Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.
Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.
Samotny detektyw cierpiący na zespół Tourette'a próbuje rozwikłać zagadkę morderstwa swojego mentora i jedynego przyjaciela, Franka Minny, tylko na podstawie niejasnych tropów i swojej unikalnej pamięci. Stopniowo odkrywa pilnie strzeżone tajemnice, które utrzymują los miasta Nowy Jork w latach pięćdziesiątych w równowadze. W trakcie śledztwa styka się z przestępcami, korupcją i najniebezpieczniejszym człowiekiem w mieście, tylko po to, aby dotrzeć do prawdy i ocalić kobietę, na której mu zależy.
Lionel Essrog
Frank Minna
Laura Rose
Moses Randolph
Paul Randolph
Tony Vermonte
Gabby Horowitz
Trumpet Man
Julia Minna
Gilbert Coney
Danny Fantl
William Lieberman
Billy Rose
Lou
Giant Man
Mayor
King Rooster Piano Player
King Rooster Bassist
King Rooster Drummer
King Rooster Saxophonist
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Powieść Powieść | Jonathan Lethem |
Scenariusz Scenariusz | Edward Norton |
Reżyser Reżyser | Edward Norton |
Producent Producent | Michael Bederman , Bill Migliore , Edward Norton , Gigi Pritzker , Rachel Shane |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Daniel Pemberton |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Dick Pope |
Montażysta Montażysta | Joe Klotz |
Scenografia Scenografia | Beth Mickle |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Michael Ahern |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Kara Zeigon |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Robert F. Smith , Daniel Nadler , Adrian Alperovich , Sue Kroll , Brian Niranjan Sheth |
Projektant kostiumów Projektant kostiumów | Amy Roth |
Logo | Firma |
---|---|
Class 5 Films
US
|
|
![]() |
MWM Studios
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.
Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.
To trudne zadanie jest dostosowanie noir do współczesnej publiczności i czuć dwugodzinną długość filmu. Historia jest interesująca, a paralele z Ameryką współczesną są mile widziane, ale brakuje tu…
To trudne zadanie jest dostosowanie noir do współczesnej publiczności i czuć dwugodzinną długość filmu. Historia jest interesująca, a paralele z Ameryką współczesną są mile widziane, ale brakuje tu odpowiedniej równowagi tonalnej do kontrastu z całą mroczną nastrojowością. Fabuła jest bardziej zawiła, i można by przypuszczać, że z uwzględnieniem, że jest to historia śledzenia tropu wskazówek, 'Motherless Brooklyn' nagrodziłoby powtarzające się oglądanie - ale nie jestem pewien, czy chciałbym doświadczalnie przechodzić przez to wszystko jeszcze raz. Nie ma niczego zasadniczo złego w tym filmie, poza kilkoma dziwnymi montażami i wyborami kadrów, a Norton radzi sobie z materiałem dość dobrze, tworząc wspaniały hołd dla ery noir w kinematografii. Czasami stąpa na granicy parodii zamiast hołdu, ale dla każdego, kto ma ochotę na kryminalną zagadkę w duchu 'Chinatown' lub 'L.A. Confidential', ten film z pewnością trafi w sedno.
Występ głównego bohatera Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W Primal Fear i The Score Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę…
Występ głównego bohatera Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W Primal Fear i The Score Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkania się ministranta i złodzieja udającego umysłowo upośledzonego woźnego; w Motherless Brooklyn gra Lionel Essrog, prywatnego detektywa z zespołem Tourette'a.
Występ w Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W obu Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkającego się ministranta, i…
Występ w Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W obu Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkającego się ministranta, i złodzieja udającego umysłowo upośledzonego woźnego; w pierwszym gra Lionel Essrog, prywatny detektyw z zespołem Tourette'a. Kluczowa różnica polega na tym, że Lionel faktycznie ma zespół Tourette'a i nie udaje. W Motherless Brooklyn nie ma żadnej gry, mającej na celu osiągnięcie celu, postać jest naprawdę upośledzona, i chociaż Norton sprawiedliwie radzi sobie z tą chorobą, niestety okazuje się przeszkodą nie tylko dla postaci, ale także dla aktora, filmu i nawet widzów. Norton powinien skupić się na pierwszej historii, ponieważ jego występ jest niezwykły i zabawny. I Tourette nie jest jedyną dolegliwością w filmie; fabuła to nudne intrygi dotyczące odnowy miejskiej i przesiedlenia mieszkańców - i jest prawie niemożliwe traktować urbanistę poważnie jako wiarygodnego złoczyńcę, nawet jeśli jest grany przez Aleca Baldwina. Baldwin nie jest jedynym utalentowanym aktorem, którego talent jest tu marnowany, chociaż Ethan Suplee, Dallas Roberts i Leslie Mann pojawiają się, popychają fabułę do przodu, wiszą na kilka scen więcej, a następnie znika bez śladu. Co najmniej Bruce Willis ma przyzwoitość, aby umrzeć po wprawieniu w ruch wydarzeń filmu. Ogólnie film nie byłby ani lepszy, ani gorszy z lub bez całego zespołu Tourette'a, co pozostawia nas z pełnometrażowym obrazem, gdzie długość wymknęła się spod kontroli, i który tylko sporadycznie przewyższa przeciętność podczas zbyt krótkich interwencji Willemma Dafoe.