Wychowałem się w domu, który kochał Boba Dylana i Joan Baez (choć nie równie od rodzica do rodzica!), i myślę, że to naprawdę tylko we mnie zaszczepiło poczucie sprzeciwu. Im bardziej mój tata…
Wychowałem się w domu, który kochał Boba Dylana i Joan Baez (choć nie równie od rodzica do rodzica!), i myślę, że to naprawdę tylko we mnie zaszczepiło poczucie sprzeciwu. Im bardziej mój tata zachwalał, jak wielki jest Dylan i jego teksty, tym bardziej padało to na głuche dziecięce uszy. Kiedy teraz usiadłem, obawiałem się, że wrócę do siebie sprzed pięćdziesięciu lat, ale dzięki dość przekonującemu wysiłkowi ze strony Timothée Chalameta znalazłem swoje nogi w ruchu - i nie w kierunku drzwi! Nie szkodzi mu, że przypomina tego człowieka, i potrafi przekazać coś z ducha tego poety, który, słysząc, że Woody Guthrie (Scoot McNairy) jest na łożu śmierci w szpitalu, podróżuje do Nowego Jorku, aby go odnaleźć. Znajduje Pete'a Seegera (Edward Norton) przy łóżku chorego mężczyzny, gra mu piosenkę, którą napisał o swoim bohaterze i teraz dzięki pewnym mecenatom od Seegera zaczyna dostawać występy, spotyka „Sylvie” (Elle Fanning) a potem już sukcesywną Baez (Monica Barbara) przed tym, zanim opanuje świat - i Johnny'ego Casha (Boyd Holbrook). To elegancki film biograficzny, który, choć chronologiczny, nie jest tylko prostą historią tego człowieka. Pokazuje jego charakter, wady i wszystko, gdy przychodzi do porozumienia z sukcesem i niektórymi pokusami i niestałością, która się z tym wiąże. Wielu krytyków twierdzi, że Dylan jest najgorszym śpiewakiem swoich własnych piosenek, a Chalamet zachowuje tę tradycję oferując autentyczne, ale wystarczająco odmienne interpretacje niektórych najbardziej rozpoznawalnych piosenek człowieka. Barbaro również wypadła dobrze jako Baez, chociaż jej głos wydał mi się trochę zbyt operowy i nie do końca efektywny. Produkcja jest wyraźnie wysokiej klasy z dużym naciskiem na detale, ale w gruncie rzeczy jest to rzeczywista szansa dla Chalameta, aby pokazać, że jest więcej niż tylko (bardzo) chudy chłopak z rozczochranymi włosami. Purystom artysty może się to nie podobać, ale uważam, że dość silnie charakteryzuje tę grupę wolnych myślicieli w Ameryce lat 60., borykającą się z zamachem na prezydenta, komunistycznymi zagrożeniami i ogólnym poczuciem paranoi wśród społeczeństwa, które wyraźnie wołało o coś, na co mogłoby mieć nadzieję. Dylan i inni dostarczają tego, a to wyraźnie wychodzi na jaw.