Monachium
Dostępne na
SkyShowtime

Monachium Munich

7.1 /10
2,756 ocen
2005 164 min Wydany

Letnie Igrzyska Olimpijskie w Monachium z 1972 roku nie są zapamiętane ze względu na sportowe rekordy, ale za tragedię, która rozegrała się 5 września. Tego dnia członkowie palestyńskiej organizacji 'Czarny Wrzesień' wtargnęli do wioski olimpijskiej i złapali 11 członków izraelskiej drużyny. 21 godzin później, w wyniku nieudanej akcji antyterrorystycznej, zginęli wszyscy sportowcy i pięciu z ośmiu porywaczy. Steven Spielberg... powraca w swoim kolejnym filmie do tych tragicznych wydarzeń, opowiadając nie tylko o dramatycznych losach izraelskich sportowców, ale także o tym, co działo się po ataku terrorystycznym.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Steven Spielberg
Producent Producent Kathleen Kennedy , Steven Spielberg , Barry Mendel , Colin Wilson
Scenariusz Scenariusz Tony Kushner , Eric Roth
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej John Williams
Operator zdjęć Operator zdjęć Janusz Kamiński
Montażysta Montażysta Michael Kahn
Scenografia Scenografia Rick Carter
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Tony Fanning , Anne Seibel
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Joanna Johnston
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Ben Burtt
Obsada Obsada Lucky Englander , Fritz Fleischhacker , Jina Jay
Dodatkowy montaż Dodatkowy montaż Michael Trent
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Rod McLean
Logo Firma
DreamWorks Pictures US
Universal Pictures US
Amblin Entertainment US
Alliance Atlantis CA
The Kennedy/Marshall Company US
Barry Mendel Productions US
Język
العربية
Deutsch
ελληνικά
English
Français
עִבְרִית
Italiano
Pусский
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Peter McGinn
Peter McGinn
09. 05. 2021
70%

Kolejny duży budżetowy film Spielberga, tym razem thriller oparty na autentycznych wydarzeniach. Film był napięty i rozrywkowy, z obsadą, którą trzeba docenić.

Kolejny duży budżetowy film Spielberga, tym razem thriller oparty na autentycznych wydarzeniach. Film był napięty i rozrywkowy, z obsadą, którą trzeba docenić.

CinemaSerf
CinemaSerf
29. 04. 2024
70%

Początek tego filmu przedstawia amerykańskie wiadomości dotyczące okrucieństwa podczas olimpiady w Monachium, które zakończyło się zamordowaniem jedenaściu osób przez palestyńską grupę "Czarny…

Początek tego filmu przedstawia amerykańskie wiadomości dotyczące okrucieństwa podczas olimpiady w Monachium, które zakończyło się zamordowaniem jedenaściu osób przez palestyńską grupę "Czarny Wrzesień". Izraelski rząd staje przed trudnym zadaniem wyśledzenia odpowiedzialnych. Postanawiają zatrudnić pięciu niezależnych ludzi, aby wykonali tę pracę. Grupą kieruje Avner, a nadzoruje ją Efraim na odpowiednio dużej odległości. Co następuje, to historia tych mężczyzn, którzy przy pomocy Louisa wykorzystują swoje znaczne zasoby finansowe do zdobycia informacji o sprawcach i realizacji swojej misji. To nie jest zadanie o sprawiedliwość, to zwykła zemsta. Nie ma potrzeby, aby wrogowie zostali schwytani żywi, chociaż starają się ograniczyć straty - zwłaszcza że praktycznie żadne z ich działań nie odbywa się na izraelskiej ziemi. Kiedy jedna z ich operacji spektakularnie zawodzi, zaczynają podejrzewać, że również inni nikczemni ludzie wykorzystują ich do załatwienia pewnych spraw. Podstawowa historia opowiada o zemście, o odwecie i chociaż początkowo miałem pewne współczucie dla tego celu, stwierdziłem, że maruderstwo tych mężczyzn z samozwańczym usprawiedliwieniem dla swojego mordowania staje się mało uzasadnione. Aktor Bana naprawdę nie potrafi się przeforsować - ani jego postać - aby upersonalnić to, co się dzieje, a chociaż Rush robi wrażenie, gdy jest na ekranie, reszta obsady wnosi mało entuzjazmu do tego, co postrzegałem jako coraz bardziej nie do obrony kierunek działań, który tylko pogorszy sytuację i zasieje więcej nasion odwetu. Trzeba przyznać, że Steven Spielberg przedstawił ten film w taki sposób, który zaprasza do komentarza i krytyki. Nie tylko o losowych okrucieństwach, od których zaczynamy, ale o bezcelowości angażowania się w cykl wzajemnego przemocy. Michael Lonsdale jako na pozór raczej niewinny Papa prowadzący życie pokoju i rodziny na wsi we Francji dobrze ilustruje, że w tego rodzaju konfliktach rzadko kiedy są zwycięzcy - a ci, którzy są, rzadko mają zaangażowanie poza wewnętrznym zyskiem. Amalric radzi sobie całkiem dobrze w takich nieco zgniłych rolach, ale w innych aspektach byłem rozczarowany całością, dość długim, rzeczą.

7.1

Głosowano 2756×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500