Życie

Życie Living

7.0 /10
440 ocen
2022 102 min Wydany

W Londynie 1953 roku pan Williams, weteran urzędnik, staje się ważnym trybem w miejskiej biurokracji, gdy miasto stara się odbudować po II wojnie światowej. Zakopany pod papierami w biurze i samotny w domu, jego życie od dawna wydaje się puste i pozbawione sensu. Potem druzgocąca diagnoza lekarska zmusza go do zatrzymania się i próby uchwycenia czegoś, co przyniesie mu spełnienie, zanim to na zawsze przeminie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bill Nighy
Bill Nighy

Williams

Aimee Lou Wood
Aimee Lou Wood

Margaret Harris

Alex Sharp
Alex Sharp

Peter Wakeling

Tom Burke
Tom Burke

Sutherland

Adrian Rawlins
Adrian Rawlins

Middleton

Hubert Burton
Hubert Burton

Rusbridger

Zoe Boyle
Zoe Boyle

Mrs. McMasters

Lia Williams
Lia Williams

Mrs. Smith

Jessica Flood
Jessica Flood

Mrs. Porter

Ffion Jolly
Ffion Jolly

Mrs. Button

Celeste Dodwell
Celeste Dodwell

Mrs. Matthews

Jonathan Keeble
Jonathan Keeble

Doctor Matthews

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Oliver Hermanus
Scenarzysta Scenarzysta Kazuo Ishiguro
Producent Producent Stephen Woolley , Elizabeth Karlsen
Montażysta Montażysta Chris Wyatt
Operator zdjęć Operator zdjęć Jamie D. Ramsay
Projektant fryzur Projektant fryzur Nadia Stacey
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji Nadia Stacey
Obsada Obsada Kahleen Crawford
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Polly Duval
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Sandy Powell
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Emilie Levienaise-Farrouch
Scenografia Scenografia Helen Scott
Koproducent Koproducent Jane Hooks
Autor oryginalnego filmu Autor oryginalnego filmu Akira Kurosawa
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Ko Kurosawa , Norman Merry , Peter Hampden , Sean Wheelan , Thorsten Schumacher
Logo Firma
Kurosawa Production JP
Film i Väst SE
Film4 Productions GB
Lipsync Productions GB
Number 9 Films GB
Filmgate Films SE
RocketScience GB
County Hall Arts GB
Woolley/Karlsen Productions GB
Język
English
Español
Português
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
05. 11. 2022
70%

Zazwyczaj nie jestem wielkim fanem Billa Nighy'ego, ale tutaj naprawdę jest na szczycie swojej gry. Adaptacja "Ikuru" Kurosawy (1952), gdzie akcja przeniesiona jest do Londynu, gdzie Nighy gra…

Zazwyczaj nie jestem wielkim fanem Billa Nighy'ego, ale tutaj naprawdę jest na szczycie swojej gry. Adaptacja "Ikuru" Kurosawy (1952), gdzie akcja przeniesiona jest do Londynu, gdzie Nighy gra pedantycznego "Pana Williamsa". Lokalny urzędnik kierujący działem robót publicznych London County Council. Jego mały zespół ma nową krew w postaci "Pana Wakelinga" (Alex Sharp), którego chrztem w dziale jest towarzyszenie trzem paniom (i publiczności) w odkrywczą podróż przez biurokratyczne przeszkody, które sam "Williams" umożliwia - wszystko po to, by właściwie nic nigdy nie zostało wykonane! Wychodząc wcześnie pewnego dnia, odkrywamy, że ten dotychczas precyzyjny i przewidywalny jednostka jest poważnie chory. Niezdolny i/lub niechętny ujawnić tę informację swojemu synowi, ucieka nad morze, gdzie spotyka "Sutherlanda" (Tom Burke), który zabiera go na relaksującą wycieczkę po lokalnych atrakcjach, zanim wróci do Londynu i spotka jedną ze swoich koleżanek "Miss Harris" (Aimee Lou Wood). Następuje ekskluzywny obiad i starszy pan oraz jego młoda koleżanka zaczynają się zbliżać. To zbliżenie sprawia, że - nie wiedząc nic o sobie nawzajem - języki zaczynają się snuć, ale gdy ona dostaje nową pracę, czuje się do niej pociągnięty. Pociągnięty jej radością z życia i entuzjazmem, który on sam wkrótce straci. Ta nakażona postawa sprawia, że postanawia zaangażować się, oraz swój zespół, w osiągnięcie przynajmniej jeszcze jednej rzeczy w profesjonalnym zakresie! To łagodnie tempowany i sugestywny opowieść, która radzi sobie z poczuciem re-prioritizacji, z jaką każdy musi zmierzyć się w obliczu głębokiej zmiany okoliczności. Nighy ma tu zachwycająco subtelny sposób wykonywania roli, Wood również jest skuteczna jako jego coraz cenniejsza powiernica, a Oliver Hermanus udaje się zachować wiele uroku i subtelnie potężnego impulsu oryginalnej opowieści Ishiguro. Jest pięknie zrealizowana przez Emilię Levienaise-Farrouch, która łączy oryginalne i potężne motywy z uznawanymi klasycznymi. Kostiumy i ogólna estetyka filmu dobrze komponują się ze stylowymi i imponującymi występami, które rezonowały w dość myślący sposób, ażeby przyciągać moją uwagę od początku do końca, i naprawdę bardzo mi się to podobało.

Peter McGinn
Peter McGinn
20. 04. 2023
90%

To jedno z lepszych „cichych” filmów, jak je nazywam, które oglądałem od dłuższego czasu. Bill Nighy wydaje się doskonale radzić sobie w powściągliwych rolach, gdzie mówi cicho i wyraża emocje…

To jedno z lepszych „cichych” filmów, jak je nazywam, które oglądałem od dłuższego czasu. Bill Nighy wydaje się doskonale radzić sobie w powściągliwych rolach, gdzie mówi cicho i wyraża emocje subtelnie. Myślę zwłaszcza o Dziewczynie w kawiarni, gdzie dziwnie gra również urzędnika.

7

Głosowano 440×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500