Śmietanka biznesowych thrillerów kryminalnych
Śmietanka biznesowych thrillerów kryminalnych
Płatni mordercy, Jules (Samuel L. Jackson) i Vincent (John Travolta), dostają zlecenie, by odzyskać z rąk przypadkowych rabusiów tajemniczą walizkę bossa mafii. Nie dość tego, Vincent dostaje kolejną robotę - na czas nieobecności gangstera w mieście ma zaopiekować się jego poszukującą wrażeń żoną Mią (Uma Thurman). Vincent i Jules niespodziewanie wpadają po uszy, gdy przypadkowo zabijają zakładnika. Kłopoty ma też podupadły bokser (Bruce Willis), który otrzymał dużą sumę za przegranie swojej walki. Walkę jednak wygrywa, a Los Angeles staje się od tej chwili dla niego za małe. Specjaliści od mokrej roboty będą mieli co robić...
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Jimmie Dimmick
Captain Koons
Jody
Zed
Maynard
Esmarelda Villalobos
Marvin
Buddy Holly
Trudi
Waitress
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Producent Producent | Lawrence Bender |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Danny DeVito , Michael Shamberg , Stacey Sher |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Andrzej Sekula |
Montażysta Montażysta | Sally Menke |
Obsada Obsada | Gary M. Zuckerbrod , Ronnie Yeskel |
Scenografia Scenografia | David Wasco |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Charles Collum |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Sandy Reynolds-Wasco |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Betsy Heimann |
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia | Vance Trussell |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Paul Hellerman |
Współproducent wykonawczy Współproducent wykonawczy | Richard N. Gladstein , Bob Weinstein |
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny | Karyn Rachtman , Kathy Nelson |
Charakteryzator Charakteryzator | Michelle Bühler |
Twórca peruk Twórca peruk | Bill Fletcher |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Miramax
US
|
![]() |
A Band Apart
US
|
![]() |
Jersey Films
US
|
Język |
---|
English |
Español |
Français |
Co sądzą inni widzowie
Śmietanka biznesowych thrillerów kryminalnych
Śmietanka biznesowych thrillerów kryminalnych
Szalony film! Jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) filmów Tarantino!
Szalony film! Jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) filmów Tarantino!
Ving Rhames ("Wallace") to boss, który dostarcza luźne szablony dla kilku splatających się opowieści, które są zabawne, dziwaczne i czasami po prostu niebezpieczne, zanim dojdziemy do pewnego rodzaju…
Ving Rhames ("Wallace") to boss, który dostarcza luźne szablony dla kilku splatających się opowieści, które są zabawne, dziwaczne i czasami po prostu niebezpieczne, zanim dojdziemy do pewnego rodzaju porozumienia na zakończenie. "Winnfield" (Samuel L. Jackson) i "Vincent Vega" (John Travolta) to eleganccy egzekutorzy, wysłani, aby odzyskać skradzioną walizkę. Ich sposób może być precyzyjny, ale wykonanie zadań jest zazwyczaj bardziej celne, zdecydowanie chaotyczne - i często wymagające specjalistycznych usług sprzątania "Pan Wolf" (Harvey Keitel). "Vega" jest również zobowiązany przez swojego szefa do opieki nad jego żoną, kochającą kokainę "Mia" (Uma Thurman), co flirtuje także z tańcem i katastrofą. Tymczasem, starszy bokser "Butch" (Bruce Willis) ma pomóc szefowi, wykonując wcześniejszy skok w walce. Zamiast tego udaje mu się zabić swojego przeciwnika! Wkrótce jest zdecydowany na ucieczkę z miasta, przynajmniej próbuje, zanim on i "Wallace" nie staną się zabawkami interesujących postaci, które trzymają swojego skórzanego gimp zamkniętego w pudełku... Naprawdę trudno jest zrozumieć narrację na piśmie. Płynie naprawdę dobrze, ale z różnymi prędkościami i w kilku różnych kierunkach jednocześnie. Opowieści są brutalne, ale podane w sposób prawie żartobliwy. Taniec między "Mia" i "Vegą" stał się legendą kina; jest tam wiele chemii - zwłaszcza między Travoltą a w formie Jacksona, który naprawdę dostarcza swoje biblijne wersety z purytanistycznym - i zabójczym - zapałem; Willis jest tutaj tak dobry jak kiedykolwiek, i nie można nie współczuć biednemu "Pumpkinowi" (Tim Roth) i jego koledze "Honey Bunny" (Amanda Plummer), których zwyczaj popełniania drobnych kradzieży, kiedy zdadzą sobie sprawę, że nikt nigdy nie myśli o napadnięciu restauracji, wszystko idzie nie tak. Dialog jest sprytnie ukierunkowany, z humorem i treścią, ale także oszczędnie używany, gdy pierwszorzędna ścieżka dźwiękowa pozwala wszystkim złapać oddech. Sam Tarantino pojawia się pod koniec, gdy wszyscy dostają swoje zasłużone. To elegancki i ostry kawałek enigmatycznego i przyjemnego kina, dobrze trzymany przez kreatywnego i wizjonerskiego reżysera, który potrafi wydobyć to najlepsze z obsady, która wie, jak zabawić!
Tarantino jest najbardziej przereklamowanym reżyserem naszych czasów, wszystkie jego filmy są głupie, ale ludzie mówią, że są arcydziełami, być może są, ale nie dla właściwego powodu, jedyną dobrą…
Tarantino jest najbardziej przereklamowanym reżyserem naszych czasów, wszystkie jego filmy są głupie, ale ludzie mówią, że są arcydziełami, być może są, ale nie dla właściwego powodu, jedyną dobrą rzeczą w Tarantino jest to, że nie boi się zemsty dla dobra swoich postaci.