W dolinie Elah

W dolinie Elah In the Valley of Elah

6.8 /10
1,020 ocen
2007 124 min Wydany

Emerytowany podoficer postanawia wyjaśnić okoliczności zaginięcia swego syna. Nie przypuszcza jak będzie to trudne i bolesne.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Tommy Lee Jones
Tommy Lee Jones

Hank Deerfield

Charlize Theron
Charlize Theron

Detective Emily Sanders

Susan Sarandon
Susan Sarandon

Joan Deerfield

James Franco
James Franco

Sergeant Carnelli

Jonathan Tucker
Jonathan Tucker

Mike Deerfield

Jason Patric
Jason Patric

Lieutenant Kirklander

Josh Brolin
Josh Brolin

Chief Buchwald

Wes Chatham
Wes Chatham

Corporal Penning

Jake McLaughlin
Jake McLaughlin

Specialist Gordon Bonner

Mehcad Brooks
Mehcad Brooks

Specialist Ennis Long

Wayne Duvall
Wayne Duvall

Detective Nugent

Brent Briscoe
Brent Briscoe

Detective Hodge

Barry Corbin
Barry Corbin

Arnold Bickman

Greg Serano
Greg Serano

Detective Manny Nunez

Zoe Kazan
Zoe Kazan

Angie

Brent Sexton
Brent Sexton

Lt. Burke

Devin Brochu
Devin Brochu

David Sanders

Glenn Taranto
Glenn Taranto

Detective Wayne

Roman Arabia
Roman Arabia

Private Robert Ortiez

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Paul Haggis
Scenariusz Scenariusz Paul Haggis
Producent Producent Paul Haggis , Patrick Wachsberger , Steve Samuels , Darlene Caamano Loquet , Laurence Becsey
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Stan Wlodkowski , David Garrett , Erik Feig , James A. Holt , Emilio Diez Barroso , Bob Hayward
Operator zdjęć Operator zdjęć Roger Deakins
Scenografia Scenografia Laurence Bennett
Montażysta Montażysta Jo Francis
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Lisa Jensen
Historia Historia Mark Boal
Obsada Obsada Sarah Halley Finn , Randi Hiller
Logo Firma
Summit Entertainment US
Blackfriars Bridge Films
NALA Films US
Samuels Media US
Warner Independent Pictures US
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Kenneth Axel Carlsson
Kenneth Axel Carlsson
30. 12. 2014
85%

Żołnierz znika po powrocie z Iraku. Jego ojciec, Hank Deerfield (Tommy Lee Jones), zostaje poinformowany i wyrusza w nadziei znalezienia swojego syna. Wkrótce dowiaduje się, że jego syn został…

Żołnierz znika po powrocie z Iraku. Jego ojciec, Hank Deerfield (Tommy Lee Jones), zostaje poinformowany i wyrusza w nadziei znalezienia swojego syna. Wkrótce dowiaduje się, że jego syn został faktycznie zabity, brutalnie można by powiedzieć, jego ciało zostało rozcięte i spalone. Dowody nie prowadzą w żadnym konkretnym kierunku, ale wkrótce staje się jasne, że jego towarzysze z armii kłamią, a także obrazy, które Hank odzyskuje ze telefonu swojego syna, sugerują, że coś się stało w Iraku. Powiedzieć cokolwiek więcej zniszczyłoby film. Jednak ten film to nie tylko historia kryminalna, gdzie śledzimy ojca i policjantkę (Charlize Theron), gdy docierają do dna tajemnicy. To opowieść o wojnie, ludziach w niej i w domu, oraz o odwadze i żałobie. Jest ona opowiadana starannie i z precyzją przez całą obsadę i Paula Haggisa. Pod koniec nie zależy nam nawet na tym, czy morderstwo zostanie rozwiązane, tylko na tym, że ojciec w końcu zawarł pokój ze swoim synem. Rozumie lepiej niż ktokolwiek inny, co wojna robi z człowiekiem, to widać wyraźnie w jego oczach przez cały film.

CinemaSerf
CinemaSerf
17. 03. 2025
60%

Kiedy „Hank” (Tommy Lee Jones) dostaje telefon, że jego syn-soldat „Mike” zniknął krótko po powrocie do USA z Iraku, postanawia go odnaleźć. Na początku napotyka na mur obojętności ze strony…

Kiedy „Hank” (Tommy Lee Jones) dostaje telefon, że jego syn-soldat „Mike” zniknął krótko po powrocie do USA z Iraku, postanawia go odnaleźć. Na początku napotyka na mur obojętności ze strony śledczych, ale potem odkrywane jest rozczłonkowane ciało, które szybko identyfikują jako zaginionego mężczyznę. Razem z policjantką „Sanders” (Charlize Theron), która sama musi udowodnić swoją wartość w chauwiniścičnym departamencie, decydują się współpracować w przypadku, który sugeruje, że na dnie sprawy mogą być narkotyki i że niektórzy byłemu kolegowie jego syna z wojny mogą wiedzieć więcej lub nawet być wspólnikami. Oczywiście „Hank” nie chce wierzyć, że jego syn mógł być zamieszany w handel narkotykami, ale gdy zaczynają łączyć kawałki razem z nieprawdziwymi tropami i sprzecznymi zeznaniami, wygląda na to, że to może być jedynie rozwiązanie. Pierwsza godzina jest dość potężnym spojrzeniem na to, jak wojna odbiera jakąkolwiek percepcję wartości życia. „Tak sobie radziliśmy” jest często używane, i z wielu powodów, ale gdy zbliżamy się do finału, struktury historii zaczynają się rozpadać, a zakończenie jest wyraźnie słabe - jakby autor nie miał odwagi do konsekwencji koniecznych do doprowadzenia swojej historii do bardziej uczciwego zakończenia. Po prostu się to rozmywa z zakończeniem, które wydaje się chcieć wyrazić całkowicie niezależne stanowisko na temat skutków wojny, które sprawiają, że dobrzy ludzie stają się mniej dobrzy, a źli ludzie jeszcze bardziej. Jest zbyt wiele gadania o tym, kto ma jurysdykcję i sporadyczne występy Susan Sarandon jako żony/matki „Joan” nie mogą naprawdę dodać więcej niż zrozpaczona matka, która zastanawia się, co jej syn robił w wojsku w pierwszej kolejności, co oczywiście wskazuje palcem na ojca, który być może za wiele wymagał od swojego dziecka. Warto obejrzeć, ponieważ między Jonesem a Theronem jest pewna chemia, ale po prostu nie ma wystarczająco dużo treści.

6.8

Głosowano 1020×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500