Przewrotny umysł

Przewrotny umysł Words on Bathroom Walls

7.8 /10
628 ocen
2020 111 min Wydany

Adam (Charlie Plummer) wydaje się być typowym nastolatkiem - burzą się w nim hormony i marzy o zostaniu szefem kuchni. W połowie roku szkolnego, po incydencie na lekcji chemii, zostaje wyrzucony ze szkoły. Co więcej, zostaje u niego zdiagnozowana choroba psychiczna. Ostatecznie chłopak zostaje wysłany do katolickiej szkoły, aby dokończyć semestr. Próbuje jakoś przetrwać w nowym miejscu, utrzymując swoją chorobę w tajemnicy. Kiedy jednak spotyka szczerą i niezwykle inteligentną Mayę (Taylor Russell), natychmiast wchodzi z nią w głęboką relację.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Thor Freudenthal
Producent Producent Mickey Liddell , Pete Shilaimon , Thor Freudenthal
Operator zdjęć Operator zdjęć Michael Goi
Scenografia Scenografia Brian Stultz
Scenariusz Scenariusz Nick Naveda
Książka Książka Julia Walton
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Scott Holroyd , Jennifer Monroe , Alison Semenza , Michael Glassman , Drew Taggart , Alex Pall , Dan Marcus
Montażysta Montażysta Peter McNulty
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Mona May
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Drew Taggart , Alex Pall , Andrew Hollander
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
SWITCH.
SWITCH.
01. 12. 2020
80%

'Words on Bathroom Walls' odnosi sukces, polegając na klišejach romansu dla nastolatków, aby schizofrenia stała się przyswajalnym tematem, dzięki swojej fantastycznej obsadzie i wciągającej narracji.…

'Words on Bathroom Walls' odnosi sukces, polegając na klišejach romansu dla nastolatków, aby schizofrenia stała się przyswajalnym tematem, dzięki swojej fantastycznej obsadzie i wciągającej narracji. Choć nie powinno się go traktować jako filmu definiującego na ten temat, jest świetnym punktem wyjścia do rozpoczęcia rozmowy oraz kolejnym świetnym filmem dla nastolatków o tym, że dobrze jest być innym.

CinemaSerf
CinemaSerf
21. 02. 2025
70%

Próba uchwycenia schizofrenii w dramacie jest bardzo ryzykowna, ale próba przedstawienia jej w sposób przyjazny dla nastolatków dodaje dodatkowego wymiaru do tego wyzwania, co jest naprawdę dobrze…

Próba uchwycenia schizofrenii w dramacie jest bardzo ryzykowna, ale próba przedstawienia jej w sposób przyjazny dla nastolatków dodaje dodatkowego wymiaru do tego wyzwania, co jest naprawdę dobrze zrealizowane przez Charlie Plummera. „Adam” mieszka z matką po tym, jak jego ojciec zniknął. Ona (AnnaSophia Robb) już musi radzić sobie z posiadaniem nastoletniego syna, i pogodzić to z jej nowym chłopakiem „Paulem” (Walton Coggins), właśnie gdy zaczyna ulegać głosom w swojej głowie, halucynacjom i trudnościom w zachowaniu. Dla nas te manifestacje na ekranie pojawiają się jako coś w rodzaju wróżek na jego ramieniu. Te charakteryzacje pełnią rolę silnie konfliktowych pomocy wizualnych pomagających nam zacząć nieco zrozumieć, w jaki sposób jego procesy myślowe są zatłoczone i zdezorientowane przez różne wejścia, które grają na jego naturalnych niepewnościach jako chłopiec nastawiony na utrzymanie się na powierzchni. W międzyczasie, inna odnoga tej historii widzi „Mayę” (Taylor Russell) całkiem skutecznie prowadzącą poboczną działalność polegającą na sprzedaży usług związanych z zadaniami szkolnymi tym, którzy nie mogą lub nie chcą zrobić pracy samodzielnie. Gdy „Adam” przypadkowo odkrywa jej działania, zaczynają się nieco zbliżać i być może to da mu wystarczająco dużo pewności siebie, aby zmierzyć się ze swoim coraz bardziej upośledzającym stanem. Ta dramatyczna konstrukcja jest emocjonalna, a występy idą w kierunku przedstawienia nam przewodnika początkującego przez czyste traumy dla wszystkich zaangażowanych, gdy części naszego mózgu zaczynają działać niesprawnie. Użycie prostych, nieco groźnych efektów wizualnych pomaga stworzyć poczucie zamętu i dezorientacji, z jakimi boryka się ten młody człowiek, gdy widzi, że jego szanse zaczynają znikać. Ten chłopak chce być szefem kuchni i potrafi przygotować znakomitą holenderską sałatkę! Oczywiście, obejmuje skróty i jestem pewien, że wielu ludzi uzna całą podstawową filozofię za zbyt tandetną i sentymentalnie uproszczoną, ale jako wprowadzenie do jednego z ostatnich tabu dla większości z nas, spełnia swoje zadanie skutecznie i zachęca nas do większej świadomości.

7.8

Głosowano 628×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500