Chłopcy z ferajny

Chłopcy z ferajny GoodFellas

8.5 /10
13,424 ocen
1990 145 min Wydany

W filmie 'Chłopcy z ferajny' w formie epizodów opowiedziana zostaje autentyczna historia kariery nowojorskiego mafiozo, Henry'ego Hilla (Ray Liotta), który w ciągu 30 lat, od popełniającego małe przestępstwa gangstera, dochodzi do kierowniczego stanowiska w mafijnej hierarchii. Na podstawie relacji jednego z wtajemniczonych w sprawy mafii, film pokazuje kompleksowy obraz życia pojedynczego mafiozo, które nacechowane jest dążeniem do władzy, śmiertelnym strachem i męskimi rytuałami.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Robert De Niro
Robert De Niro

James Conway

Ray Liotta
Ray Liotta

Henry Hill

Joe Pesci
Joe Pesci

Tommy DeVito

Lorraine Bracco
Lorraine Bracco

Karen Hill

Paul Sorvino
Paul Sorvino

Paul Cicero

Frank Sivero
Frank Sivero

Frankie Carbone

Tony Darrow
Tony Darrow

Sonny Bunz

Mike Starr
Mike Starr

Frenchy

Frank Vincent
Frank Vincent

Billy Batts

Chuck Low
Chuck Low

Morris Kessler

Frank DiLeo
Frank DiLeo

Tuddy Cicero

Henny Youngman
Henny Youngman

Henny Youngman

Gina Mastrogiacomo
Gina Mastrogiacomo

Janice Rossi

Catherine Scorsese
Catherine Scorsese

Tommy's Mother

Suzanne Shepherd
Suzanne Shepherd

Karen's Mother

Margo Winkler
Margo Winkler

Belle Kessler

Welker White
Welker White

Lois Byrd

Jerry Vale
Jerry Vale

Jerry Vale

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Martin Scorsese
Scenariusz Scenariusz Nicholas Pileggi , Martin Scorsese
Producent Producent Irwin Winkler
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Barbara De Fina
Operator zdjęć Operator zdjęć Michael Ballhaus
Montażysta Montażysta Thelma Schoonmaker
Obsada Obsada Ellen Lewis
Scenografia Scenografia Kristi Zea
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Maher Ahmad
Dekoracja planu Dekoracja planu Leslie Bloom
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Richard Bruno
Fryzjer Fryzjer Ilona Herman , Alan D'Angerio , William A. Farley
Charakteryzator Charakteryzator Carl Fullerton , Allen Weisinger
Koordynator budowy Koordynator budowy Louis Sanchez
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Skip Lievsay
Efekty specjalne Efekty specjalne Conrad 'Connie' F. Brink

Podobne filmy

Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

85 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
16. 11. 2014
90%

W świecie napędzanym przemocą, na ulicach, gdzie przemocni mają władzę, nowe pokolenie kontynuuje starą tradycję. Goodfellas Martina Scorsese to bez wątpienia jeden z najlepszych filmów gangsterskich…

W świecie napędzanym przemocą, na ulicach, gdzie przemocni mają władzę, nowe pokolenie kontynuuje starą tradycję. Goodfellas Martina Scorsese to bez wątpienia jeden z najlepszych filmów gangsterskich wszechczasów, wręcz wzorcowy. To rzadki przypadek filmu tego gatunku, gdzie wszystko artystycznie łączy się w jedno. Reżyseria, scenariusz, montaż, fotografia, świetna ścieżka dźwiękowa i przede wszystkim zespół aktorski pracujący na najwyższych obrotach. To film klasy "A", który oznaczał powrót do formy dla Scorsese, jednocześnie pokazując reżysera na szczycie swoich umiejętności reżyserskich. Samo opowieść, oparta na książce Nicholasa Pileggi Wiseguy, nie oszczędza w opisie mafijnego stylu życia. Często brutalna, ale jednocześnie zabawna, bezkompromisowa i stylowa, ale przede wszystkim od pierwszej klatki do ostatniej przyciąga uwagę, bawiąc się wszystkimi ludzkimi emocjami podczas podróży, drażniąc zmysły tych, którzy do roku 1990 mieli dość zwykłego popcornu filmowego. Nie ma tu romantyzmu, jeśli cokolwiek, to obalenie mafijnego mitu, ale nawet gdy krew płynie, a dialog trzeszczy elektrycznością, zawsze pozostaje chłodny, przyniesiony nam przez człowieka, który miał otwarte oczy i uszy, dorastając w Queens, Nowy Jork w latach 40. i 50. Eccellente! 9/10

Ahmetaslan27
Ahmetaslan27
15. 03. 2023
70%

Martin Scorsese (reżyser) zawsze kocha detale w filmach kryminalnych, ale przede wszystkim nie interesuje go sam zbrodnia. Dlatego jego filmy zawsze są produkowane z detalami, które możesz uznać za…

Martin Scorsese (reżyser) zawsze kocha detale w filmach kryminalnych, ale przede wszystkim nie interesuje go sam zbrodnia. Dlatego jego filmy zawsze są produkowane z detalami, które możesz uznać za nieistotne dla Ciebie, zwłaszcza jeśli chcesz zobaczyć film w celu obejrzenia scen kradzieży, morderstwa, i tym podobne, ale widzisz przeciwnie. Na scenie widoczne są inne detale. Film mówi o wyzwoleniu, stereotypach i wejściu w nowy świat dla ludzkości. Ray Liotta (Henry) chciał, jak już wspomniałem, uwolnić się od stereotypów i wkroczyć do świata gangów. Martin Scorsese (reżyser) nagrał to nieznane życie i zreżyserował je w formie filmu podobnego do dokumentów, ponieważ nagrał to tak, jakby to była prawdziwa, realistyczna rzeczywistość. Dlatego obecność Voice Over była ważna, aby dać Ci poczucie, że obok Ciebie siedzi osoba, która opowiada Ci historię, szeptając Ci do ucha, jak to ma miejsce w filmach dokumentalnych.

CinemaSerf
CinemaSerf
26. 08. 2023
70%

Ray Liotta jest tu znakomity jako „Henry Hill”, człowiek, który od młodości fascynował się mafią. Zaczyna jako goniec i wkrótce zaprzyjaźnia się z lokalnym bractwem prowadzonym przez „Pauliego” (Paul…

Ray Liotta jest tu znakomity jako „Henry Hill”, człowiek, który od młodości fascynował się mafią. Zaczyna jako goniec i wkrótce zaprzyjaźnia się z lokalnym bractwem prowadzonym przez „Pauliego” (Paul Sorvino) i jest najlepszymi kolegami z innymi zbirami, tajemniczym i podstępnym „Jimmy” (Robert De Niro) oraz doskonale nikczemnym „Tommy” (Joe Pesci). Razem dokonują zuchwałego napadu na JFK i wkrótce stają się rozmową miasta, ale ostatni z trójki jest trochę nieobliczalny i gdy pewnej nocy przekroczy granice, odkrywają, że ich całkiem idylliczne życie szantażu i kradzieży zaczyna szwankować - a na ich tropie są ich własni. Scorsese poświęca temu opowieści czas: rozwój postaci - ich osobowości, zaufanie, wzajemna zależność, czasem podzielone, pęknięte, lojalności i bezwzględność są budowane w naprawdę przekonujący sposób. Sami możemy zobaczyć oczywiste atrakcje dla młodego „Henry’ego” życia tak bardzo odmiennego od jego robotniczego irlandzko-włoskiego pochodzenia - wino, kobiety, emocje; to kuszące! Jeśli coś go obniża, to ostatnia półgodzina; jest trochę za przewidywalna i poświęcając tyle czasu na budowanie postaci, wydaje się, że jesteśmy trochę za bardzo w pośpiechu; ale to drobiazg. To nie jest „Ojciec chrzestny”, ale nie odbiega daleko.

Bilal Ahmed Mirza
Bilal Ahmed Mirza
13. 09. 2024

Naprawdę dobry film. Bardzo mi się podobał!

Naprawdę dobry film. Bardzo mi się podobał!

8.5

Głosowano 13424×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500