Asteroid City
Dostępne na
Netflix

Asteroid City Asteroid City

6.5 /10
2,126 ocen
2023 105 min Wydany

Asteroid City to pustynne miasteczko na południowo-zachodzie USA. Rok 1955. Jego najbardziej znaną atrakcją jest olbrzymi krater po meteorycie i pobliskie obserwatorium astronomiczne. Wojsko i astronomowie zapraszają w ten weekend pięcioro dzieci z nagrodami naukowymi, aby zaprezentowały swoje wynalazki. Na wzgórzach w pobliżu widać chmury grzybów po testach atomowych. To, co zaczyna się jako uroczystość z okazji osiągnięć uczniów, otrzymuje nieoczekiwanego gościa: kosmitę. Asteroid City jest zamykane, wojsko wymyśla fałszywą operację maskującą, ale przedwcześnie dojrzali geniusze mają plan, który przypomina młodzież z klasyków Spielberga, jak przekazać światu wiadomość z zewnątrz.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jason Schwartzman
Jason Schwartzman

Augie Steenbeck

Scarlett Johansson
Scarlett Johansson

Midge Campbell

Tom Hanks
Tom Hanks

Stanley Zak

Jeffrey Wright
Jeffrey Wright

General Gibson

Tilda Swinton
Tilda Swinton

Dr. Hickenlooper

Bryan Cranston
Bryan Cranston

The Host

Edward Norton
Edward Norton

Conrad Earp

Adrien Brody
Adrien Brody

Schubert Green

Liev Schreiber
Liev Schreiber

J.J. Kellogg

Hope Davis
Hope Davis

Sandy Borden

Steve Park
Steve Park

Roger Cho

Maya Hawke
Maya Hawke

June Douglas

Steve Carell
Steve Carell

The Motel Manager

Matt Dillon
Matt Dillon

The Mechanic

Willem Dafoe
Willem Dafoe

Saltzburg Keitel

Tony Revolori
Tony Revolori

The Aide-de-Camp

Jake Ryan
Jake Ryan

Woodrow

Aristou Meehan
Aristou Meehan

Clifford

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Wes Anderson
Producent Producent Jeremy Dawson , Steven M. Rales , Wes Anderson
Scenariusz Scenariusz Wes Anderson
Operator zdjęć Operator zdjęć Robert D. Yeoman
Scenografia Scenografia Adam Stockhausen
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Alexandre Desplat
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Fernando Contreras Díaz , Alejandro Cymerman
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Stéphane Cressend
Montażysta Montażysta Barney Pilling
Dekorator planu Dekorator planu Tanis Villar
Fotograf planu Fotograf planu Roger Do Minh
Charakteryzator Charakteryzator Pilar Camacho Paulino
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Christoph Fisser , Henning Molfenter
Koproducent Koproducent John Peet , Octavia Peissel
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Molly Rosenblatt
Recenzje (7)

Co sądzą inni widzowie

65 %
Średnia ocena
7
Łącznie recenzji
Manuel São Bento
Manuel São Bento
14. 06. 2023
60%

Dla fanów Wesa Andersona Asteroid City nie zawodzi, oferuje dokładnie to, czego się po nim oczekiwało. Dla widzów, którzy nie doceniają stylu tego reżysera, nie sądzę, że ten film was przekona.…

Dla fanów Wesa Andersona Asteroid City nie zawodzi, oferuje dokładnie to, czego się po nim oczekiwało. Dla widzów, którzy nie doceniają stylu tego reżysera, nie sądzę, że ten film was przekona. Osobiście uważam, że nie jest nawet blisko poziomu Grandhotelu Budapest, ale jest znaczną poprawą w porównaniu z The French Dispatch.

Brent Marchant
Brent Marchant
24. 06. 2023
20%

Scenarzysta i reżyser Wes Anderson zgubił się, a ten film to udowadnia. Rozumiem, że osobisty styl filmowania autora jest nabywczym smakiem i, na jego cześć, na przestrzeni lat stworzył kilka…

Scenarzysta i reżyser Wes Anderson zgubił się, a ten film to udowadnia. Rozumiem, że osobisty styl filmowania autora jest nabywczym smakiem i, na jego cześć, na przestrzeni lat stworzył kilka świetnych obrazów. Ale ten do nich nie należy. Raczej przeciwnie. Jest to prawdopodobnie jego najgorszy, błądzący, zagadkowy, niezorientowany kawałek, który jest tak poplątany, że będziesz potrzebować pomocy ekipy poszukiwawczej, aby się z niego wydostać (jeśli w ogóle ci na końcu tego zbyt długiego bałaganu zależy). Reżyser wydaje się być tak zafascynowany własną ekscentrycznością, że wydaje się, że nie ma to znaczenia, czy widzowie są na tej samej stronie, co on. Należy przyznać, że ta propozycja ponownie uchwyciła wyjątkowy styl Andersona z oszałamiającym designem produkcji i piękną kinematografią. Ale to wszystko, co ma na swoje korzyści, i to jest niefortunne, biorąc pod uwagę fenomenalną obsadę, którą ma do dyspozycji. Co więcej, pomimo jego biegłości w tworzeniu doskonałego stylu wizualnego, zapomniał o połączeniu go z istotnym (albo nawet interesującym) treścią. Jego niezrozumiałość i włączenie elementów, które są tam tylko dla własnej kapryśności, poważnie podkopują jakąkolwiek próbę uczynienia z tego zrozumiałej pracy. W skrócie, „Miasto asteroidów” to kolejne duże rozczarowanie w tym, co okazuje się być okropnie ponurym letnim sezonem filmowym. Prawdopodobnie spodoba się tylko zagorzałym fanom reżysera (i być może nawet nie wielu z nich tym razem). Jeśli wahasz się nad tym, rozważ następujące dwa istotne sygnały ostrzegawcze: (1) kiedy nikt w kinie nie śmieje się z tego, co zostało określone jako komedia, to mówi wiele o nim (jak się stało podczas seansu, na którym byłem); oraz (2) gdy zastanawiasz się, jak agresywnie i wszechobecnie dystrybutorzy promują ten film w reklamach w telewizji i internecie, jest oczywiste, że bardzo się starają sprzedać tandetny, poniżający towar. To ogromne marnotrawstwo czasu i pieniędzy; nie marnuj swoich.

Chris Sawin
Chris Sawin
26. 06. 2023
50%

Mimo że film ma swoją sprawiedliwą dawkę momentów, które zdecydowanie rozśmieszą, _Miasto Asteroidów_ bezczelnie kręci się wokół swoich ekscentryczności i nieprzepraszającego zachowania bez…

Mimo że film ma swoją sprawiedliwą dawkę momentów, które zdecydowanie rozśmieszą, _Miasto Asteroidów_ bezczelnie kręci się wokół swoich ekscentryczności i nieprzepraszającego zachowania bez prawdziwej głębi czy rozwoju postaci. Zbieranie wyjątkowego talentu przyciąga, ale _Miasto Asteroidów_ nie dostarcza historii, która byłaby naprawdę warta opowiedzenia.

CinemaSerf
CinemaSerf
21. 07. 2023
60%

Wes Anderson zdecydowanie zebrał tu potężną obsadę, ale obawiam się, że cała sprawa bardziej polegała na stylu niż na treści. Wszystko dzieje się w małym miasteczku w Nevadzie, gdzie eony temu spadł…

Wes Anderson zdecydowanie zebrał tu potężną obsadę, ale obawiam się, że cała sprawa bardziej polegała na stylu niż na treści. Wszystko dzieje się w małym miasteczku w Nevadzie, gdzie eony temu spadł meteoryt. Co roku miasto nagradza młodych, którzy osiągnęli coś wyjątkowego w dziedzinie nauki, więc oni - i ich rodziny - zbierają się na uroczystości wręczenia nagród pod przewodnictwem „Gen. Gibsona” (Jeffrey Wright). Rodzina „Steenbeck” jest znacząca, z ojcem i uznawanym fotografem „Augie” (Jason Schwartzman) oraz jego niezgrabnym synem „Woodrowem” (Jake Ryan), którzy cierpią na awarię swojego samochodu, co wymaga przyjazdu dziadka chłopca „Stanleya” (Tom Hanks), który przyjeżdża swoim Cadillakiem, by śledzić to spotkanie tajemniczych postaci, które mieszkają w małych chatkach w miejscu, które bardzo przypominało jedną z wsi demonstracyjnych zbudowanych w pobliżu miejsc testów nuklearnych. „Augie” zwraca uwagę na glamurową aktorkę sąsiadki „Midge” (Scarlett Johansson), a jego syn na jej córkę „Dinah” (Grace Edwards) i podczas gdy te romanse rozwijają się w najdziwaczniejszy sposób, poznajemy inne osobliwe postacie, które zamieszkują to miejsce - pozostawiając mnie, niestety, z obojętnym uczuciem kogo to obchodzi. Fotografia jest intensywna, intymna, wręcz inwazyjna i zawiera więcej niż swoją część szybkich przeskoków i kadrów panoramicznych, a dialog nie jest bez pewnego pikanterii - ale nie mogłem oprzeć się opuszczeniu kina po drugim seansie tego nie takiego arcydzieła kina zastanawiając się, czy to wszystko nie było po prostu przypadkiem nowego stroju cesarza. Nie chodziło o to, że czułem, że coś przegapiłem, ale czułem, że nie było nic do przegapienia. Historia - o ile w ogóle istniała - mogła być ledwie incydentalna wobec tej kapryśnej produkcji filmowej, która z pewnością wygląda świetnie, ale których suma części nie dodała się do zbyt wiele całości. Z przyjemnością przyznaję, że surrealistyczne filmy nie są moją mocną stroną, ale dla mnie to nie miało znaczenia warte wspomnienia, a tym bardziej chwalenia. Przepraszam - niegodne uwagi.

Louisa Moore - Screen Zealots
Louisa Moore - Screen Zealots
04. 08. 2023
40%

Większość krytyków ma swoich ulubionych reżyserów, a czasami jest wyzwaniem zachować ścisłą obiektywność podczas recenzowania jednego z ich projektów. Dlatego bardzo boli mnie pisanie o „Mieście…

Większość krytyków ma swoich ulubionych reżyserów, a czasami jest wyzwaniem zachować ścisłą obiektywność podczas recenzowania jednego z ich projektów. Dlatego bardzo boli mnie pisanie o „Mieście asteroidów”, ospałym, zarozumiałym i irytującym nowym filmie od współautora i reżysera Wesa Andersona. To niewątpliwie jego najgorszy film zdecydowanie, Anderson zbyt mocno polega na swoim uporządkowanym, charakterystycznym symetrii wizualnej, nasyconej palecie kolorów i obsadzie A-listy, całkowicie zapominając, jak zrobić rozrywkowy film.

badelf
badelf
15. 08. 2023
80%

Top reżyserzy z przymrużeniem oka: Wes Anderson i Wen Jiang. Miasto Asteroid nie jest moim ulubionym filmem Andersona, ale z pewnością jest przepełnione humorem i dość zabawne.

Top reżyserzy z przymrużeniem oka: Wes Anderson i Wen Jiang. Miasto Asteroid nie jest moim ulubionym filmem Andersona, ale z pewnością jest przepełnione humorem i dość zabawne.

r96sk
r96sk
02. 01. 2024
70%

Nie wiedziałem, czego się spodziewać po 'Asteroid City', ale dokładnie dostałem to, czego się spodziewałem po tym reżyserze... od Wesa Andersona! Jak zwykle, uwielbiam estetykę, wykwintną paletę…

Nie wiedziałem, czego się spodziewać po 'Asteroid City', ale dokładnie dostałem to, czego się spodziewałem po tym reżyserze... od Wesa Andersona! Jak zwykle, uwielbiam estetykę, wykwintną paletę kolorów i zwykłe wibry Wesowe. Zawsze fajnie jest zobaczyć wiele znanych twarzy pojawiających się w filmie. Jason Schwartzman i Scarlett Johansson wyróżniają się. Kilku innym również idzie dobrze, zwłaszcza Bryan Cranston i Jeffrey Wright. Steve Carell jest zabawny w małej roli także. Cieszyłem się bardziej z niektórych innych dzieł Andersona ('Fantastyczny Pan Lis', 'Francuska Dyspozycja'), historia mnie tutaj nie wciągnęła całkowicie, jeśli mam być szczery, ale według mnie to nadal bardzo dobry film.

6.5

Głosowano 2126×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500