Salvador

Salvador Salvador

7.0 /10
368 ocen
1986 123 min Wydany

W 1980 roku amerykański dziennikarz relacjonujący wojnę domową w Salwadorze zaplątuje się zarówno z lewicowymi grupami partyzanckimi, jak i prawicową dyktaturą wojskową, próbując ratować swoją dziewczynę i jej dzieci.

Obsada Pełna obsada i ekipa

James Woods
James Woods

Richard Boyle

Jim Belushi
Jim Belushi

Doctor Rock

Michael Murphy
Michael Murphy

Ambassador Thomas Kelly

John Savage
John Savage

John Cassady

Tony Plana
Tony Plana

Major Maximilliano Casanova

Colby Chester
Colby Chester

Jack Morgan

Cynthia Gibb
Cynthia Gibb

Cathy Moore

Will MacMillan
Will MacMillan

Colonel Bentley Hyde Sr.

Valerie Wildman
Valerie Wildman

Pauline Axelrod

José Carlos Ruiz
José Carlos Ruiz

Archbishop Romero

Jorge Luke
Jorge Luke

COlonel Julio Figueroa

Juan Fernández
Juan Fernández

Army Lieutenant

Salvador Sánchez
Salvador Sánchez

Human Rights Leader

Rosario Zúñiga
Rosario Zúñiga

Human Rights Assistant

Giles Millinaire
Giles Millinaire

French Reporter

John Doe
John Doe

Roberto, Restaurant Owner

Leticia Valenzuela
Leticia Valenzuela

Woman Rebel

Roberto Sosa
Roberto Sosa

Rebel Youth

Maria Rubell
Maria Rubell

Boyle's Wife

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Oliver Stone
Scenario Writer Scenario Writer Oliver Stone , Rick Boyle
Montażysta Montażysta Claire Simpson
Obsada Obsada Bob Morones
Scenografia Scenografia Bruno Rubeo
Producent Producent Oliver Stone , Bob Morones , Brad H. Aronson , Gerald Green
Producent wykonawczy Producent wykonawczy John Daly , Derek Gibson
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Kathryn Morrison
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Georges Delerue
Operator zdjęć Operator zdjęć Robert Richardson
Scenarzysta Scenarzysta Oliver Stone , Rick Boyle
Fryzjer Fryzjer Bertha Chiu , Humberto Escamilla
Charakteryzator Charakteryzator Elvira Oropeza
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
25. 09. 2014
90%

Stałeś się tak samo jak oni. Opierając się o prawdziwe doświadczenia dziennikarza Richarda Boyle'a, znajdujemy się w 1980 roku, a Boyle nie tylko jest w rozdartym przez kryzys Salwadorze, jest też w…

Stałeś się tak samo jak oni. Opierając się o prawdziwe doświadczenia dziennikarza Richarda Boyle'a, znajdujemy się w 1980 roku, a Boyle nie tylko jest w rozdartym przez kryzys Salwadorze, jest też w nim po uszy. Czasami zapomina się, jakim świetnym reżyserem może być Oliver Stone, odrzuć jego zdolność do wywoływania zamieszania na seemingly perennial basis, a znajdziesz dzieła, które są surowe i uderzające ze wszystkich właściwych powodów. Salvador to jeden taki film, czasami jest kryminalnie zapomniany, pozostaje do dzisiaj palącą opowieścią o napięciach wśród problemów latynoamerykańskiego piekła. Boyle jest bezpośrednio w centrum implozji wojny domowej, grupy śmierci i partyzanci z obu stron ciągną go od słupa do słupa, gdy stara się chronić swoją salwadorską dziewczynę, podczas gdy jego przyjaciele i kontakty są w niebezpieczeństwie tylko dlatego, że byli we złym miejscu w niewłaściwym czasie. Salvador triumfuje głównie dlatego, że Stone i jego zespół udało się uchwycić wszystkie budujące emocje głównych graczy, to nie tylko Boyle, to także amerykańscy urzędnicy rządowi, sam prasa, a oczywiście sami rozpadający się ludzie z Salwadoru, wszystkie te rzeczy zlewają się w jeden duży niepokojący garnek. James Woods gra Boylea i jest wspaniały, potrafi uczynić niezbyt sympatyczną postać sympatyczną, Woods (z Stone'em z pewnością podpowiadającym) wyraźnie stawia sobie wyzwanie, aby zagrać na najwyższym poziomie w karierze. James Belushi również dostarcza swojej najlepszej pracy w karierze, doskonale szorstki i nieświadomy, jego Dr Rock to idealna przeciwwaga dla emocji Boylea od Woodsa. Potem są pochwały dla Elpidii Carillo jako Marii, obarczonej rolą miłosnej relacji wśród tego chaosu, warstwuje to idealnie dla bardzo pamiętnego występu. Salvador jest czasami zabawnym obrazem, ale śmiech jest wszystkim niepokojącym rodzajem, ponieważ ostatecznie próba Stone'a dotarcia do sedna problemów zmagającego się Salwadoru jest surowym, a czasami upokarzającym doświadczeniem. 9/10

GenerationofSwine
GenerationofSwine
14. 01. 2023
100%

Z praktycznie wszystkim od Olivera Stone'a...staje się to polityczne, i z tego powodu ludzie recenzują politykę, a NIE film. Hejtuj to albo kochaj z powodu polityki... Ale politycznie zgadzam się z…

Z praktycznie wszystkim od Olivera Stone'a...staje się to polityczne, i z tego powodu ludzie recenzują politykę, a NIE film. Hejtuj to albo kochaj z powodu polityki... Ale politycznie zgadzam się z przesłaniem w Salvadorze, ale postaram się trzymać się tego z dala. Chcę jednak wspomnieć, że film dramatyzuje kilka historii, które powinny być lepiej pokryte w USA. Przechodząc dalej, to nie jest jak Strach i odraza w Las Vegas... gdyby poszło w zupełnie mroczną i realistyczną stronę. Masz dziennikarza i jego kumpla w hawajskiej koszuli, którzy nie idą do blasku i przepychu Las Vegas w poszukiwaniu Amerykańskiego snu, ale raczej udają się do Ameryki Środkowej w poszukiwaniu amerykańskich finansowanych okrucieństw. I jest to luźno oparte na prawdziwej historii i luźno pokrywa faktyczne wydarzenia z dramatycznego punktu widzenia, prosząc widza o moralne oburzenie tym, co widzi... i jest to przerażające. Ale to, co naprawdę dostajesz, to WTC i Snowden po drugiej stronie, filmy po Aleksandrze są Stoneem oddalającym się od jego kinowych znaków, które uczyniły jego filmy tak wspaniałymi. Salvador, z drugiej strony, to Stone zbliżający się do swoich ukochanych klisz, można zauważyć, jak rozwija swoją technikę w Salvadore, i to prawie działa jako budowanie się na samym sobie, jeśli jesteś fanem filmów Olivera Stone'a. Dramatyczne cięcia i fale postaci drugoplanowych z listy A i B są jeszcze kilka filmów dalej, ale masz solidny rozwój tego, co kiedyś staną się filmy Stonea, ale masz to z intensywnością młodego Olivera Stone'a. Pracował ciężko wtedy, i widać to w Salvadore. Nic w filmie nie jest zagraniczne i działa, niezależnie czy zgadzasz się z jego polityką, czy nie, jako dramatyczny film wojenny najwyższej klasy. Ale nie bierz tego pod uwagę, jeśli jesteś studentem filmowym... bo to, co masz tutaj, to Stone, tworzący film wojenny, na niskim budżecie, i świetnie sobie z tym radzi. To powinna być lekcja, którą każdy student filmu powinien odnieść. Zapomnij na chwilę o czym była historia, spójrz na finalny produkt, a potem na to, z czym musiał pracować.

7

Głosowano 368×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500