Candyman
Dostępne na
Amazon Prime Video

Candyman Candyman

6.0 /10
1,623 ocen
2021 91 min Wydany

Fotografik Anthony próbuje rozwikłać tajemnicę Candymana, upiora, o którym krąży wiele makabrycznych historii w dzielnicy Cabrini-Green, gdzie właśnie zamieszkał.

Candyman - kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Yahya Abdul-Mateen II
Yahya Abdul-Mateen II

Anthony McCoy

Teyonah Parris
Teyonah Parris

Brianna Cartwright

Colman Domingo
Colman Domingo

William Burke

Nathan Stewart-Jarrett
Nathan Stewart-Jarrett

Troy Cartwright

Kyle Kaminsky
Kyle Kaminsky

Grady Smith

Vanessa Williams
Vanessa Williams

Anne-Marie McCoy

Brian King
Brian King

Clive Privler

Miriam Moss
Miriam Moss

Jerrika

Rebecca Spence
Rebecca Spence

Finley Stephens

Christiana Clark
Christiana Clark

Danielle Harrington

Michael Hargrove
Michael Hargrove

Candyman / Sherman Fields

Heidi Grace Engerman
Heidi Grace Engerman

Haley Gulick

Sarah Lo
Sarah Lo

Samantha

Ro White
Ro White

Boof

Mark Montgomery
Mark Montgomery

Detective Lipez

Torrey Hanson
Torrey Hanson

Jack Hyde

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Nia DaCosta
Producent Producent Jordan Peele , Win Rosenfeld , Ian Cooper
Scenografia Scenografia Cara Brower
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Lizzie Cook
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Jessi Dean
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Aimee Lippert
Efekty wizualne Efekty wizualne Justin Lacalamita
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Michael Babcock
Sound Mixer Sound Mixer Nick Ray Harris , J.T. Mueller
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Adam Mohundro
Kaskaderzy Kaskaderzy Brian Peters
Scenariusz Scenariusz Nia DaCosta , Win Rosenfeld , Jordan Peele
Operator zdjęć Operator zdjęć John Guleserian
Montażysta Montażysta Catrin Hedström
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Ines Rose
Logo Firma
Metro-Goldwyn-Mayer US
Universal Pictures US
Bron Studios CA
Monkeypaw Productions US
Język
English
Français
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

60 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Manuel São Bento
Manuel São Bento
01. 09. 2021
50%

Obejrzałem ponownie Candyman z 1992 roku w przygotowaniu do bezpośredniej kontynuacji Nii DaCosty (Little Woods), abym mógł z niego jak najwięcej wyciągnąć, nie musząc forsować swojej pamięci. Pomimo…

Obejrzałem ponownie Candyman z 1992 roku w przygotowaniu do bezpośredniej kontynuacji Nii DaCosty (Little Woods), abym mógł z niego jak najwięcej wyciągnąć, nie musząc forsować swojej pamięci. Pomimo uzależnienia od muzyki Philipa Glasa z oryginalnego filmu, wersja Bernarda Rose'a na podstawie krótkiej historii Clive'a Barkera nie jest dokładnie jednym z moich ulubionych klasyków, chociaż doceniam ją dość dużo. Pod względem oczekiwań nie znałem wcześniej reżysera, ale byłem ciekawy, co DaCosta może przynieść do sławnego opowiadania. Niestety, nie jestem właściwą osobą do zajmowania się trudnymi tematami przedstawionymi w filmie. Od ewidentnego, mocnego zdania na temat gentryfikacji po stronnicze białe szkła krytyczne, reżyser ma jasną wizję i mocne przesłania dotyczące niesprawiedliwości kulturowej. Jako biały europejski młody mężczyzna nie będę udawał, że mam doświadczenie lub nawet wystarczającą wiedzę, aby podejść do tych koniecznych, wrażliwych debat, więc pozwolę innym krytykom, a mianowicie czarnym autorom, rozprzestrzeniać swoje głosy. Mimo to mam mieszane uczucia co do tej kontynuacji. Pomimo pięknej fotografii (John Guleserian), montażu (Catrin Hedström) i muzyki (Robert A. A. Lowe), scenariusz z tematycznego punktu widzenia często wydaje się wymuszony i czasami kaznodziejski. Postacie są cienko rozwinięte w niezwykle zbyt krótkim czasie. Nigdy niekończące się rekapitulacje sylwetek poprzedniego filmu są niepotrzebne, a zaskakująco, duże odkrycie tej kontynuacji jest częściowo zrujnowane przez po prostu (ponowne)oglądanie oryginalnego filmu. Ekstremalne okrucieństwo nadal jest obecne, chociaż nieco stonowane, przynajmniej z mojego punktu widzenia. Pod względem technicznym i wizualnym jest to naprawdę jedno z najciekawszych filmów roku. Niestety, nie jest w stanie przekazać tej samej jakości dwóm filarom filmowania - fabule i postaci.

Martha
Martha
26. 07. 2022
60%

Jestem ogromnym fanem Tonyho Todda jako Candyman i zawsze nim byłem, to była dobra historia i aktorzy zagrali swoje role bardzo dobrze. Jednak potem trochę mi to zepsuło, gdy zaczęli wszyscy mówić o…

Jestem ogromnym fanem Tonyho Todda jako Candyman i zawsze nim byłem, to była dobra historia i aktorzy zagrali swoje role bardzo dobrze. Jednak potem trochę mi to zepsuło, gdy zaczęli wszyscy mówić o rasizmie.

Nathan
Nathan
26. 07. 2022
60%

Historia _Candymana_ była intrygująca, a dzięki spektakularnej wizualizacji jest to solidny seans, ale dla filmu grozy zabrakło istotnej dawki... grozy. W żadnym momencie filmu nie było napięcia,…

Historia _Candymana_ była intrygująca, a dzięki spektakularnej wizualizacji jest to solidny seans, ale dla filmu grozy zabrakło istotnej dawki... grozy. W żadnym momencie filmu nie było napięcia, grozy, ani poczucia, że jestem prowadzony ku ekscytującemu kulminacyjnemu punktowi, raczej było to bardziej studium postaci Candymana. Aspekt studium postaci był świetny, uwielbiałem słuchać mitu o Candymanie od różnych osób z społeczności. Śledztwo w tło historii Candymana w połączeniu z komentarzem na temat brutalności policji było naprawdę dobrze wykonane, ale ten film był promowany jako film grozy i nie spełnił oczekiwań. Kinematografia była doskonała, były naprawdę świetne ujęcia wykorzystujące lustra i różne kąty, ale czy to wystarczy? W końcu ten film pozostawił mnie z ochotą na znacznie więcej.

tmdb28039023
tmdb28039023
06. 09. 2022
60%

Nowy Candyman podoba mi się. Nie kocham go, ale bardzo mi się podoba. Ten film, współtworzony i reżyserowany przez Nia DaCostę, chce być Nowym Koszmarem Wes Cravena tej serii, a kiedy osiągnie ten…

Nowy Candyman podoba mi się. Nie kocham go, ale bardzo mi się podoba. Ten film, współtworzony i reżyserowany przez Nia DaCostę, chce być Nowym Koszmarem Wes Cravena tej serii, a kiedy osiągnie ten poziom, jest to strzał w dziesiątkę - zwłaszcza jeśli chodzi o tytułowe potwora, który nigdy nie był bardziej złowieszczy czy groźny (Tony Todd, który stworzył tę postać w 1992 roku, pojawia się w ograniczonej, ale efektywnej roli, która przekracza zwykły fanservice).

6

Głosowano 1623×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500