Osierocony Brooklyn

Osierocony Brooklyn Motherless Brooklyn

6.7 /10
1,491 ocen
2019 145 min Wydany

Samotny detektyw cierpiący na zespół Tourette'a próbuje rozwikłać zagadkę morderstwa swojego mentora i jedynego przyjaciela, Franka Minny, tylko na podstawie niejasnych tropów i swojej unikalnej pamięci. Stopniowo odkrywa pilnie strzeżone tajemnice, które utrzymują los miasta Nowy Jork w latach pięćdziesiątych w równowadze. W trakcie śledztwa styka się z przestępcami, korupcją i najniebezpieczniejszym człowiekiem w mieście, tylko po to, aby dotrzeć do prawdy i ocalić kobietę, na której mu zależy.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Edward Norton
Edward Norton

Lionel Essrog

Bruce Willis
Bruce Willis

Frank Minna

Gugu Mbatha-Raw
Gugu Mbatha-Raw

Laura Rose

Alec Baldwin
Alec Baldwin

Moses Randolph

Willem Dafoe
Willem Dafoe

Paul Randolph

Bobby Cannavale
Bobby Cannavale

Tony Vermonte

Cherry Jones
Cherry Jones

Gabby Horowitz

Leslie Mann
Leslie Mann

Julia Minna

Ethan Suplee
Ethan Suplee

Gilbert Coney

Dallas Roberts
Dallas Roberts

Danny Fantl

Josh Pais
Josh Pais

William Lieberman

Robert Wisdom
Robert Wisdom

Billy Rose

Radu Spinghel
Radu Spinghel

Giant Man

Isaiah J. Thompson
Isaiah J. Thompson

King Rooster Piano Player

Russell Hall
Russell Hall

King Rooster Bassist

Joe Farnsworth
Joe Farnsworth

King Rooster Drummer

Jerry Weldon
Jerry Weldon

King Rooster Saxophonist

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Powieść Powieść Jonathan Lethem
Scenariusz Scenariusz Edward Norton
Reżyser Reżyser Edward Norton
Producent Producent Michael Bederman , Bill Migliore , Edward Norton , Gigi Pritzker , Rachel Shane
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Daniel Pemberton
Operator zdjęć Operator zdjęć Dick Pope
Montażysta Montażysta Joe Klotz
Scenografia Scenografia Beth Mickle
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Michael Ahern
Dekoracja planu Dekoracja planu Kara Zeigon
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Robert F. Smith , Daniel Nadler , Adrian Alperovich , Sue Kroll , Brian Niranjan Sheth
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Amy Roth
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

67 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Stephen Campbell
Stephen Campbell
21. 12. 2019
50%

Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.

Wygląda świetnie i jest dobrze zagrane, ale tempo jest powolne. Recenzja w języku polskim.

SWITCH.
SWITCH.
27. 01. 2020
60%

To trudne zadanie jest dostosowanie noir do współczesnej publiczności i czuć dwugodzinną długość filmu. Historia jest interesująca, a paralele z Ameryką współczesną są mile widziane, ale brakuje tu…

To trudne zadanie jest dostosowanie noir do współczesnej publiczności i czuć dwugodzinną długość filmu. Historia jest interesująca, a paralele z Ameryką współczesną są mile widziane, ale brakuje tu odpowiedniej równowagi tonalnej do kontrastu z całą mroczną nastrojowością. Fabuła jest bardziej zawiła, i można by przypuszczać, że z uwzględnieniem, że jest to historia śledzenia tropu wskazówek, 'Motherless Brooklyn' nagrodziłoby powtarzające się oglądanie - ale nie jestem pewien, czy chciałbym doświadczalnie przechodzić przez to wszystko jeszcze raz. Nie ma niczego zasadniczo złego w tym filmie, poza kilkoma dziwnymi montażami i wyborami kadrów, a Norton radzi sobie z materiałem dość dobrze, tworząc wspaniały hołd dla ery noir w kinematografii. Czasami stąpa na granicy parodii zamiast hołdu, ale dla każdego, kto ma ochotę na kryminalną zagadkę w duchu 'Chinatown' lub 'L.A. Confidential', ten film z pewnością trafi w sedno.

tmdb28039023
tmdb28039023
26. 08. 2022
20%

Występ głównego bohatera Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W Primal Fear i The Score Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę…

Występ głównego bohatera Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W Primal Fear i The Score Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkania się ministranta i złodzieja udającego umysłowo upośledzonego woźnego; w Motherless Brooklyn gra Lionel Essrog, prywatnego detektywa z zespołem Tourette'a.

tmdb28039023
tmdb28039023
30. 08. 2022
20%

Występ w Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W obu Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkającego się ministranta, i…

Występ w Motherless Brooklyn przypomina dwa poprzednie filmy z Edem Nortonem: Primal Fear i The Score. W obu Norton gra, odpowiednio, bezwzględnego zabójcę udającego jąkającego się ministranta, i złodzieja udającego umysłowo upośledzonego woźnego; w pierwszym gra Lionel Essrog, prywatny detektyw z zespołem Tourette'a. Kluczowa różnica polega na tym, że Lionel faktycznie ma zespół Tourette'a i nie udaje. W Motherless Brooklyn nie ma żadnej gry, mającej na celu osiągnięcie celu, postać jest naprawdę upośledzona, i chociaż Norton sprawiedliwie radzi sobie z tą chorobą, niestety okazuje się przeszkodą nie tylko dla postaci, ale także dla aktora, filmu i nawet widzów. Norton powinien skupić się na pierwszej historii, ponieważ jego występ jest niezwykły i zabawny. I Tourette nie jest jedyną dolegliwością w filmie; fabuła to nudne intrygi dotyczące odnowy miejskiej i przesiedlenia mieszkańców - i jest prawie niemożliwe traktować urbanistę poważnie jako wiarygodnego złoczyńcę, nawet jeśli jest grany przez Aleca Baldwina. Baldwin nie jest jedynym utalentowanym aktorem, którego talent jest tu marnowany, chociaż Ethan Suplee, Dallas Roberts i Leslie Mann pojawiają się, popychają fabułę do przodu, wiszą na kilka scen więcej, a następnie znika bez śladu. Co najmniej Bruce Willis ma przyzwoitość, aby umrzeć po wprawieniu w ruch wydarzeń filmu. Ogólnie film nie byłby ani lepszy, ani gorszy z lub bez całego zespołu Tourette'a, co pozostawia nas z pełnometrażowym obrazem, gdzie długość wymknęła się spod kontroli, i który tylko sporadycznie przewyższa przeciętność podczas zbyt krótkich interwencji Willemma Dafoe.

6.7

Głosowano 1491×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500