…
Harper (Jessie Buckley) wybiera się na wieś w Gloucestershire w Anglii, by odpocząć po rzekomym samobójstwie swojego męża Jamesa (Paapa Essiedu). Po przyjeździe do wynajętego dworu na dwa tygodnie witana jest przez typowego angielskiego szlachcica Geoffreya (Rory Kinnear). Podczas spaceru zauważa, że ktoś ją śledzi - a mężczyzna, który ją śledzi, jest nagi. Przestraszona wraca do domu, aby odkryć, że to dopiero początek dziwnych wydarzeń w tej małej wiosce. To, co mnie od samego początku przeszkadza, to fakt, że widzimy każdego w tej społeczności - policjanta, proboszcza, ucznia, właściciela pubu jako wariacje tego samego mężczyzny - Kinneara, a jednak postać Harper wydaje się tego nie zauważać; na pewno tego nie akceptuje, i to po prostu dla mnie nie działa. Gdybym był w miejscowości, gdzie wszyscy wyglądają tak samo, dawno bym stamtąd uciekł. W każdym razie zostaje tam na chwilę, gdy sytuacja staje się bardziej niebezpieczna i jest jasne, że jest obiektem złych zamiarów tego stworzenia - i wszystko to prowadzi do dość sprytnego efektu specjalnych efektów i niewiele więcej. Istnieje głównie nie rozwinięta linia fabularna dotycząca jej kryzysowego małżeństwa, która mogła mieć pewne znaczenie dla zakończenia, ale szczerze mówiąc, byłem już znudzony powtarzaniem się tego wszystkiego wtedy. Zewnętrzna fotografia jest wystarczająco ładna, a Buckley jest kompetentna, ale role Kinneara to tylko zasługa umiejętności charakteryzatorów. Dialog nie jest niczym specjalnym, więc punktacja musi ciężko pracować, aby stworzyć poczucie zagrożenia, które ostatecznie uważałem za brakujące. Nie jest to gorsze od wielu ostatnich produkcji Blumhouse, ale to nie czyni go bardzo dobrym.
Manuel São Bento
12. 08. 2022
50%
Mężczyzna jest niewątpliwie jednym z najbardziej unikalnych, makabrycznych, dziwnych i spodziewanie kontrowersyjnych filmów roku. Operator Rob Hardy jest naprawdę imponujący, prowadzi widzów przez…
Mężczyzna jest niewątpliwie jednym z najbardziej unikalnych, makabrycznych, dziwnych i spodziewanie kontrowersyjnych filmów roku. Operator Rob Hardy jest naprawdę imponujący, prowadzi widzów przez oszałamiające szczegóły wizualne przy pomocy fascynującego makijażu i efektów specjalnych. Muzyka autorstwa Bena Salisbury'ego i Geoffa Barrowa jest również bardzo nastrojowa i przerażająca. Niemniej jednak Alex Garland wyczerpująco powtarza swoją oczywistą, przesadną wiadomość aż do momentu utraty wszelkiego emocjonalnego połączenia z nierozwiniętym protagonistą. Ostatni akt skupia się zbyt wiele na nadmiernym, nieprzyjemnym rozlewie krwi, aby udowodnić punkt raz za razem niepotrzebnie, funkcjonując jako rozpraszające, rozczarowujące zakończenie. Jessie Buckley - nadzwyczajna - zasługuje na dużo więcej, podobnie jak wszechstronny Rory Kinnear, który gra wiele ról.
Nathan
15. 05. 2023
40%
Mężczyźni, reżyseria Alexa Garlanda, to film, który nie spełnia swojego potencjału pomimo pewnych zalet. Kinematografia jest fantastyczna i przerażająca, z kreatywnymi ujęciami, które dodają do…
Mężczyźni, reżyseria Alexa Garlanda, to film, który nie spełnia swojego potencjału pomimo pewnych zalet. Kinematografia jest fantastyczna i przerażająca, z kreatywnymi ujęciami, które dodają do ogólnego doświadczenia. Jednak jakość ta spada ku końcowi, gdy reżyser skupia się bardziej na elementach horroru w duchu slasher/home invasion niż psychologicznych. Projekt dźwiękowy jest doskonały, a złowieszczy nastrój naprawdę dodaje do ogólnej atmosfery filmu. Aktorstwo jest dobre, ale niczego specjalnego. Żadne występy nie porwały mnie. Jednakże, body horror w filmie jest fantastyczny, a włosy na mojej szyi stanęły dęba. Mimo że uważam, że nie jest to całkowicie potrzebne, muszę przyznać uznanie w tej dziedzinie. Niestety, scenariusz jest dość okropny. Wiadomość jest bardzo dosłowna, zbyt skomplikowana i dla mnie nie zadziałała. Było to dość odpychające, ponieważ wydawało się, że reżyser próbował powiedzieć, że wszyscy mężczyźni są tacy sami i byli okropnymi ludźmi. Wiem, że miało to głębsze znaczenie, ale ta powierzchowna wiadomość jest niezaprzeczalna. Serio, każda osoba, z którą się spotyka, jest takim olbrzymim gównem, że nikt nie podałby pomocnej dłoni? Coś, co naprawdę mnie zmartwiło, to fakt, że film zaczyna się jako kreatywny horror psychologiczny, ale w trzecim akcie zmienia się w body horror zmieszany z elementami slasher, co naprawdę odbiera zaintrygowujące pierwsze 45 minut filmu. Połącz to z okropnym tempem, co spowoduje, że widzowie poczują, że czekają, aż film się skończy. Ogólnie rzecz biorąc, Mężczyźni to film nietrwały, który miał potencjał, ale niestety nie spełnił go pod wieloma względami.