Hana-bi

Hana-bi HANA-BI

7.7 /10
715 ocen
1997 103 min Wydany

Udręczony detektyw policji Nishi podejmuje desperackie środki, aby naprawić rzeczy w świecie, który poszedł nie tak. Jego żona cierpi na białaczkę, a jego partner biznesowy jest sparaliżowany po brutalnym ataku gangstera. Nishi pożycza od yakuzy lichwiarza, a następnie napada na bank, aby spłacić swoje długi.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Takeshi Kitano
Takeshi Kitano

Yoshitaka Nishi

Kayoko Kishimoto
Kayoko Kishimoto

Nishi's Wife

Ren Osugi
Ren Osugi

Horibe

Tetsu Watanabe
Tetsu Watanabe

Junkyard Owner

Hakuryu
Hakuryu

Yakuza Hitman

Yuko Daike
Yuko Daike

Tanaka's Widow

Tsumami Edamame
Tsumami Edamame

Businessman Throwing Rocks

Tokio Seki
Tokio Seki

Old Hick

Motoharu Tamura
Motoharu Tamura

Chief Detective

Hitoshi Nishizawa
Hitoshi Nishizawa

Yakuza Head

Hiromi Kikai
Hiromi Kikai

Yakuza Henchman #1

Shoko Kitano
Shoko Kitano

Young Girl Flying a Kite

Yoshiyuki Morishita
Yoshiyuki Morishita

Yakuza Henchman #2

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Yasushi Tsuge , Takio Yoshida , Masayuki Mori
Montażysta Montażysta Yoshinori Ota , Takeshi Kitano
Operator zdjęć Operator zdjęć Hideo Yamamoto
Reżyser Reżyser Takeshi Kitano
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Norihiro Isoda
Dekoracja planu Dekoracja planu Tatsuo Ozeki
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Senji Horiuchi
Asystent reżysera Asystent reżysera Hiroshi Shimizu
Koproducent Koproducent Hiroshi Ishikawa
Operator dźwięku Operator dźwięku Akira Nakano
Asystent dźwiękowca Asystent dźwiękowca Masashi Furuya
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Joe Hisaishi
Projektant tytułów Projektant tytułów Hikozo Akamatsu
Scenariusz Scenariusz Takeshi Kitano
Logo Firma
Bandai Visual JP
Office Kitano JP
Tokyo FM JP
TV Tokyo JP
Język
日本語
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
08. 03. 2015
100%

Hana-bi (AKA: Ognie sztuczne) jest napisany i wyreżyserowany przez Takeshi Kitano. Występują w nim Kitano, Kayoko Kishimoto, Ren Osugi i Susumu Terajima. Muzykę skomponował Joe Hisaishi, a zdjęcia…

Hana-bi (AKA: Ognie sztuczne) jest napisany i wyreżyserowany przez Takeshi Kitano. Występują w nim Kitano, Kayoko Kishimoto, Ren Osugi i Susumu Terajima. Muzykę skomponował Joe Hisaishi, a zdjęcia wykonał Hideo Yamamoto.

r96sk
r96sk
05. 03. 2022
70%

W tym filmie jest pewna wielkość, ale 'Fajerwerki' (lub lepszy tytuł, 'Hana-bi') ciągną się zbyt długo. Byłem z tym przez pierwsze 45-55 minut, ale ostatnia część filmu naprawdę mnie nużyła; poza…

W tym filmie jest pewna wielkość, ale 'Fajerwerki' (lub lepszy tytuł, 'Hana-bi') ciągną się zbyt długo. Byłem z tym przez pierwsze 45-55 minut, ale ostatnia część filmu naprawdę mnie nużyła; poza kilkoma momentami, to tak trochę powtarza te same sceny ciągle na nowo. Osobiście zrozumiałem... potrzebowało by trochę więcej, moim zdaniem. Są tam bardzo dobre występy aktorskie, bez wątpienia. Takeshi Kitano jest oczywistą gwiazdą przedstawienia, chociaż byłem także pod wrażeniem Ren Osugi - który jest równie doskonały jak wyżej wspomniany scenarzysta, producent i reżyser tego filmu z 1997 roku. Obsada wsparcia jest solidna, podczas gdy wszystko na ekranie wygląda również porządnie. Ogólnie mi się to podobało, ale nie mogę powiedzieć, że mnie tak bardzo uderzyło jak wyraźnie innych. Warto obejrzeć, w każdym razie.

CinemaSerf
CinemaSerf
24. 05. 2024
70%

Nie chciałbyś być policjantem "Nishi" (Takeshi Kitano). Jego młode dziecko zmarło kilka lat wcześniej, jego żona jest nieuleczalnie chora w szpitalu, a jego partner w pracy dostaje kulę, która go…

Nie chciałbyś być policjantem "Nishi" (Takeshi Kitano). Jego młode dziecko zmarło kilka lat wcześniej, jego żona jest nieuleczalnie chora w szpitalu, a jego partner w pracy dostaje kulę, która go paraliżuje. Nic dziwnego, że trochę podupada na duchu, a jego priorytety stają się skompromitowane. Gdy dowiaduje się, że jego żona może wrócić do domu, postanawia, że to się stanie - ale skąd wezmą się pieniądze na jej utrzymanie? No idzie i pożycza pieniądze od pewnych nieprzyjemnych typów, których spotkał w swojej karierze. Mając za jedyny cel spędzanie jak najwięcej czasu z chorą żoną, niektóre z jego decyzji stają się coraz bardziej wątpliwe i wymagają coraz bardziej niebezpiecznych i przemocowych działań, gdy jego wierzyciele domagają się spłaty - gotówką lub w naturze. To naprawdę bardzo skuteczne połączenie romantyzmu i brutalności. Ilustruje wrażliwość nawet najbardziej wytrzymałych ludzi, gdy dotknie ich tragedia i rozpacz - a gdy ta osoba jest sprytnym i zdolnym zabójcą, te ryzyka stają się dla wszystkich jeszcze bardziej nasilone. Nie ma tu zbyt wiele dialogu, głównie Kitano reaguje na i radzi sobie z sytuacjami, z jakimi się boryka, starając się utrzymać poczucie stabilności i poradzić sobie z narastającym poczuciem winy, co czasem jest dość fascynujące do oglądania. Czasami trochę toczy się powoli i może być powtarzalne, ale to inny styl ciemnej dramy, który pokazuje nam ludzką stronę kogoś nieprowadzonego motywacją władzy, pieniędzy ani zemsty.

7.7

Głosowano 715×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500