Gentlemen Prefer Blondes z 1953 roku, ostry i bardzo zorientowany na swoje czasy. Poza genialnym filmem Ridleya Scotta Thelma And Louise z 1991 roku, Gentlemen Prefer Blondes musi być uznany za jedno…
Gentlemen Prefer Blondes z 1953 roku, ostry i bardzo zorientowany na swoje czasy. Poza genialnym filmem Ridleya Scotta Thelma And Louise z 1991 roku, Gentlemen Prefer Blondes musi być uznany za jedno z najlepszych filmów, w których dziewczyny faktycznie prześcigają chłopców!! Wydaje się, że głównym zarzutem pod adresem filmu jest to, że nie ma on nic wspólnego z broadwayowskim musicalem Anity Loo? I chociaż zazwyczaj krytykuję filmy za pominięcie istotnych części oryginalnych powieści, nie mam punktu odniesienia do pierwotnego źródła tego filmu, dlatego patrzę na niego z niezakłóconymi oczami. Oglądając go dzisiaj, musisz podziwiać całą bezczelność. Mówię, naprawdę nie powinno działać, ponieważ na pierwszy rzut oka to po prostu kilka showgirls w podróży, ale otwarte wykorzystanie stereotypów dla tych dwóch pań jest błyskotliwie zabawne. Monroe jest absolutnie idealna do roli Lorelei, kobieta całkowicie skoncentrowana na błysku diamentów i stanu konta mężczyzny, jest zarówno płytką, jak i zjawiskowo piękną. Jane Russell jest również tu wspaniała, jej Dorothy Shaw jest dowcipna i wyrafinowana, bardzo opiekuńcza wobec swojej przyjaciółki, ale również potrzebuje miłości, co przebija się między sarkazmem i ostrością jej języka. Film działa na wielu poziomach, jest to muzyczna słodycz z dziewczynami do podziwiania, ale również jest to ostry kawałek pracy, biorąc pod uwagę epokę, w której powstał. Lata 50. (moje badania i moi rodzice mnie przekonują) były czasem, w którym wartości rodzinne były najważniejsze, ale w okolicach premiery tego filmu, seks stawał się coraz bardziej tematem dla ludzi na ulicy. Playboy z Marilyn na okładce miał przyciągać wzrok, a oczywiście Kinsey i jego raport były tuż za rogiem. Dlatego oglądając dzisiaj Gentlemen Prefer Blondes nie mogę nie pomyśleć, że Howard Hawks trzymał rękę na pulsie, odrzucając wielką scenę źródła, a następnie tworząc film, który dostrzegał zmiany w postawach ludzi. Nie jest to arcydzieło w żadnym sensie, ale dostajemy kilka porządnych numerów od dziewcząt i ostry dialog, który idzie w parze z zabawną komedią wizualną. Bardzo inteligentny i wnikliwy film, który znał czasy, które się zmieniały, i prezentował dynamiczny duet kobiet na równi z najlepszym, co kino ma do zaoferowania. 7/10