Kieszonkowiec

Kieszonkowiec Pickpocket

7.3 /10
528 ocen
1959 75 min Wydany

Michel robi pierwsze kroki w fachu kieszonkowca. Zostaje złapany i aresztowany. Gdy wychodzi z więzienia, waha się, czy powinien kontynuować karierę złodzieja. Gdyby tylko chciał, dostałby uczciwą pracę. Chłopak uważa się jednak za osobę wyjątkową i sądzi, że ma prawo do okradania innych ludzi. Kiedy umiera jego chora matka, Michel zaczyna doskonalić swoje umiejętności pod okiem mistrza kieszonkowców. Jego poczynania śledzi w tym czasie pewien komisarz policji.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jean Pélégri
Jean Pélégri

Lead Inspector

Dolly Scal
Dolly Scal

The Mother

Kassagi
Kassagi

1st Accomplice

Pierre Étaix
Pierre Étaix

2nd Accomplice

César Gattegno
César Gattegno

Inspector

Sophie Saint-Just
Sophie Saint-Just

(uncredited)

Dominique Zardi
Dominique Zardi

Subway Passenger (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Robert Bresson
Scenariusz Scenariusz Robert Bresson
Producent Producent Agnès Delahaie
Operator zdjęć Operator zdjęć Léonce-Henri Burel
Montażysta Montażysta Raymond Lamy
Scenografia Scenografia Pierre Charbonnier
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Michel Choquet
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Antoine Archimbaud
Asystent reżysera Asystent reżysera Jacques Ballanche , Michel Clément , Claude Clément
Drugi asystent kamery Drugi asystent kamery Jacques De St. Girons
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery André du Breuil
Asystent kamery Asystent kamery Henri Raichi
Asystent montażysty Asystent montażysty Geneviève Falaschi
Logo Firma
Lux Compagnie Cinématographique de France FR
Język
Français
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
04. 06. 2022
70%

Martin LaSalle jest tutaj naprawdę bardzo skuteczny jako drobny kieszonkowiec („Michel“), który w swoim jednopokojowym garsonierze stara się przetrwać z dnia na dzień, nosząc ten sam garnitur i…

Martin LaSalle jest tutaj naprawdę bardzo skuteczny jako drobny kieszonkowiec („Michel“), który w swoim jednopokojowym garsonierze stara się przetrwać z dnia na dzień, nosząc ten sam garnitur i mieszkając w pokoju, w którym nawet drzwi się nie zamykają. Spędza czas ze swoim przyjacielem „Jacquesem” (Pierre Leymarie), obaj lekko się zainteresowują „Jeanną” (Marika Green), która jest sąsiadką jego szybko umierającej matki (Dolly Scal). Szczerze mówiąc, w tej obserwacyjnej kropli jego życia, którą nam oferuje Robert Bresson, w rzeczywistości dzieje się bardzo niewiele. Dowiadujemy się trochę o zręcznościach jego fachu i o technikach używanych przez policję - zwłaszcza o przebiegłym „Inspektorze” (Jean Pélégri), z którym trochę tańczy w kotka i myszkę podczas tego 75-minutowego dramatu - aby go złapać! W większości jest to przyjemne, ale trochę proste; fotografia dostarcza nam intymności, która pomaga nam bardziej osobowo wczuć się w sytuacje. Jesteśmy jak mucha na ścianie, otrzymujemy poczucie tego, co napędza tę raczej smutną, niezadowoloną postać zadowoloną z ciągłych ryzyk, tylko po to, aby zarobić na chleb; niemal zapraszając odkrycie, ponieważ jego życie wydaje się pozbawione wielkiego celu. Nawet nie wydaje się, żeby towarzyszyło mu dużo adrenaliny podczas dokonywania drobnych kradzieży lub unikania złapania! Dialog i muzyka są oszczędne, pozostawiając nas, abyśmy śledzili ten dość epizodycznie skonstruowany fragment kina za pomocą szczegółowej obrazowości i własnej wyobraźni - co naprawdę działa całkiem nieźle. To doskonały przykład tego, że mniej znaczy więcej - i naprawdę warto obejrzeć.

James
James
24. 03. 2024
70%

James
James
24. 03. 2024
70%

7.3

Głosowano 528×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500