Salo, czyli 120 dni Sodomy

Salo, czyli 120 dni Sodomy Salò o le 120 giornate di Sodoma

6.4 /10
2,152 ocen
1976 116 min Wydany

Czterech skorumpowanych faszystowskich libertinów zbiera 9 nastoletnich chłopców i dziewcząt i poddaje ich 120 dniom sadystycznych tortur fizycznych, umysłowych i seksualnych.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Giorgio Cataldi
Giorgio Cataldi

The Bishop

Aldo Valletti
Aldo Valletti

The President

Caterina Boratto
Caterina Boratto

Signora Castelli

Elsa De Giorgi
Elsa De Giorgi

Signora Maggi

Hélène Surgère
Hélène Surgère

Signora Vaccari

Sonia Saviange
Sonia Saviange

The Pianist

Sergio Fascetti
Sergio Fascetti

Sergio - Male Victim

Bruno Musso
Bruno Musso

Carlo Porro - Male Victim

Antonio Orlando
Antonio Orlando

Tonino - Male Victim

Claudio Cicchetti
Claudio Cicchetti

Male Victim

Franco Merli
Franco Merli

Male Victim

Umberto Chessari
Umberto Chessari

Male Victim

Lamberto Book
Lamberto Book

Lamberto Gobbi - Male Victim

Gaspare Di Jenno
Gaspare Di Jenno

Rino - Male Victim

Giuliana Melis
Giuliana Melis

Female Victim

Faridah Malik
Faridah Malik

Fatimah - Female Victim

Graziella Aniceto
Graziella Aniceto

Female Victim

Renata Moar
Renata Moar

Female Victim

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Publicysta Publicysta Nico Naldini
Prezenter Prezenter Alberto Grimaldi
Script Supervisor Script Supervisor Beatrice Banfi
Muzyk Muzyk Arnaldo Graziosi
Koordynator postprodukcji Koordynator postprodukcji Enzo Ocone
Asystent montażysty Asystent montażysty Alfredo Menchini , Ugo De Rossi
Asystent kostiumografa Asystent kostiumografa Vanni Castellani
Operator kamery Operator kamery Carlo Tafani , Emilio Bestetti
Drugi asystent kamery Drugi asystent kamery Giancarlo Granatelli
Fotograf planu Fotograf planu Deborah Imogen Beer
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery Sandro Battaglia
Efekty specjalne Efekty specjalne Alfredo Tiberi
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Giuseppina Sagliano
Dźwięk Dźwięk Domenico Pasqua Di Bisceglie , Giorgio Loviscek
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych Massimo Anzellotti
Sound Mixer Sound Mixer Fausto Ancillai
Malarz Malarz Italo Tomassi
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

64 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
29. 08. 2022
50%

Cóż, musimy przyznać Pier Paolo Pasolini - miał niezwykłą wyobraźnię. Tutaj wymyślił historię grupy dziewięciu młodych mężczyzn i kobiet, którzy zostali schwytani przez czterech potężnych urzędników…

Cóż, musimy przyznać Pier Paolo Pasolini - miał niezwykłą wyobraźnię. Tutaj wymyślił historię grupy dziewięciu młodych mężczyzn i kobiet, którzy zostali schwytani przez czterech potężnych urzędników faszystowskich i przetrzymywani jako zakładnicy do użycia w niektórych z najbardziej poniżających i bolesnych gier seksualnych, upokorzeń i nadużyć. Zostałem ostrzeżony, aby nie jadł czekolady przed obejrzeniem tego, a ku końcowi tego dziwnego przedstawienia okrucieństwa, upadku i wykorzystywania stało się jasne dlaczego - i chciałbym to tutaj powtórzyć. Film ten ma w sobie coś głęboko zdesperowanego. Nie ma w nim nic, co by choćby w minimalnym stopniu uzasadniało. Czy to jest alegoryczne? Być może Pasolini atakuje to, co postrzegał jako początek kultury jednorazowego użytku? Być może ilustracja ludzkości w jej najbardziej wulgarnym wydaniu oferuje nam jego perspektywę na to, co ludzkość stała się do połowy lat 70.? W każdym razie, ten film jest dość obrzydliwy do oglądania i chociaż czułem, że zakończenie miało wiele odpowiedniej kary, nadal miałem trudności z zrozumieniem tego szczytu nieludzkości człowieka wobec własnego gatunku. Wątpię, czy kiedykolwiek będę go ponownie oglądać, ale zapełnił kino, w którym go oglądałem, i w barze odbyło się wiele prowokacyjnych rozmów na jego temat...

6.4

Głosowano 2152×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500