Bohaterem thrillera jest policjant, który rozwiązując sprawę pewnej śmierci, zakochuje się w głównej podejrzanej – wdowie po zmarłym. On cierpi na bezsenność, ona wie, jak uśpić jego czujność. On jest żonaty, ona łatwo traci mężów. On nocami czuwa pod jej domem, ona lubi być obserwowana. On coraz mniej o niej wie, za to coraz więcej do niej czuje. Czy jest aż takim mięczakiem? Czy ona jest aż tak zła? "Podejrzana" brawurowo zaciera ślady i myli tropy: przyprawiający o dreszcze film noir niepostrzeżenie zamienia się miejscami z czarną komedią, przebiera za rasowy melodramat, wdaje w szpiegowskie porachunki. Jest widowiskowy i urzekający stylem, hipnotyzujący, a przy tym rozpisany na pełne humoru dialogi. Pulsuje jednocześnie energią i romantyzmem, dowodząc, że Park Chan-wook należy do światowej czołówki wirtuozów reżyserii.
Na podstawie tempa i aktorstwa powinien to być najlepszy film, ale mi było trudno oglądać go z powodu brudnych napisów, które miałem.
Na podstawie tempa i aktorstwa powinien to być najlepszy film, ale mi było trudno oglądać go z powodu brudnych napisów, które miałem.
CinemaSerf
30. 10. 2022
70%
Gdy mężczyzna zostaje znaleziony u podnóża góry z rozbitym czaszka, wydaje się, że poślizgnął się, czy popełnił samobójstwo, czy też został popchnięty? Detektywom "Jang Hae-joon" (Park Hae-il) i jego…
Gdy mężczyzna zostaje znaleziony u podnóża góry z rozbitym czaszka, wydaje się, że poślizgnął się, czy popełnił samobójstwo, czy też został popchnięty? Detektywom "Jang Hae-joon" (Park Hae-il) i jego młodemu partnerowi "Soo-wan" (Go Kyung-Po) spada zadanie zbadać sprawę. Są wystarczająco podejrzliwi, ale jedynym realnym podejrzanym jest jego młodsza wdowa "Song Seo-rae" (Tang Wei) - ale ma alibi. Opiekują się starszymi babkami, które przysięgają, że jest bardzo życzliwa. Stopniowo starszy policjant zaczyna lekko obsesyjnie myśleć o niej. Obserwuje jej mieszkanie przez całą dobę, śledzi ją - a ona również to wie. Czy się z nim bawi? Drażni go? Przeskakujemy o kilka lat do przodu, i on i jego żona są na targu, gdzie spotykają "Seo-rae" i jej zupełnie nowego męża - mężczyznę uciekającego przed ludźmi, którym zawdzięcza dużo pieniędzy. Następuje zakłopotana wymiana zdań, zanim odjadą, tylko po kilku dniach policjant odkrywa, że w basenie jest zwłoki i tak, należą do tego nowego męża. Czy jest ona seryjnym mordercą? Czy jest zupełnie niewinna? Inspektor jest przekonany, że ona stoi za tym, ale nie może tego udowodnić, a jego osobista i coraz bardziej destrukcyjna fascynacja kobietą, wraz z jej własnymi znacznymi umiejętnościami w manipulacji i oszustwie prowadzą nas do zakończenia, które zaskakuje. Aktorstwo tutaj jest silne, zwłaszcza młoda Tang We; jest trochę humoru i również dostajemy kilka wskazówek, sami, na temat tego, co mogło się zdarzyć - i czy ona może być (lub nie) sprawcą - tu jest mnóstwo fałszywych tropów. Jung Young Sook wnosi dość uroczy wkład jako starzejąca się i pozornie potwierdzająca babcia "Hae-dong". Fabuła pełna jest zwrotów akcji, i w zasadzie oferuje nam dwie historie złożone w jedną. Jest to zaskakująco zabawne - i nigdy nie jesteśmy pewni! Naprawdę podobała mi się ta produkcja.
pimpskitters
07. 01. 2024
70%
Decyzja o odejściu wygląda świetnie. Sposób, w jaki kamera się porusza, układ scen i całokształt inscenizacji, świetne. Jednak trochę toczy się, i nie do końca zrozumiałem motywacje postaci.…
Decyzja o odejściu wygląda świetnie. Sposób, w jaki kamera się porusza, układ scen i całokształt inscenizacji, świetne. Jednak trochę toczy się, i nie do końca zrozumiałem motywacje postaci. Częściowo zastanawiam się, czy nie brakuje mi zrozumienia koreańsko-chińskiego stosunku etnonacjonalistycznego, ponieważ wydawało się, że to wszystko się w to wpisuje, ale ogólnie nie widziałem, co było tak przytłaczającego w chińskiej dziewczynie, na którą koreański detektyw się obsesyjnie zwracał.