Amonit

Amonit Ammonite

7.0 /10
600 ocen
2020 118 min Wydany

Mary, ceniona paleontolożka, i młoda kobieta wysłana przez jej męża na rekonwalescencję nad morze, nawiązują intensywną relację w Anglii lat 40. XIX wieku. Pomimo przepaści między ich sferami społecznymi i osobowościami Mary i Charlotte odkrywają, że mogą sobie zaoferować to, czego drugi szukał: uświadomienie sobie, że nie są sami. To początek namiętnego i pochłaniającego związkowego romansu, który będzie przeciwstawiał się wszelkim granicom społecznym i nieodwracalnie zmieni bieg obu życiów.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kate Winslet
Kate Winslet

Mary Anning

Saoirse Ronan
Saoirse Ronan

Charlotte Murchison

Gemma Jones
Gemma Jones

Molly Anning

James McArdle
James McArdle

Roderick Murchison

Alec Secăreanu
Alec Secăreanu

Dr. Lieberson

Fiona Shaw
Fiona Shaw

Elizabeth Philpot

Sarah White
Sarah White

Museum Cleaning Woman

Liam Thomas
Liam Thomas

Museum Workman

Sam Parks
Sam Parks

Curator

Claire Rushbrook
Claire Rushbrook

Eleanor Butters

Nick Pearse
Nick Pearse

Three Cups' Waiter

Victoria Elliott
Victoria Elliott

Three Cups' Maid

Beatrice Curnew
Beatrice Curnew

Party Guest

Susie Baxter
Susie Baxter

Party Guest

Gethin Alderman
Gethin Alderman

Party Guest

Robert Purdy
Robert Purdy

Party Guest

Max Dowler
Max Dowler

Party Guest

Paul Dodds
Paul Dodds

Party Guest

John Mackay
John Mackay

Fine Gentleman

Mladen Petrov
Mladen Petrov

David The Postman

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Iain Canning , Emile Sherman , Fodhla Cronin O'Reilly
Reżyser Reżyser Francis Lee
Operator zdjęć Operator zdjęć Stéphane Fontaine
Montażysta Montażysta Chris Wyatt
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Dustin O'Halloran , Volker Bertelmann
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Johnnie Burn
Dyrektor castingu Dyrektor castingu Fiona Weir
Projektant fryzur Projektant fryzur Ivana Primorac
Scenografia Scenografia Sarah Finlay
Koproducent Koproducent Robert How , Nicky Earnshaw
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Simon Gillis , Mary Burke , Rose Garnett , Zygi Kamasa
Scenarzysta Scenarzysta Francis Lee
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Guy Bevitt
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
SWITCH.
SWITCH.
15. 11. 2020
80%

Podobnie jak jego bohaterka, film 'Ammonite' na początku trzyma cię na dystans - ale jest to świadoma decyzja, która sprawia, że objęcie w finałowej akcji jest tym silniejsze. To nie jest rozległa…

Podobnie jak jego bohaterka, film 'Ammonite' na początku trzyma cię na dystans - ale jest to świadoma decyzja, która sprawia, że objęcie w finałowej akcji jest tym silniejsze. To nie jest rozległa opowieść o namiętnej miłości, lecz podróż z powrotem do miłości i podróż z nieoczekiwanym celem. Być może to, czego Mary szuka - prawdziwy skamielina, którą stara się odkryć w sobie - nie jest połączenie z inną osobą, ale połączenie samej ze sobą, z zapomnianą częścią samej siebie, którą długo pochowano lub zabrano. Charlotte jest drogą do tego zbawienia, a jednocześnie sama wychodzi z ciemności, powraca do pewnego rodzaju miłości i pasji, o której myślano, że została utracona, i jest podekscytowana jej odnalezieniem. 'Ammonite' to taki piękny, duchowy i inteligentny film, zrobiony z uczciwością, integralnością i nieoczekiwanym poczuciem humoru, które przebija się przez skałę, która go otacza. Potwierdza, że nasze zaufanie do Francisa Lee jest uzasadnione i oferuje kolejne klasyczne dramatyczne historie queer, które przeciwstawiają się oczekiwaniom dotyczącym życia, jakie te filmy mogą badać.

Peter McGinn
Peter McGinn
19. 05. 2021
90%

Jako rozrywka podobało mi się oglądanie Ammonite. Główna postać, Mary Anning, to fascynująca kobieta. Jest szorstka i trochę aspołeczna, przynajmniej w stosunku do obcych. Mimo to toleruje opresywne…

Jako rozrywka podobało mi się oglądanie Ammonite. Główna postać, Mary Anning, to fascynująca kobieta. Jest szorstka i trochę aspołeczna, przynajmniej w stosunku do obcych. Mimo to toleruje opresywne zachowanie swojej matki, być może dla zachowania pokoju lub dlatego, że są rodziną. Jest oddana swojemu zainteresowaniu naukowym badaniem paleontologii, ale również zarabia tworząc pamiątki do sprzedaży turystom. Jest interesująca, co nie jest złym elementem w głównej postaci.

CinemaSerf
CinemaSerf
27. 03. 2022
60%

To jest pięknie wykonana praca od Francisa Lee i Stéphane Fontaine, która przedstawia dość zdeptane istnienie paleontologa z XIX wieku Mary Anning (Kate Winslet), która większość czasu spędza na…

To jest pięknie wykonana praca od Francisa Lee i Stéphane Fontaine, która przedstawia dość zdeptane istnienie paleontologa z XIX wieku Mary Anning (Kate Winslet), która większość czasu spędza na zbieraniu muszli i skamieniałości na plaży, które renowuje i sprzedaje w małym sklepie, który dzieli ze swoją schorowaną matką (Gemma Jones). Przybycie entuzjastycznego Rodericka Murchisona (James McArdle) i jego żony Charlotte (Saoirse Ronan) zmienia jej dość skromne, monotonne życie, gdy na początku płaci jej, aby pokazała mu, jak rozpoznać amonita, ale potem zostawia swoją źle się czującą żonę pod jej opieką, aby dochodziła do zdrowia po jak dotąd niezdefiniowanej dolegliwości. Historia opowiada głównie o tym, jak te dwie kobiety się zbliżają i o tym, jak ta więź się pogłębia, i zawiera dwa bardzo silne występy głównych aktorek, które walczą ze swoim delikatnie dymiącym związkiem. Razem z Leeem, udaje im się przekazać poczucie ich pragnienia w znacznej mierze nieprzyjemnym - ale nie sterylnej - modzie. Problem polega na tym, że film naprawdę, naprawdę, brakuje tempa i charakteryzacji. Nie chodzi o to, że musi być pełen seksu, ale o to, że ich dialog jest oszczędny do granic skąpstwa. Dlaczego się zaprzyjaźniły? Czasami ich afiliacja jest trudna do zrozumienia; wręcz lakoniczna - i jest tu rodzicielska afiliacja, która zdaje się kompromitować siłę ich chemii jako ludzi, którzy się zakochują. Jest tu kilka poruszających wkładów od Fiony Shaw i Gemmy Jones (która jakby powtarza swoją rolę z „God's Own Country“ (2017)), a jest tu też jasny atak na męsko-zdominowaną społeczność naukową, która robiła wszystko, aby odstraszyć/ignorować oczywiste umiejętności posiadane przez Anning, ale jako film na dużym ekranie po prostu brakuje głębi - zostajemy zbyt wiele domyślać się/zakładać i sprawia, że czuję się trochę pusty.

beyondthecineramadome
beyondthecineramadome
20. 06. 2022
20%

Pomimo tego, że produkcja i filmowanie rozpoczęły się przed znakomitym filmem Celine Sciamma _Portrait of a Lady on Fire_, _Ammonite_ Francisa Lee został wydany i nie jest w stanie uniknąć porównania…

Pomimo tego, że produkcja i filmowanie rozpoczęły się przed znakomitym filmem Celine Sciamma _Portrait of a Lady on Fire_, _Ammonite_ Francisa Lee został wydany i nie jest w stanie uniknąć porównania. Oba filmy rozgrywają się na odległych wybrzeżach nad oceanem, skupiają się na związku lesbijskim i są dziełami historycznymi. Jednak tutaj kończą się podobieństwa. Podczas gdy _Portrait of a Lady on Fire_ błyszczy, _Ammonite_ się potyka.

7

Głosowano 600×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500