Zabić Drozda

Zabić Drozda To Kill a Mockingbird

8.0 /10
2,691 ocen
1962 129 min Wydany

Akcja filmu rozgrywa się w latach 30. XX wieku w stanie Alabama. Historia pewnego procesu na tle rasistowskim widzianego oczyma siedmioletniej dziewczynki. Młoda biała kobieta oskarża swojego czarnoskórego sąsiada o gwałt. Do obrony niewinnie oskarżonego staje szanowany adwokat Atticus Finch. Sprawa, z pozoru łatwa do wygrania z powodu braku dowodów, stanie się najgłośniejszym wydarzenim w cichym miasteczku.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Mary Badham
Mary Badham

Scout Finch

Gregory Peck
Gregory Peck

Atticus Finch

John Megna
John Megna

Dill Harris

Frank Overton
Frank Overton

Sheriff Heck Tate

Brock Peters
Brock Peters

Tom Robinson

Rosemary Murphy
Rosemary Murphy

Maudie Atkinson

Ruth White
Ruth White

Mrs. Dubose

Estelle Evans
Estelle Evans

Calpurnia

Paul Fix
Paul Fix

Judge Taylor

Collin Wilcox Paxton
Collin Wilcox Paxton

Mayella Violet Ewell

James Anderson
James Anderson

Bob Ewell

Alice Ghostley
Alice Ghostley

Aunt Stephanie Crawford

Robert Duvall
Robert Duvall

Boo Radley

William Windom
William Windom

Mr. Gilmer

Crahan Denton
Crahan Denton

Walter Cunningham Sr.

Richard Hale
Richard Hale

Nathan Radley

R. L. Armstrong
R. L. Armstrong

Man (uncredited)

Walter Bacon
Walter Bacon

Courtroom Spectator (uncredited)

Eddie Baker
Eddie Baker

Courtroom Spectator (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Robert Mulligan
Scenariusz Scenariusz Horton Foote
Producent Producent Alan J. Pakula , Harper Lee , Robert Mulligan , Gregory Peck
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Elmer Bernstein
Operator zdjęć Operator zdjęć Russell Harlan
Montażysta Montażysta Aaron Stell
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Henry Bumstead
Charakteryzator Charakteryzator Bud Westmore
Fryzjer Fryzjer Larry Germain
Script Supervisor Script Supervisor Meta Rebner
Kierownik produkcji wykonawczej Kierownik produkcji wykonawczej Edward Muhl
Dekoracja planu Dekoracja planu Oliver Emert
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Ernest B. Wehmeyer
Dźwięk Dźwięk Corson Jowett , Waldon O. Watson
Fotograf planu Fotograf planu Léo L. Fuchs
Obsada Obsada Boaty Boatwright
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Andres Gomez
Andres Gomez
20. 10. 2014
70%

Jeśli lubisz dziecięcą opowieść, pokochasz ten film o tym, jak świat kształtuje się ich oczami. Jeśli nie, możesz znaleźć rozrywkę w obrazie Południowego USA i walce rasowej, która toczyła się w…

Jeśli lubisz dziecięcą opowieść, pokochasz ten film o tym, jak świat kształtuje się ich oczami. Jeśli nie, możesz znaleźć rozrywkę w obrazie Południowego USA i walce rasowej, która toczyła się w tamtym czasie.

barrymost
barrymost
07. 08. 2019
90%

Rola, którą zagrał Gregory Peck, rzekomo była jego ulubioną rolą. I poradził sobie z nią znakomicie, jako Atticus Finch, południowy prawnik, który zgodził się podjąć sprawę czarnego mężczyzny…

Rola, którą zagrał Gregory Peck, rzekomo była jego ulubioną rolą. I poradził sobie z nią znakomicie, jako Atticus Finch, południowy prawnik, który zgodził się podjąć sprawę czarnego mężczyzny niesłusznie oskarżonego o gwałt. Historia z klasycznego powieści Harper Lee jest sama w sobie wspaniała. Jest pełna genialnych i ikonicznych sekwencji, z których kilka jest niezapomnianych, jak dramatyczne sceny sądowe, w których Finch robi wszystko, aby przekonać uprzedzonych mieszkańców miasta, oraz intrygujący poboczny wątek zainteresowania i zaangażowania jego dzieci w ekscentrycznego, samotnego sąsiada, którego nikt naprawdę nigdy nie widział.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
17. 11. 2022
100%

Uderzający, kulturowo istotny i niezaprzeczalnie ważny film. Nie jest zbyt rzadkie, że kariera aktora, jakkolwiek płodna mogłaby być, kończy się zwłaszcza dzięki jego udziałowi w bardzo niewielkiej…

Uderzający, kulturowo istotny i niezaprzeczalnie ważny film. Nie jest zbyt rzadkie, że kariera aktora, jakkolwiek płodna mogłaby być, kończy się zwłaszcza dzięki jego udziałowi w bardzo niewielkiej liczbie filmów, a nawet za jego udział w jednym filmie. Gregory Peck był aktorem wielkiej wagi w swoim czasie, jedną z twarzy uczciwości i sprawiedliwości, ponieważ prawie zawsze grał postacie napełnione wielką uczciwością i szlachetnością zamiarów. Zagrał zatem w szerokim spektrum filmów... ale bądźmy szczerzy, to w tym filmie aktor osiąga szczyt swojej kariery, i to tutaj osiąga największe uznanie i znaczenie jako aktor. Film przynosi na ekran nieco autobiograficzną powieść Harper Lee. Silnie zainspirowana postacią swojego ojca i fragmentami z jej dzieciństwa autorka wymyśliła historię, w której uczciwy i zaangażowany prawnik stara się obronić czarnoskórego więźnia, przekonany o jego niewinności w obliczu zarzutów gwałtu i ataku na białą nieletnią. Oczywiście, wszystko odbywa się na południu Stanów Zjednoczonych, gdzie rasowe uprzedzenia szerzą się.

CinemaSerf
CinemaSerf
19. 11. 2024
80%

Gregory Peck to mały miasteczny prawnik „Atticus Finch”, który zostaje powołany do pozornie rutynowej sprawy obrony czarnego mężczyzny „Toma Robinsona” (Brock Peters), oskarżonego o gwałt na młodej…

Gregory Peck to mały miasteczny prawnik „Atticus Finch”, który zostaje powołany do pozornie rutynowej sprawy obrony czarnego mężczyzny „Toma Robinsona” (Brock Peters), oskarżonego o gwałt na młodej białej dziewczynie. Mówię pozornie rutynowej, ponieważ nikt w ich mieście „Maycomb” nie wątpi w werdykt, jaki wyda ława przysięgłych. Co następuje, to świadectwo aktorskich zdolności Gregory'ego Pecka, który musi dotrzeć do prawdy w społeczności, gdzie to jest najmniejszym zmartwieniem. Rasizm, bigoteria i nienawiść są powszechne i wkrótce, gdy sprzeciwia się ich powtarzanym próbom pójścia z nurtem, te obrzydliwe emocje są skierowane na niego i jego dwójkę małych dzieci „Jem” (Philip Alford) i „Scout” (Mary Badham). Przy okazji, dzieci są zafascynowane tajemniczym domem, w którym żyje enigmatyczny „Boo Radley” (Robert Duvall), chłopak z trudnościami w nauce, którego rzadko, jeśli w ogóle, widuje się w ciągu dnia. Dramat sądowy prowadzi do wydarzeń, które stają się pozytywnie złowrogie; scena z dwójką dzieci wracających przez las z balu przebierańców musi być jednym z najbardziej skutecznie napiętych fragmentów kina. Oczywiście historia porusza konkretne kwestie dotyczące postaw z okresu Wielkiego Kryzysu w południowych stanach Ameryki, ale siła oryginalnej opowieści Harper Lee; i doskonale wykreowane postacie tutaj zapewniają, że ten scenariusz jest przenośny na wiele innych miejsc na całym świecie, a nawet teraz rezonuje zwięźle. Rzadko zdarza się, że niuanse powieści tak dobrze przenoszą się na ekran, ale Robert Mulligan i Horton Foote wykonali znakomitą pracę, adaptując tę najbardziej ludzką z opowieści, która powinna być obowiązkowym seansowaniem - nawet teraz, 60 lat po jego powstaniu.

8

Głosowano 2691×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500