Kolor z Przestworzy
Dostępne na
Voyo

Kolor z Przestworzy Color Out of Space

6.0 /10
1,534 ocen
2020 110 min Wydany

Rodzina Gardnerów niedawno odziedziczyła niewielką posiadłość niedaleko Arkham w Massachusetts i zdecydowała się porzucić życie w mieście na rzecz wiejskich uroków i wyzwań. Głowa rodu, Nathan (Nicolas Cage), próbuje swoich sił w ogrodnictwie, ale póki co jego starania przynoszą mizerne rezultaty. Wszystko to zmienia się pewnego wieczoru, gdy na farmie rozbija się niewielki, emanujący fioletowo-różowym światłem meteoryt. Zanim zgaśnie, przyniesione przez niego substancje zdążą przeniknąć do gleby i lokalnych wód. Ich efektem będą początkowo nad wyraz obfite plony. Wkrótce jednak okaże się, że konsekwencje kosmicznej katastrofy są dużo bardziej złożone, a Gardnerowie muszą stawić czoła zjawiskom, których zrozumienie wymyka się ludzkiemu postrzeganiu rzeczywistości.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Nicolas Cage
Nicolas Cage

Nathan Gardner

Joely Richardson
Joely Richardson

Theresa Gardner

Madeleine Arthur
Madeleine Arthur

Lavinia Gardner

Elliot Knight
Elliot Knight

Ward Phillips

Brendan Meyer
Brendan Meyer

Benny Gardner

Julian Hilliard
Julian Hilliard

Jack Gardner

Josh C. Waller
Josh C. Waller

Sheriff Pierce

Q'orianka Kilcher
Q'orianka Kilcher

Mayor Tooma

Amanda Booth
Amanda Booth

Secretary

Keith Harle
Keith Harle

Hunter Jake

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Richard Stanley
Producent Producent Josh C. Waller , Daniel Noah , Elijah Wood , Lisa Whalen
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Johnny Chang , Stacy Jorgensen , Timur Bekbosunov , Elisa Lleras , Michael M. McGuire
Krótka Opowieść Krótka Opowieść H.P. Lovecraft
Scenariusz Scenariusz Richard Stanley
Koproducent Koproducent Simão Cayatte , Mário Patrocínio
Montażysta Montażysta Brett W. Bachman
Obsada Obsada Danielle Aufiero , Amber Horn
Scenografia Scenografia Katie Byron
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Sérgio Costa
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Patrícia Dória
Logo Firma
XYZ Films US
SpectreVision US
ACE Pictures Entertainment US
BRO Cinema PT
Język
English
Recenzje (7)

Co sądzą inni widzowie

60 %
Średnia ocena
7
Łącznie recenzji
Stephen Campbell
Stephen Campbell
11. 11. 2019
70%

Solidna adaptacja, chociaż z troszkę za dużo komedii związanej z alpakami. Wiele dzieł H.P. Lovecrafta rozgrywa się w ogromnym wspólnym wszechświecie, który z natury wydaje się pasować do obecnego…

Solidna adaptacja, chociaż z troszkę za dużo komedii związanej z alpakami. Wiele dzieł H.P. Lovecrafta rozgrywa się w ogromnym wspólnym wszechświecie, który z natury wydaje się pasować do obecnego mody na kinematograficzne narracje długometrażowe. Jednak, biorąc pod uwagę rozmiar jego _oeuvre_, bardzo niewiele z niego zostało zaadaptowane na ekran, a Lovecraft w ogóle okazał się trudnym autorem do sfilmowania (chociaż Stuart Gordon i Brian Yuzna prawdopodobnie mieliby inne zdanie). I tak mamy _Kolor z Kosmosu_, napisany i wyreżyserowany przez Richarda Stanleya (jego pierwszy film od 25 lat, po tym jak słynnie został zwolniony trzy dni po katastrofalnym zdjęciu jego długo wyczekiwanego projektu marzeń, _Wyspa Dr. Moreau_). Nowoczesna, ale poza tym zaskakująco wierna adaptacja opowiadania Lovecrafta z 1927 roku _Kolor z Kosmosu_, _Kolor_ dobrze próbuje przedstawić jedną z najbardziej niejasnych istot Lovecrafta (istnieje istota jako nieopisalny kolor). Mieszając humor i horror cielesny (być może zbyt skoncentrowany na humorze), film daje Nicholasowi Cageowi kolejną szansę, by całkowicie się wygłupić po tym, jak ostatnio zwolnił się w _Mom and Dad_ (2017) Briana Taylora i _Mandy_ (2018) Panosa Cosmatosa. I chłopak w to leci - to najbardziej absurdalne, histeryczne i granicznie farsowe przedstawienie, jakie dał od _Vampire's Kiss_ (1989) Roberta Biermana, krzycząc o ważności alpak, grając spokojnie oddanego ojca. I to, jak na to zareagujesz, w dużej mierze będzie decydować, jak zareagujesz na film - absurdalnie obojętny, przesadny i mrocznie przekonujący.

SWITCH.
SWITCH.
20. 11. 2019
40%

Połączenie świętej trójcy Nicolasa Cage'a, H.P. Lovecrafta i Richarda Stanleya wydaje się szalonym błyskotliwością na papierze, dlatego tak rozczarowujące jest to, że „Kolor z Kosmosu”, pomimo kilku…

Połączenie świętej trójcy Nicolasa Cage'a, H.P. Lovecrafta i Richarda Stanleya wydaje się szalonym błyskotliwością na papierze, dlatego tak rozczarowujące jest to, że „Kolor z Kosmosu”, pomimo kilku interesujących motywów i szacunku dla alpak, jest trochę męczący.

JPV852
JPV852
15. 02. 2020
60%

Niezwykły film na pewno, ale nie czytałem niczego od H.P. Lovecrafta, więc prawdopodobnie nie doceniam go tak bardzo jak większość, ale wizualnie interesujący i również dziwaczny, przypominał mi…

Niezwykły film na pewno, ale nie czytałem niczego od H.P. Lovecrafta, więc prawdopodobnie nie doceniam go tak bardzo jak większość, ale wizualnie interesujący i również dziwaczny, przypominał mi Bliskie spotkania trzeciego stopnia spotyka Donnie Darko. Jedną z rzeczy, która go zatrzymała, były pewne, prawdopodobnie niezamierzenie zabawne sceny, jedna, w której Cage krzyczy na owoce. Jego występ był w porządku, a młoda Madeleine Arthur była prawdopodobnie największym wyróżnieniem.

Gimly
Gimly
20. 03. 2020
80%

_Kolor z kosmosu_ był jedną z największych radości, jaką przyniosło mi kino w 2019 roku. Byłem naprawdę podekscytowany od około piętnastu minut aż do końcowych napisów. Nie wspominając o kilku dniach…

_Kolor z kosmosu_ był jedną z największych radości, jaką przyniosło mi kino w 2019 roku. Byłem naprawdę podekscytowany od około piętnastu minut aż do końcowych napisów. Nie wspominając o kilku dniach po tym.

eQuilibrium
eQuilibrium
25. 10. 2021
80%

Najstarszą i najmocniejszą emocją ludzkości jest strach, a najstarszym i najmocniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym. Bardzo trudno jest zrobić filmową adaptację jakiejkolwiek…

Najstarszą i najmocniejszą emocją ludzkości jest strach, a najstarszym i najmocniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym. Bardzo trudno jest zrobić filmową adaptację jakiejkolwiek krótkiej opowiadania H.P.Lovecrafta. Kiedy autor stara się namalować obraz Nieznanego poprzez poetyckie mistrzostwo, czyni to zadanie niesłychanie trudnym dla każdego reżysera, który odmawia zmiany samej historii. To był naprawdę niepojęty tajemnica, która ostatecznie kończy się i zastanawiałam się, co właściwie oglądałam? Potem zdałam sobie sprawę, że czułam się tak samo, jak gdy czytałam jego opowiadanie kilka lat temu. Obie uwielbiałam. Było to intrygujące, upiornie, nieprzewidywalne i niepokojące. Obejrzyj to dla sztuki obrazów, jak również dla piękna za złożonością pisarza, który ma poziom inteligencji językowej, którego tylko bardzo niewielu ludzi zrozumie. W tym ja. Bycie w stanie sprawić, że ktoś poczuje się zaniepokojony bez użycia przemocy lub nadmiaru przemocy, to czysty horror. Co dokładnie wierzył i wyróżniał H.P. Lovecraft. Reżyser wykonał niesamowitą pracę artystyczną. Było piękne dla oka, obrazy były fantastyczne i dostaje od mnie solidne 8,5/10. Ostrzeżenie dla rodziców: 16+. To nie jest film dla dzieci ani nawet młodych nastolatków. Nie zawiera przemocy, jednak pokazuje krew i śluz w kilku scenach na intensywność 7/10 w jej zenicie. Może stworzyć bardzo upiorną i napiętą atmosferę w drugiej połowie, która się na ciebie wkrada i zanim się zorientujesz, możesz czuć się bardzo nieswojo.

LightningBlue
LightningBlue
16. 12. 2022
100%

Ten film jest wolno tempowany, stopniowo buduje napięcie a koniec jest tego wart. Genialny film sci-fi oparty na opowieści Lovecrafta.

Ten film jest wolno tempowany, stopniowo buduje napięcie a koniec jest tego wart. Genialny film sci-fi oparty na opowieści Lovecrafta.

CinemaSerf
CinemaSerf
23. 03. 2024
60%

Rodzina Gardnerów ma nadzieję uciec od gonitwy szczurów, przenosząc się na wiejską farmę w Nowej Anglii, gdzie mogą osiąść i cieszyć się spokojem i ciszą. Ale tylko na krótko. Ogromny meteoryt…

Rodzina Gardnerów ma nadzieję uciec od gonitwy szczurów, przenosząc się na wiejską farmę w Nowej Anglii, gdzie mogą osiąść i cieszyć się spokojem i ciszą. Ale tylko na krótko. Ogromny meteoryt rozbija się w ich ogrodzie i wydaje się, że wydziela złowieszcze światło, które zanieczyszcza wszystko, co dotyka. Nathan i Theresa na początku są bardziej zdezorientowani niż cokolwiek innego, ale stopniowo Nathan zaczyna tracić kontakt z rzeczywistością, a sytuacja staje się bardziej niebezpieczna dla wszystkich, gdy obca istota zaczyna się zbliżać z jasnym zamiarem przejęcia kontroli nad miejscem - jeśli nie nad całym światem. Są tu zabawne momenty, zwłaszcza od przesadzonego Cage'a, który po prostu pozwala się ponieść swojej postaci, i od młodego Jacka, który wciąż martwi się o swojego kolegę w studni, podczas gdy jego matka lekceważąco amputuje kilka swoich palców! Wygląda na to, że to może zależeć od ich staroświeckiego sąsiada hippiego Ezry'ego i od odwiedzającego Warda, który wydaje się mieć czystą głowę - poza tym podoba mu się córka, aby ich uratować przed gorszym losem niż śmierć. Efekty wizualne są podstawowe i opierają się głównie na kolorze, plamach śluzu i strzelaniu z broni palnej, a może tu być więcej komedii, niż zamierzał reżyser Richard Stanley, ponieważ film zaczyna przypominać edycję z lat 70. Dr. Who. Da się to obejrzeć, a Cage jakoś trzyma się razem - ale historia jest rozciągnięta zbyt cienko, a tempo ledwo daje radę utrzymać się przez całe dwie godziny.

6

Głosowano 1534×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500