Bar dobrych ludzi
Dostępne na
Amazon Prime Video

Bar dobrych ludzi The Tender Bar

6.6 /10
565 ocen
2021 104 min Wydany

Lata 70. XX wieku. Młody J.R. jeszcze nie wie, kim chce być, ale wie, że przeprowadzka z samotną mamą do jej rodzinnej posiadłości, gdzie zawsze pojawia się jakieś kuzynostwo, dobrze im zrobi. Brakuje mu ojca, kogoś, kto chciałby dzielić się z nim swoją dorosłą mądrością i pomagać mu wyznaczać własne ścieżki w dorosłym życiu. Taką osobę znajduje w swoim wuju, Charlie. Charlie prowadzi lokalny bar, wypełniony książkami i pozytywną atmosferą ciepła małego miasteczka. Nawet jeśli nie zastąpi J.R. ojca, napełni go miłością do literatury, która sprawi, że chłopak zechce zostać pisarzem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Ben Affleck
Ben Affleck

Charlie Maguire

Tye Sheridan
Tye Sheridan

JR Maguire

Daniel Ranieri
Daniel Ranieri

Young JR Maguire

Lily Rabe
Lily Rabe

Dorothy Maguire

Christopher Lloyd
Christopher Lloyd

Grandpa Maguire

Max Martini
Max Martini

The Voice, JR's father

Sondra James
Sondra James

Grandma Maguire

Mark Boyett
Mark Boyett

Sidney's Dad

Ezra Knight
Ezra Knight

Professor Van Dyke

David Carl
David Carl

School Psychologist

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser George Clooney
Producent Producent George Clooney , Grant Heslov , Ted Hope
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Dara Taylor
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Linda Cohen
Scenariusz Scenariusz William Monahan
Producent wykonawczy Producent wykonawczy J.R. Moehringer
Montażysta Montażysta Tanya Swerling
Operator zdjęć Operator zdjęć Martin Ruhe
Scenografia Scenografia Kalina Ivanov
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Bryan Felty
Dekoracja planu Dekoracja planu Melissa M. Levander
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Trish Seeney
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Matt Kasmir
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Todd Beckett
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Nancy Nugent Title , Julian Slater
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Jon Title
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów Dana Pacheco
Logo Firma
Smoke House Pictures US
Amazon Studios US
Grand Illusion Films US
Język
English
Pусский
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
r96sk
r96sk
16. 03. 2022
60%

Bardzo zwyczajne. Będąc szczerym: 'The Tender Bar' uznałem za nudę. Miałem wrażenie, że ten film już widziałem, taki jest przewidywalny i monotonny charakter fabuły. Prawie jak (biedniejsza) powtórka…

Bardzo zwyczajne. Będąc szczerym: 'The Tender Bar' uznałem za nudę. Miałem wrażenie, że ten film już widziałem, taki jest przewidywalny i monotonny charakter fabuły. Prawie jak (biedniejsza) powtórka filmu 'Hillbilly Elegy' z 2020 roku. Muszę jednak powiedzieć, że Ben Affleck daje bardzo dobry występ aż do tego stopnia, że naprawdę chciałbym zobaczyć historię z nim i jego postacią jako głównym wątkiem - w przeciwieństwie do tego, o kim jest ten film z 2021 roku. Oprócz Afflecka, nie zainteresowały mnie żadne inne występy i dlatego żadne inne postacie. To nawet nie jest zły film, po prostu taki, taki nudny - przynajmniej dla mnie.

CinemaSerf
CinemaSerf
27. 03. 2022
60%

Nie często zdarza mi się pisać to, ale Ben Affleck jest wyraźnie najlepszą rzeczą w tej dość nieciekawej adaptacji autobiograficznego opowiadania JR Moehringera. Przedstawia ona historię jego…

Nie często zdarza mi się pisać to, ale Ben Affleck jest wyraźnie najlepszą rzeczą w tej dość nieciekawej adaptacji autobiograficznego opowiadania JR Moehringera. Przedstawia ona historię jego dzieciństwa - oczami zaangażowanego młodego Daniela Ranieriego - zanim uda się na Yale w postaci Tye Sheridana. Pierwsza pół godziny jest dość rozrywkowa. Ten młody chłopiec żyje z matką (jego samolubny ojciec jest od nich oddzielony, żyjąc mobilnym życiem prowadząc nocny program radiowy) w domu swojego lekko ekscentrycznego dziadka (Christopher Lloyd) i ich dom jest pełnym życia, tętniącym środowiskiem, w którym chłopak dobrze się rozwija. Wśród mieszkańców jest jego charyzmatyczny, światowy mądry wujek "Charlie" (Affleck), który prowadzi lokalny bar, odwiedzany przez porządną, pracującą klientelę, która polubiła młodego człowieka i wspiera jego oczywiste zdolności akademickie. Ta pierwsza pół godzina jednak opada, a reszta filmu to naprawdę dość nieinspirująca historia młodego mężczyzny, jego "pierwszej miłości", młodzieńca szukającego jakiegoś pozytywnego męskiego "wzoru do naśladowania". Sheridan wydaje mi się dość sterylnym aktorem. Oczywiście, jest ładny, ale jego występy nigdy nie wyróżniają się. Wszystkie są trochę schematyczne, i tutaj jest podobnie. Mówi słowa pełne pasji, ale jego gra aktorska nie oddaje tego adekwatnie na ekranie. Na dialogi zostało wiele pracy dla ścieżki dźwiękowej, a film wydaje się dłuższy niż 1¾ godziny trwania. Jestem zadowolony, że go obejrzałem - na dużym ekranie w Londynie z jedną inną osobą - ale nie sądzę, żeby mi zależało na ponownym obejrzeniu.

tmdb28039023
tmdb28039023
28. 08. 2022
10%

Ten film, napisany przez Williama Monahana i wyreżyserowany przez George'a Clooneya na autopilocie, to kolejne płytkie spojrzenie na formacyjne lata ambicjonalnego pisarza. To wcale nie jest nowe…

Ten film, napisany przez Williama Monahana i wyreżyserowany przez George'a Clooneya na autopilocie, to kolejne płytkie spojrzenie na formacyjne lata ambicjonalnego pisarza. To wcale nie jest nowe terytorium, zostało już dokładnie pokryte w filmach takich jak Unstrung Heroes, Almost Famous i „Eugene Trilogy” Neila Simona, aby wymienić tylko kilka przykładów. J.R. Maguire (Daniel Ranieri, Tye Sheridan), zainspirowany amerykańskim pisarzem i dziennikarzem J. R. Moehringerem, dorasta w ekscentrycznej rodzinie prosto z centralnego obszaru zainteresowania — mamy tu znienawidzoną matkę, nieudanego ojca, zrzędliwego dziadka z sercem ze złota i fajnego wuja, który jednocześnie pełni rolę ojca. Jedyną rzeczą, na jaką możemy liczyć, jest to, że dziadek i wujek są grani przez Christophera Lloyda i Bena Afflecka. „Kiedy masz 11 lat, chcesz mieć wujka Charliego,“ mówi J.R. Nie mogę się nie zgodzić, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wuj Charlie jest właścicielem baru The Dickens, którego półki są pełne alkoholu i książek. No właśnie, taki film powinieneli zrobić: ten, w którym Ben Affleck gra samouka-filozofa barmana, który rozdziela drinki i ludową mądrość w równych proporcjach, a Christopher Lloyd jest jego najlepszym klientem. Niestety, to, co mamy tutaj, to tak banalny materiał, że wysiłki Afflecka i Lloyda ledwo są w stanie go unieść ponad przeciętność (jak w przypadku klišé: aby zilustrować kapryśność stereotypowej, nieosiągalnej romantycznej zainteresowanej J.R.-a, ścieżka dźwiękowa przechodzi w Paul Simona „50 sposobów, aby zostawić swojego kochanka”), skąd ponownie runie, gdy nie są na ekranie. Nie pomaga również to, że potencjał wykazany przez Sheridana w Mud i Joe najwyraźniej nie przetrwał dojrzewania aktora. W tych dwóch filmach Sheridan mógł pochwalić się stawieniem czoła Matthewowi McConaughey'owi i Nicowi Cage'owi; tutaj Affleck gra na około niego. Co najgorsze, od wielu osób słyszymy, jak dobrym pisarzem jest J.R., ale nigdy nie dostajemy konkretnego powodu dlaczego — tylko frazesy, jak wezwanie do nieuchwytnej je ne sais quoi albo jednostronne decyzje, że „Jesteś pisarzem w momencie, gdy to powiesz.” To, czego nie zdaje sobie sprawy, to że rozmowa o interesach i prowadzenie interesów to dwie bardzo różne rzeczy.

6.6

Głosowano 565×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500